لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تمدید وام ودیعه مسکن و ساخت مسکن برای بازنشستگان جهاد کشاورزی

  • 7
  • 20/10/04
  • خواندن: 53 دقیقه
تمدید وام ودیعه مسکن در مهرماه (به علت متقاضی و در خواست ثبت نام مجدد) از سوی وزیر راه و شهرسازی خبررسانی و رسانه ای شد و در نشستی که برای همکاری ساخت مسکن با جهاد کشاورزی ایجاد شده بود دولت قول داده در یک پروسه سه سال برای بازنشستگان جهاد کشاورزی هم مسکن سازی کند.
تمدید وام ودیعه مسکن

تمدید وام ودیعه مسکن

محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مسکن بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: « با استفاده از ظرفیت زمین های دولتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی امروز توانستیم گام دیگری برای تحقق طرح مسکن ملی برداریم.»

زمین های مازاد دستگاه ها برای ساخت مسکن

دستگاه های دولتی زمین های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می دهند وزارت جهاد کشاورزی هم به دلیل تنوع جمعیتی از جمله سازمان هایی بود که برای تامین مسکن شاغلان و بازنشسته خود نیاز حمایتی داشت و به همین دلیل به تفاهم رسیدیم که طی سه سال در اراضی وزارت جهاد کشاورزی ١٠٠ هزار واحد مسکونی بسازیم.

صاحبخانه شدن کارمندان جهاد کشاورزی

با توجه به تحرکی که در بخش ساخت و ساز آغاز شده است هم شاهد رونق وضعیت اقتصادی خواهیم بود و هم جمعیت زیادی از شاغلان وزارت جهاد صاحبخانه خواهند شد.

تمدید وام ودیعه مسکن

وزیر در مورد آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن، گفت: «در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه گرفتیم ثبت نام جاماندگان وام ودیعه مسکن را دوباره آغاز کنیم. وی گفت: بر این اساس افرادی که در مرحله نخست ثبت نام وام ودیعه مسکن جا مانده بودند، می توانند از فردا ۱۳ مهر تا پایان مهرماه در سامانه طرح مسکن ملی وارد شده و نسبت به ثبت نام وام ودیعه اقدام کنند.»

مکان ثبت نام تمدید وام ودیعه مسکن

کسانی که مطلع نشده اند یا جا مانده اند می توانند از فردا (۱۳ مهرماه) با مراجعه به سامانه طرح ملی اقدام مسکن به آدرس WWW.TEM.MRUD.IR برای ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان ماه جاری اقدام کنند.

دلیل تمدید وام ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی در تشریح دلایل تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: «تمدید این تسهیلات به آن دلیل انجام شد که مستاجرانی که موفق به ثبت نام نشدند یا در مهلت مقرر از خبر گرفتن تسهیلات آگاه نشدند، نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.»

آمار وام ودیعه مسکن

این مقام مسئول در توضیح آمار مرتبط با تسهیلات ودیعه مسکن گفت:  «تا کنون ۱۳۸ هزار مستاجر در تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده داده اند؛ ۴۰ هزار نفر تا کنون وام گرفته اند ولی به طور کلی قرار است به ۶۰۰ هزار نفر این تسهیلات پرداخت شود.»

طرح ملی مسکن هم در جریان است

در طرح اقدام ملی ۱۶۰ هزار نفر عقب ماندگی داریم که باید مردم واریز این وجوه را تسریع کنند تا طرح اقدام ملی در زمان بندی مشخص پیگیری شود. بر همین اساس آخرین مهلت تکمیل آورده طرح اقدام ملی تا پایان مهرماه تمدید شده است.

ماده ۶ قانون کمک به ساخت مسکن

به ماده ۶ قانون ساماندهی و تولید مسکن، همه دستگاه‌ ها موظف به واگذاری اراضی مازاد خود به وزارت جهاد کشاورزی هستند. همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۶ قانون ساماندهی را اخیراً در هیئت دولت اصلاح کردیم که بر اساس آن هر دستگاهی اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد تا ۵۰ درصد این اراضی به همان دستگاه واگذار می‌شود ولی این به این معنی نیست که اگر دستگاهی تعداد کارکنانش بیش از ۵۰ درصد باشد آنها را تحت پوشش قرار ندهیم.

