لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

با وام های خودرو و راه های دریافت آن آشنا شویم

  • 0
  • 19/09/22
  • خواندن: 12 دقیقه
سوییچ ماشینتان در جیبتان است، به قول قدیمی ها بالاخره پاکشی دارید که در گرما و سرما لنگ نمانید و شرمنده زن و بچه نباشید. اما بالاخره ماشینی که سال ها کیلومتر روی کیلومتر انداخته فرسوده می شود. درست که آهن مثل جان سختی و ماندگاری است ولی بالاخره هر چیزی عمری دارد. وام چی به شما پیشنهاد می کند که تا ماشینتان اسقاطی نشده، بفروشید و با یک وام ماشین دل به دریا بزنید و یک ماشین بهتر خریداری کنید تا خودتان لذتش را ببرید و هم پولتان با پرداخت اقساط خودرو هدفمند شود. بالاخره چرخ ماشین هم با همین وام ها برایتان خواهد چرخید.

 ۱۳

درست است که عدد ۱۳ در خیلی از فرهنگ ها عدد خوش یومنی نیست اما امروز قرار است وام چی ۱۳ بانک به شما معرفی کند که می توانید از آن وام خودرو دریافت کنید.

نام بانک ها اعطا کننده وام خودرو

بانک انصار، بانک آینده، بانک تجارت، بانک حکمت ایرانیان، بانک دی، بانک سپه، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک قوامین، بانک گردشگری، بانک ملی، پست بانک و بانک ایران زمین؛ بانک هایی هستند که شما را در خرید ماشین با وام اختصاصی خرید خودرو همیاری خواهند کرد.

شرایط

برای دریافت وام خودرو به هر بانکی که خواستید مراجعه کنید باید برای شروع، اول در آن بانک یک حساب پس انداز از نوع قرض الحسنه ای افتتاح کنید. نرخ سود این نوع وام ها با توجه به عقود مبادله ایی( قبلاً در مطالب پیشین کامل توضیح داده ایم.) و تعرفه بانک برای شما محاسبه می شود. سن متقاضی باید ۱۸ سال کامل باشد. زمان بازگشت ۶۰ ماه یا پنج سال می باشد. اگر ماشین صفر بخرید تا به قول فنی ها ماشینتان به خرج بیفتد اقساطتان تمام می شود و می توانید برای یک ماشین جدید اقدام کنید چی بهتر از این!

فاکتور

برای دریافت وام خودرو باید پیش فاکتور خرید ماشین از یکی نمایندگی های مجاز  تولید ملی در سراسر کشور تهیه کنید و به بانک به عنوان سند خرید خودتان نشان دهید. برای گرفتن این وام باید گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی خود را ارائه دهید یا میزان حقوقتان را به بانک اعلام کنید تا بانک برای شما اعتبار بازگشت سرمایه امانی اش قائل شود.

سه

یه عدد تمبر مالیاتی از خود بانک تهیه باید کنید. اصل و کپی سند مالکیت، کارت و بیمه نامه خودرو بعد از تحویل و گرفتن ماشینتان هم باید به رویت بانک برسانید.

ترفند

یادتان باشد که این وام به خودروهای ساخت داخل تعلق می گیرد و شما نمی توانید برای ماشین های وارداتی از آن استفاده کنید. می توانید اگر قصدتان خرید یک ماشین وارداتی است اول یک ماشین کار نکرده داخلی با دریافت وام ثبت نام کنید بعد از دریافت ماشین آن را بفروشید و یک ماشین خارجی تهیه کنید. باز اگر حوصله صبر کردن و طی این مسیر کمی وقت گیر و پیچیده با اما و اگرهایش را ندارید سری به وام چی بزنید و در اولویت و فوریت وام مورد نظرتان را تهیه کنید.

پول

بانک معمولاً پول را نقدی به حساب شما نخواهد ریخت و به کارخانه سازنده خود را طرف می کند تا خیالش از مصرف وام در راهی که به عنوان آن به شما وام داده است؛ راحت شود.

ضامن

بانک سند ماشین را به عنوان ضامن قبول نمی کند و از شما ضامن با فیش کسر از حقوق خواهد گرفت.

حقیقی

حقیقی یا حقوقی، بازنشسته یا ارگان فرقی نمی کند همه می توانند از این وام استفاده کنند. محدودیتی در پرداخت به جز محدودیت سن قانونی ندارد.

لیزینگ

لیزینگ از کلمه Lease به معنی اجاره دادن و کرایه کردن آمده است. در عمل مشخصه اصلی آن این است که حق مالکیت مورد اجاره در دست موجر و حق استفاده از آن در اختیار مستاجر قرار خواهد داشت. در کشور ما لیزینگ در چارچوب قرارداد اجاره به شرط تملیک منعقد می شود و به موقع اجرا گذاشته می شود. بر اساس قراردهای لیزینگ حق استفاده از دارایی برای مدت معینی به اجاره گیرنده (مستاجر) واگذار و در پایان مدت قرارداد نیز مالکیت و دارایی به اجاره گیرنده منتقل می شود.

راه کلاهبرداری

این روزها چون مبلغ اندکی باید نقد داده شود و بیشترین مبلغ مابقی اقساط می شود خیلی ها دنبال لیزینگ کردن خودرو مورد علاقه خود هستند. به هر آگهی در حتی روزنامه های معتبر هم اکتفا نکنید و قبل از اقدام لیست شرکت های معتبر لیزینگ را از سایت بانک مرکزی دانلود کرده و با آن ها قرار داد ببندید.

معتبر

برای نمونه یک شرکت معتبر به شما معرفی می کنیم که ماشین وارداتی هم به فروش لیزینگی می رساند. انجمن ملی لیزینگ ایران زیر نظر سازمان بازرگانی با لیزینگ‌های مجوزدار بانک مرکزی فعالیت می‌کند. در آگهی فروش قسطی این سایت شرایط فروش اقساطی تویوتا و دیگر برندهای خارجی گذاشته شده است. برای مثال قبلا شرکت لیزینگ پارسیان یک سانتافه ۲۰۱۷ را با پیش پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان در ۳۶ ماه و ۱۲ قسط ۱۴ میلیون تومانی می‌فروخت.

سود

تمام بانک هایی که به شما معرفی کردیم همه ۱۵ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد می دهند. البته یک بانک مستثی است که بانک ایران زمین می باشد که با سود ۲۲ درصد وام را به شما خواهد داد. البته با احتساب گزینه هایی که بانک روی این سود ها اعمال می کند سود دریافتی نهایی ۲۴ درصد سالانه می شود با این شرایط اگر به وام چی سر بزنید و وامتان را بدون این دنگ و فنگ ها تهیه کنید. یک مبلغ منصفانه هم به آگهی کننده و صاحب امتیاز وام بدهید به نظر ما که کارمان اقتصاد است برایتان با صرفه تر می شود.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.