لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راهی برای خانه دار شدن دهک های اول و دوم

  • 0
  • 19/11/11
  • خواندن: 10 دقیقه
با افتتاح حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) درجمهوری اسلامی ایران برای رفع معضل مسكن در روستا ها و شهرهای کوچک كشورمان قدمی بزرگ برداشته شد.

روز شمار تاسیس بنیاد مسکن

بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسكن محرومان، متولی توسعه، عمران روستاهای كشور و ساخت واحد های مسكونی شهرها در چارچوب سیاست ‌ها و برنامه ‌های دولت جمهوری اسلامی‌ ایران تشكیل شده است.

دفترهای موجو بنیاد مسکن

بنیاد مسكن انقلاب اسلامی‌ یك دفتر مركزی در تهران و ۳۱ شعبه در مراكز استانها و بیش از ۲۷۸ شعبه فرعی در سطح شهرستانهای كشور دارد.

کلیدی ترین وظیفه بنیاد مسکن

به علاوه هفت سازمان اجرایی نیز عملاً به منظور انجام مسئولیت ویژه بنیاد مسكن در رابطه با توسعه مسكن در شهرها، روستاها، اقشار كم‌درآمد و بازسازی مناطق آسیب‌ دیده از سوانح عهده‌ دار وظایف مربوط می‌باشند.

  • طبق این توضیحی که داده شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هنگامی در هر جایی از کشورمان سوانحی مثل سیل، زلزله و اینگونه حوادث طبیعی اتفاق افتاد باید بیشترین سهم در به سازی و نوسازی مسکن های خانوارهای آسیب دیده داشته باشد.

ساخت مسکن روستایی

مطالعه، برنامه ریزی و اجرای مصوبه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون واحد مسكونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه كشور یعنی ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكونی روستایی را بر عهده دارد.

خبر وام

معاون اول رئیس جمهور اعطای وام ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد را به وزرای راه و اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.

  • سال  ۹۹  برای سهمیه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد پرداخت می شود. سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی برای سال گذشته ۴۰ میلیون تومان بود.

ما به تفاوت

مدت زمان درخواست تا دریافت وام یک ماه تا ۴۰ روز است و این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به متقاضیان ارائه می شود که  ما به تفاوت این سود ۵ درصدی تا ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار ، را سازمان برنامه و بودجه به بانک‌ها می‌دهد.

ما به التفاوت نرخ تسهیلات

به نوعی این وام ها قرض الحسنه ایی نیست و با همان سود ۱۸ درصد عقود اسلامی می باشد. اختلاف بهره آن در کمک بلاعوض از منابع مالی دولتی به افرادی که شرایط گرفتن وام دارند؛ توسط سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن پرداخت می شود.

حمایت دیگر

جدا از این وام ۵ درصدی که امسال با نرخ ۱۸ درصد حقیقی به افراد واگذار می شود کمک های بلاعوض دیگری نسبت به صلاحیت و تشخیص بنیاد به سرپرست خانوار ها تعلق می گیرد.

شرایط ضامن های وام بنیاد مسکن

ضامن های وام هایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می دهد هم با شرایط بسیار آسانی  در نظر گرفته شده است. سه متقاضی وام در بنیاد مسکن می توانند ضامن همدیگر شوند.

گردش

بنیاد مسکن جدا از این که به بازسازی و مقاوم ساختن واحدهای مسکونی می پردازد هدف ساخت  روستاهایی با سطح کیفی بالا برای جذب گردشگری هم دارد. به افرادی که می خواهند سطح روستای خود را که پتانسیل جذب گردش گر را دارد بالا ببرند؛ بنیاد با ارائه طرح توجیحی می تواند کمک رسانی کند.

مسکن مهر و بنیاد مسکن

ساخت مسکن مهر که بخشی از آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و با مسئولیت بنیاد مسکن انجام گرفت در این طرح تامین زمین به صورت اجاره بلند ‌مدت و ارزان‌ قیمت با هدف حذف بهای زمین از قیمت تمام شده واحد مسکونی، ثبت نام از متقاضیان دارای شرایط ( متاهل، فاقد مسکن، استفاده نکردن از کمکهای دولت برای خرید مسکن، حداقل ۵ سال سکونت در محل مورد تقاضا برای مسکن) و ساماندهی آن، پرداخت تسهیلات با نرخ سود یارانه‌ای (سود کم) از طریق بانکهای عامل، واگذاری واحدهای احداثی و صدور اسناد بود.

خیریه مکمل فعالیت های بنیاد مسکن

در ادامه و استمرار حرکت بنیاد مسکن به منظور جلب مشاركت مردم و تسریع برای تحقق هدف مقدس حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) انجمن خیرین مسكن ساز ایران درسال ۱۳۸۳ تأسیس و ذیل شماره ۱۶۶۸۴ به ثبت رسیده است. این خیریه مکمل کمک های بلاعوض این بنیاد است.

زمین های ساخت مسکن

بنیاد مسکن برای ساخت خانه نیازمند زمین است. زمین های مورد نیاز طبق تبصره ایی که در اساس نامه آمده است باید بنیاد مستضعفان‌ زمینهای‌ مناسب‌ خود را جهت‌ اجرای‌ طرح های‌ مسكونی‌ مصوب‌ شورای‌ مركزی ‌بنیاد به‌ استثنای‌ هزینه‌ های‌ خرید و آماده‌ سازی‌(قیمت‌ تمام‌ شده‌ برای‌ دولت‌) به‌ طور رایگان‌ و قطعی‌ به‌ بنیاد واگذار نمایند.

مصالح و ماشین آلات 

جدا از وام هایی که با پرداخت ما به تفاوت، قرض الحسنه ایی و کمک های مالی بلاعوض می باشد. برای تامین مصالح ساختمانی و ماشین آلات مورد نیاز تمام منابع های دولتی و الزاماً بنیاد مستضعفان باید بدون پرداخت هزینه و یا دریافت حداقل قیمت به این بنیاد در حد مرتفع کردن نیازش واگذار شود.

معاف از مالیات

بنیاد از پرداخت‌ مالیات‌ بر درآمد و عواید حاصل‌ از مشاركت‌ و مالیات‌ سهم‌ سود در شركتهای‌ وابسته‌ معاف‌ می‌ باشد.

۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد زمینی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته برای طرح اقدام ملی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی(طرح ملی که به اختصاص در مورد آن صحبت کردیم.) معرفی شده و تخصیص یافته است، گفت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی بر عهده بنیاد مسکن است که در حدود ۳۰ هزار واحد زمین را بنیاد معرفی کرده و باقی‌مانده را سازمان ملی زمین و مسکن تامین و معرفی خواهد کرد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.