مدت زمان مورد نیاز برای ساخت مسکن

لازم به تاکید است براساس تفاهم‌نامه بین وزارت و جهاد کشاورزی مکتوب شده است، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد» بوده است؛ کلیه متقاضیان و افراد تحت تکفل ایشان متعهد هستند که از تاریخ (۱۳۸۴/۱/۱)، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. لذا چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز گردد، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف گردیده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارات و استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود.

نرخ بهره وام ودیعه مسکن

با نرخ سود ۱۳ درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد. ضمناً در پایان سال اول در صورت تفاهم بانک عامل با متقاضی، مانده بدهی می تواند طی ۳۶ قسط و با نرخ ۱۳ درصد تقسیط شود.

هشدار وام ودیعه مسکن و مشتری بدحساب

چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می شود.

ضامن در تمدید وام ودیعه مسکن

۱- گواهی کسر از حقوق
۲- گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی

۳- سهام عدالت

۴- در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل.

در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن

نتیجه کلی

متقاضیان وام ودیعه مسکن که دیر متوجه امتیاز این وام شدند از ۱۳ مهر ماه تا آخر ماه برای ثبت نام اقدام کنند و بازنشستگان جهاد و شاغلینش هم مشمول ساخت مسکن هستند.

سوالات متداول

آغاز ثبت نام وام تمدیدی ودیعه مسکن چه زمانی است ؟

وام ودیعه مسکن از ۱۳ مهرماه تا پایان ماه قابلیت ثبت نام مجدد دارد.

ضمانت های وام ودیعه مسکن چیست ؟

۱- گواهی کسر از حقوق
۲- گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی

۳- سهام عدالت

۴- در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل.

در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن

آدرس سایت وام ودیعه مسکن برای ثبت نام چیست ؟

با مراجعه به سامانه طرح ملی اقدام مسکن به آدرس WWW.TEM.MRUD.IR برای ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان ماه جاری اقدام کنند.

اگر فردی در بازچرداخت وام ودیعه مسکنش خوش حساب نباشد چه اتفاقی می افتد ؟

چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0990***1702 14 اکتبر 2020 در 12:01 ق.ظ

    سلام وام ودیعه مسکن بهم تعلق گرفته دربانک کوثر ولی ضامن کسرازحقوق ندارم اگرکسی ضامن سراغ داره به من معرفی کنه من ۳میلیون ازوام روبهش میبخشم واگرخواست وام رونصف نصف برمیداریم من به این پول خیلی نیازدارم توروخدااگه کسی هست کمک کنه بسم الله

    • سردبیر تحریریه 14 اکتبر 2020 در 12:07 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی.
      نیازتان را آگهی کنید تا با سرعت بیشتری دیده شود.
      باتشکر تیم وام چی

  • 0990***1702 15 اکتبر 2020 در 12:33 ق.ظ

    سلام من وام ودیعه ۵۰میلیونی دربانک پاسارگاردبرام امده حالاضامن کسرازحقوق میخوان من ندارم خیلی به این وام نیازدارم اگه میشه کمکم کنین ممنون

    • سردبیر تحریریه 16 اکتبر 2020 در 3:41 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی. نظر پای پست دامنه بازدید محدودی دارد. نیازتان را رایگان در سایت آگهی کنید و خودتان هم در منو ضامنین پیگیر ضامن مورد نظرتان شوید.
      باتشکر تیم وام چی

  • 0990***1702 15 اکتبر 2020 در 12:37 ق.ظ

    سلام من بلدنیستم آگهی کنم لطفاکمکم کنین ممنون

    • سردبیر تحریریه 16 اکتبر 2020 در 3:40 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      روی گزینه پشتیبان آنلاین سایت کلیک کنید تا با شما وارد گفتگو در لحظه و انشاالله راهنمای شما باشند.
      باتشکر تیم وام چی

    • پشتیبان 16 اکتبر 2020 در 10:49 ق.ظ

      درود بر شما.
      از قسمت ثبت رایگان آگهی به راحتی میتونید آگهی مدنطرتان را درج کنید
      https://vamchi.com/requests/
      با تشکر