لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

دریافت وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار

  • 2
  • 19/07/24
  • خواندن: 48 دقیقه
طرح رضوان بانک انصار؛ یکی از طرح‌های تسهیلاتی و ادامه‌دهنده طرح حاتم بانک انصار است. در طرح رضوان بانک انصار که تمرکز بر سنت قرض‌الحسنه و بانک‌داری اصیل اسلامی است؛ تلاش شده است بخشی از منابع مالی بانک جهت بهره‌مندی متقاضیان از وام قرض‌الحسنه به آنان اعطا شود. با توجه به محدودیت منابع مالی قرض‌الحسنه؛ دستیابی به وام‌های قرض‌الحسنه کاری سخت و گاه غیرممکن می‌نماید. با این حال بانک انصار با هدف احیا و ترویج این سنت حسنه اسلامی، اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه در قالب طرح رضوان بانک انصار نموده است.

طرح رضوان بانک انصار

در طرح‌های قرض‌الحسنه که بدون سود است؛‌ جهت رعایت حال قرض‌گیرنده، اقساط بازپرداخت ماهیانه با حداقل کارمزد وضع می‌شوند. به همین دلیل در چنین طرح‌هایی منافع مالی بانک و سپرده‌گذاران به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. با این حال به دلیل تأکید دین مبین اسلام و توصیه‌های مکرر به این سنت و وعده خشنودی پروردگار و برکتی که شامل چنین قرض‌هایی می‌شود، لزوم احیا و برپاداری سنت قرض‌الحسنه به شدت احساس می‌شود. چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی از سرمایه‌ای مالی برخوردارند؛ پیشنهاد می‌شود که دست کم بخشی از مال خود را در چنین طرح‌هایی به کار ببندند؛ زیرا هستند افرادی که در ازای دریافت وام‌های کم‌بهره‌ای چون وام قرض‌الحسنه، توانسته باشند بخش عمده‌ای از احتیاجات زندگی خود را با تولیدات داخلی تأمین نمایند. بانک انصار خود را ملزم به قدردانی از وسعت نظر آن دسته از مشتریان خود که در طرح‌های قرض‌الحسنه مشارکت می‌نمایند، می‌داند؛ چرا که یکی از وعده‌های الهی به افراد نیکوکار «رضوان» است؛‌ و استفاده از این نام تداعی‌کننده وعده خداوند است؛ لذا بخشی از جامعه هدف در طرح رضوان بانک انصار، سپرده‌گذاران حساب قرض‌الحسنه در این طرح هستند. بخش دیگری از جامعه هدف در این طرح، شامل نیازمندان و ذی‌نفعان و سایر مشتریان بانک انصار است.

شرایط اعطای وام قرض‌الحسنه طرح رضوان بانک انصار

طرح رضوان بانک انصار که از اسفند ۱۳۹۵ آغاز شده، و محدودیت زمانی خاصی برای تداوم این طرح در نظر گرفته نشده؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک انصار، سپرده قرض‌الحسنه از نوع جاری بدون دسته چک و با دسته چک افتتاح نمایند؛ بنابراین یکی از شروط دریافت تسهیلات در طرح رضوان بانک انصار؛ افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه جاری می‌باشد.

هدف بانک انصار قدیم

بانک انصار خود را موظف به قدردانی از سپرده‌گذاران قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار می‌داند؛ چرا که این طرح به گونه‌ای در راستای تشویق سپرده‌گذاران به سپرده‌گذاری در طرح‌های قرض‌الحسنه می‌باشد. جامعه هدف در طرح رضوان بانک انصار؛ گروه‌های خاصی نیستند؛ بلکه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مشتریان بانک و سایر مردم و نیز شرکت‌ها، ادارات و سازمان می‌باشند. نوع قرارداد منعقده در طرح رضوان بانک انصار از نوع قرض‌الحسنه بوده و کارمزد تسهیلات در طرح رضوان بانک انصار ۲% است. اقساط بازپرداخت وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار،‌ حداکثر ۶۰ ماهه تنظیم می‌شود و تعداد اقساط توسط متقاضی و با توجه به شرایط وی تعیین می‌گردد.

