لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

بیمه با حق فرانشیز آیا امری عادی و قانونی است؟

  • 0
  • 19/10/24
  • خواندن: 6 دقیقه
در هر امر خیری وام چی خوشحال می شود کمک حال شما برای تهیه وام مناسب با وضعیتتان باشد. کار سایت وام چی آشنایی شما با وام دهنده و برعکس آشنایی با وام گیرنده ها در شرایط مناسب می باشد. اما یک جایی هست که وام چی اصلاً دوست ندارد شما به خاطر آن مجبور به تهیه وام فوری شوید؛ آن هم جایی که می توانستید با بیمه کردن مال خود جلوی یک خسارت و دردسر بزرگ را بگیرید. بنا به همین مسئله ما ضرورت دیدیم در مورد بیمه، ریزه کاری های آن و آشنایی با بانک هایی که بیمه گذار هم هستند با شما کاربر عزیزمان صحبتی مکتوب کنیم.

ضرورت بیمه

بیمه  کردن ضرورتش را همه ما اکثراً درک کرده ایم. بیمه باعث بقای راحت و بی فکر بودن هر فردی در شرایط سخت می باشد. بیشتر خانوارها یک حقوق ماهیانه برای خرج و برج های تعریف و تعریف نشده دارند. ماهی در دخل و خرج کم، ماهی زیاد می آورند. کم و زیاد آوردن در ماه هایی با شرایط عادی قابل گذراندن است. هر خانواری بلاشک نگران آمدن موقع و روزی است که دچار یک حادثه بزرگ با خسارت مالی به مقیاس بزرگ شود که با حقوق ماهیانه و حتی پس انداز نتواند جبرانش کند؛ اینجا ضرورت بیمه خودش را نشان می دهد. مبلغ هزار، هزار که هر ماه خُرد، خُرد به حساب یک بیمه گذار مطمئن رفته است؛ در بزنگاه و موقع نیاز میلیون، میلیون برایتان موجودی خواهد آورد.

قبول کردن فرانشیز 

افرادی بیمه ها را به خاطر مسئله فرانشیز قبول ندارند. فکر می کنند بیمه گذار کلاه بر سرشان خواهد گذاشت. احساس می کنند به حساب خودشان ، ماهی مبلغ چهارصد هزارتومان بیمه را پس انداز کنند اگر سر سال خدایی ناخواسته برایشان مشکلی پیش آمد می توانند با همین پس انداز، کمان مشکلشان را بکشند. اما دریغ از این فکر که با ۴میلیون و هشتصد هزار تومان در یکسال نمی شود آرش کمانگیر مشکلات بزرگ شد. بیمه، پول های بیمه گذران را یک کاسه می کند با آن ها کار های قانونی و شرعی انجام می دهد تا در روز مبادای بیمه گذار پشتوانه او باشد.

فرانشیز بشناسیم

اول باید فرانشیز را بشناسیم تا قضاوت کنیم کلاهی گذاشته یا برداشته می شود. مسئله اینجاست که در قاعده فرانشیز هیچ کلاهی از هیچ جنسی برای مشتری بافته و ساخته نشده است. فرانشیز یک بند از قانون بیمه گذار است که به شما همان اول گفته که در خسارت احتمالی برای مثال ده یا بیست درصد را خودتان باید جورکش باشید.

بیانی ساده

اگر بخواهیم به زبانی ساده تر به شما بگوییم باید مثالی واضح و روزمره تر برایتان عنوان کنیم. شما از دفترچه بیمه و خدمات درمانیتان که استفاده می کنید به مطب یا آزمایشگاه می روید مبلغی را به عنوان سهم بیمه شونده پرداخت می کنید، هیچ وقت هم نمی گویید بیمه، سَرم را کلاه گذاشت. این همان فرانشیز است. بیمه، عهده دار پرداخت هشتاد تا نود و نه درصد سهم پرداختی شده و حالا از بیست تا یک درصد را به عهده خودتان گذاشته است.

انواع فرانشیز

فرانشیز انواع مختلفی دارد. به صورت مبلغی مشخص و معین، به صورت درصدی و البته می تواند ترکیبی از هر دو تا ( مبلغ معین و درصدی) باشد. برای فرانشیز می توان سقف و نهایت هم مشخص کرد.

سرمایه گذاری

وقتی برای خودتان بیمه عمر را انتخاب می کنید در حقیقت سرمایه گذاری بلند مدت می کنید. بیمه های هستند که می توان روی آن تسهیلات هم دریافت کرد. برای نمونه می توانیم عنوان کنیم که اگر بیمه عمر را انتخاب کنید از این خدمات بهره خواهید برد:
مزایای چون دریافت وام تا میزان نود درصد اندوخته پس از گذشت دو تا سه سال :
پرداخت سرمایه از کار افتادگی
پرداخت هزینه های بیماری های خاص
امکان خرید بیمه عمر از بدو تولد تا ۱۰۰ سالگی و معافیت از پرداخت مالیات از مزیت های این نوع بیمه است.

نخواستن

اگر به وامی که از روی بیمه عمر (که یک چاره اندیشی بزرگ برای خودتان و فرزندانتان بعد از نبودن در قید حیات است.) نیاز فوری نداشتید می توانید بدون دردسر در استارت آپ موفقی مثل وام چی آن را آگهی فروش کرده و از طریق فروختن، مبلغی با توافق طرف قراردادتان نسبت به شرایط وامتان دریافت کنید.

بیمه خصوصی، دولتی

در امر بیمه هم شرکت های خصوصی و دولتی دو رقیب بلامنازع همدیگر هستند. بانک ها هم سالهاست با خط مشی های جهانی و پتانسیل های مالی خود وارد این بازار و عرصه حمایتی شده اند. بانک سامان یکی از همین بانک ها است که سالها در امر بیمه بانکی با قدرت و خلاقیت در حال فعالیت است.

تسهیلات ازدواج برای بیمه شده ها

این مطلب را با یک خبر خوب از نوع تسهیلات وامی پایان می بریم.
به استناد ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی بیمه‌شده در صورت احراز شرایط زیر فرد بیمه شونده از کمک هزینه ازدواج بهره‌‌مند می‌‌شود:
بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌ بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.
ازدواج اول بیمه شده باشد.
ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد .
همچنین مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌‌یابد.

دو تا تسهیلات ازدواج برای زوج بیمه شده

در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می‌‌پذیرد.
در مطلب بعدی در مورد بیمه بانک ها و بیمه سامان با هم صحبتی نوشتاری خواهیم داشت.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.