سقف اعطای وام

سقف اعطای وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار، ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال، معادل ۲۰ میلیون تومان است. در طرح رضوان بانک انصار، صاحب امتیاز تسهیلات در این طرح می‌تواند امتیاز وام خود را به یکی از بستگان درجه یک خود انتقال دهد.

گردش حساب مالی و امتیاز دریافت وام

امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه در این طرح، بر اساس گردش حساب مالی سپرده‌گذار تعیین می‌گردد؛ بدین صورت که مجموعه‌ای از عوامل همچون مدت سپرده‌گذاری، مانده میانگین و سایر فرایندهای اعتبارسنجی بر مبلغ وام اعطایی اثرگذار است. در طرح رضوان بانک انصار، مشتریان می‌توانند به وسیله نرم‌افزار قرض‌الحسنه APP آپلودشده در برنامه بازار، از کم و کیف طرح رضوان مطلع شوند.

جزئیات طرح رضوان

حداقل مبلغ جهت سپرده‌گذاری در این طرح ۵۰۰ هزار ریال، معادل ۵۰ هزار تومان است و برای حداکثر مدت سپرده‌گذاری، زمان معینی تعیین نشده است. عامل مؤثر بر برخورداری از امتیاز تسهیلات این طرح، معدل گردش روزانه حساب سپرده‌گذار است. حداقل مدت زمان ۳ ماه برای بهره‌مندی از ۶۰% معدل گردش سپرده لازم است. به ازای گذشت هر یک ماه از مدت سپرده‌گذاری و گردش حساب، به میزان ۲۰% امتیاز وام قرض‌الحسنه به شخص سپرده‌گذار افزوده می‌شود. چنانچه مدت سپرده‌گذاری به ۵ ماه افزایش یابد؛ سپرده‌گذار می‌تواند از ۱۰۰% امتیاز تسهیلات یعنی معادل ۲۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شود. چنانچه سپرده‌گذار بخواهد تعداد اقساط بازپرداخت را افزایش دهد؛ می‌تواند یا مبلغ سپرده خود را افزایش دهد و یا مدت سپرده خود را به بیشتر از ۵ ماه افزایش دهد.

اولویت گرفتن وام 

برخورداری از دریافت تسهیلات وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار،‌ نیاز به اولویت خاصی ندارد؛ و اینگونه نیست که تعلق خاص به شرکت یا نهاد یا ارگان ویژه‌ای، برای انتفاع از تسهیلات این طرح، اولویتی را برای مشتریان به دنبال داشته باشد. تنها عامل مؤثر در سرعت بهره‌مندی از این طرح، خوش‌حسابی مشتریان و صاحبان حساب قرض‌الحسنه در این طرح است.

بانک انصار

سایر طرح‌های تسهیلاتی بانک انصار

بانک انصار، بانکی مشتری‌مدار است و در نظر گرفتن نیازهای مشتریان یکی از اولویت‌های اساسی در خدمات این بانک می‌باشد. به همین منظور این بانک در بخش خدمات بانکی، طرح‌های تسهیلاتی متعددی را طراحی و ارائه نموده است. طرح عقیق، طرح رضوان،‌ ضمانتنامه بانکی،‌ پس‌انداز اختیاری و دریافت خدمات مصوب بانک مرکزی بر اساس این نوع حساب، پس‌انداز عادی، تسهیلات حق عضویت،‌ خدمات اعتباری، تسهیلات مفتاح، تسهیلات نسیم کرامت،‌ تسهیلات وجوه اداره‌شده (مسدودی)،‌ تسهیلات وجوه اداره‌شده (سپرده قرض‌الحسنه ویژه معادل و اعتباری)، تسهیلات جاری کلان، تسهیلات بهاران،‌ تسهیلات قرارداد فروشگاهی، تسهیلات حاتم، تسهیلات تأمین (کسب و کار)، تسهیلات تعاون ۵،‌ تسهیلات امتیازی یاس،‌ تسهیلات یاسین، تسهیلات امتیازی احسان، تسهیلات امتیازی وفاق، تسهیلات مشکات ۱، تسهیلات مشکات ۲، پس‌انداز باقیات و صالحات از انواع تسهیلات ارائه‌شده توسط بانک انصار می‌باشند.

سرنوشت وام طرح رضوان بانک انصار

به دلیل نوشته شدن این مطلب در سال قبل و فعالیت بانک با ماهیت مستقل با نام بانک انصار، این طرح مکتوب و اجرا شده است. در حال حاضر بانکی به نام بانک انصار موجودیت مستقل ندارد و زیر نظر بانک سپه کار می کند و کلیه طرح ها مسکوت و سرنوشتشان معلق است و تا نهایت برج نه سال ۹۹ به مشتری های قدیم در صورت تعیین و تکلیف امتیاز وام ها در طرح های مشخص شده اعطای امتیاز شود.

نقش وام‌چی در معاملات وام‌های اعطایی بانک انصار

ازآنجاکه یکی از معاملات در حال انجام در فضای مجازی و حقیقی، خرید و فروش امتیاز انواع وام است؛ امتیاز وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار نیز قابل واگذاری در فضای مجازی است. صاحبان این امتیاز در صورتی که قصد استفاده از وام خود را ندارند، می‌توانند امتیاز وام خود را به دیگری واگذار نمایند. با توجه به اینکه در طرح رضوان، تنها می‌توان این امتیاز را به یکی از بستگان درجه یک واگذار نمود، چنانچه فرد بخواهد این امتیاز را به شخص دیگری واگذار نماید، لازم است فرایند دیگری را طی نماید. لازم به ذکر است، امکان انتقال امتیاز وام در این طرح وجود ندارد، بلکه متقاضیان و صاحبان امتیاز این وام می‌توانند با استفاده از مشاوران تیم حقوقی وام‌چی، از کم و کیف چنین معامله‌ای مطلع شوند.

سوالات متداول

وام قرض الحسنه ایی چیست ؟

به وامی که با کارمزد ۲ تا ۴ درصد از منابع سپرده های قرض الحسنه ایی مشتریان بانک ها اعطا می شود وام قرض الحسنه ایی می گویند.

آیا بانک انصار وام قرض الحسنه ایی دارد ؟

بله طرح ای به نام طرح رضوان در بانک انصار روی گردش  مالی و خواب سپرده به صورت معادل با گرفتن ضامن به مشتری وام تعلق می گیرد.

آیا طرح رضوان هم اکنون در جریان است ؟

خیر. وام های طرح دار بانک انصار به علت ادغام با بانک سپه در حال تعلیق است.

اولویت اعطای وام در بانک انصار با چه افراد با موسسه ایی است ؟

برخورداری از دریافت تسهیلات وام قرض‌الحسنه در طرح رضوان بانک انصار،‌ نیاز به اولویت خاصی ندارد؛و اینگونه نیست که تعلق خاص به شرکت یا نهاد یا ارگان نظامی ویژه‌ای باشد تنها عامل مؤثر در سرعت بهره‌مندی از این طرح، خوش‌حسابی مشتریان و صاحبان حساب قرض‌الحسنه در این طرح است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0919***6560 02 مه 2020 در 8:03 ب.ظ

    خیلی خوبه بتونم یک تلویزیون بگیرم ممنون تون میشم

    • پشتیبانی وام چی 02 مه 2020 در 11:16 ب.ظ

      درود بر شما وقتتون بخیر، انشالله که به خواسته خود برسید.