لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

اقتصاد مشارکتی تکه ایی از پازل ماهیت کار سایت وام چی با آن آشنا شویم

  • 2
  • 20/06/12
  • خواندن: 10 دقیقه
نویسنده کتاب اقتصاد اشتراکی، آرون سندراراجان هندی‌الاصل است، او ۵۰ کتاب و مقاله درباره اقتصاد دیجیتالی نوشته و تخصص او کالاهای دیجیتال است. کتاب اقتصاد اشتراکی که عصاره ۵۰ مقاله‌ای است که او سال‌ها پیش منتشر کرده است. نویسنده، واژه اقتصاد اشتراکی را پذیرفته و به جهان هم دیکته می کند ولی تمایز این ترکیب را با واژه اشتراک که ممکن است کاربر و صاحب حرفه فکر کند به سمت موضوعات کمونیستی می‌رود؛ رد می کند. در این مطلب با بخشی از ماهیت کار وام چی در اقتصاد مشارکتی آشنا شوید.

اقتصاد مشارکتی چیست؟

در اقتصاد مشارکتی هر چیزی که شما مالکیت آن را بر عهده دارید، در ازای پرداخت مبلغی می‌تواند در اختیار دیگران قرار بگیرد. اقتصاد اشتراکی شامل اشتراک در تولید، توزیع، تجارت و مصرف محصولات و خدمات می تواند باشد.

افزایش ارزش در اقتصاد اشتراکی

فرض در اقتصاد اشتراکی براین است که وقتی اطلاعات در مورد کالاها به اشتراک گذاشته می‌شود ( در بازار آنلاین) ارزش آن کالاها برای کسب‌وکار افراد و جامعه افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاشتن

مدل مصرف اشتراکی به ‌عنوان یک مجموعه‌ای از قول و قرارها است که بر طبق آن افراد مشارکت‌کننده به جای داشتن مالکیت شخصی، دسترسی به محصولات و خدمات را به اشتراک می‌گذارند.

خرید و فروش وام در وام چی

خرید و فروش وام در سایت وام چی هم می تواند با توجه به اشتراک گذاشتن امتیاز وام به صورت آنلاین با فرد دیگر و بهره مند شدن مالی هر دو طرف یک الگوی اقتصاد مشارکتی باشد.

انواع مصرف اشتراکی

اقتصاد مشارکتی انواع مختلفی دارد:

  • سیستم‌های محصول – خدمت
  • بازارهای توزیع مجدد
  • سبک زندگی مشارکتی

بهانه بقای اقتصاد مشارکتی

در سال ۲۰۱۱ مجله تایمز مصرف اشتراکی را جز ده، ایده برتر که جهان را تغییر می دهد معرفی کرد که دلیل بقای این اقتصاد، وجود فناوری و رسانه های جمعی است.

نکته مهم در اقتصاد مشارکتی

وجود اعتماد در اقتصاد مشارکتی باعث ماندگاری یک پلتفرم اگهی در این الگو می شود. وام چی تمام سعی اش در افزایش اعتماد کاربر با الگوی صداقت کاری است.

نقش تایید هویت آنلاین

تایید هویت آنلاین در این اقتصاد یکی از مشکلاتی است که افراد فیک می توانند مشکل برای این پلتفرم ها ایجاد کنند که در هر سال این مشاغل در حال برطرف کردن و ارائه راهکار هستند و وام چی هم هدفش تایید آنلاین سیستمی و رصد کاربران فیک است.

اعتماد برای بقا

در نظرسنجی که اخیرا PwC انجام داده، ۸۹ درصد مصرف‌کننده‌ها موافق بودند که بازار اقتصاد مشارکتی بر اساس اعتماد بین تولیدکننده (مانند وام چی) و کاربران شکل گرفته است.

  • تمام تلاش سایت وام چی حفظ و باروی اعتماد کاربرانش است.

برند وام چی خالی از کلاهبردار

پرورش رابطه اعتماد و محیط امن صرفا برای دور نگه داشتن کلاهبرداران و متقلبان نیست. بلکه برندی است که یک پلتفرم از خودش ارائه می دهد.

  • وام چی قصدش ساختن برندی از نامش است که کاربر فیک مطمئن باشد در آن جایی ندارد.
محدوده سنی کاربران

در اقتصاد مشارکت وام چی و نوع فعالیتی که در آن می شود در میان کاربران بزرگسال محبوب است. محدوده مطالب با توجه به سن کاربر و هدف اقتصادیش تالیف می شود.

تایید ثبت نام

در سایت وام چی به واسطه مطالعات و پژوهش هایی که شده است، سعی برآن کرده ایم که در تایید ثبت نام اطلاعات طولانی و خصوصی را از کاربران به خاطر امنیت خودشان و خسته نشدن از عدم همراهی دریافت نکنیم.

  • Signicat در سال ۲۰۱۶ پژوهشی انجام داد و به این نتیجه رسید که ۴۰ درصد اپلیکیشن‌ های حساب بانکی به‌ خاطر طولانی یا سخت‌ بودن فرایند ثبت‌ نام نیمه‌کاره رها شدند.

ضرورت وجود وام چی

ضرورت وجود پلتفرمی مانند وام چی در اقتصاد مشارکتی این است که خیلی از خشونت ها و دلال بازی ها کم کم پایان پیدا می کند و افسانه می شود.

مرز کار و زندگی شخصی

اعضای تیم هر حرفه اقتصاد مشارکتی مرزهای زندگی کاری و شخصیشان جدایی ناپذیر شده است. کارمندهای این حرفه صبورتر و با بازدهی بالاتر از مشاغل سنتی عمل می کنند.

بدون ابا حرف زدن کاربران

کاربرها به علت حذف حضور فیزیکی و چشم در چشم بی ابا با پشتیبان های این مشاغل گفتگو می کنند. این مطلبی است که کارمندهای این حرفه با چالش روبرو می شوند:

  • شنیدن درد و دل های غمگین که در حالت عادی گفته نمی شود.
  • شنیدن پرخاش و بی ادبی که وام اعضای تیم وام چی به خاطر وحدت میان اعضا با صبوری برخورد می کند.
بانک بدون شعبه

بزرگ‌ترین شبکه تاکسیرانی جهان، حتی یک تاکسی هم ندارد، بوکینگ، بزرگ‌ترین شبکه هتل جهان یک هتل هم ندارد، علی‌بابا، بزرگ‌ترین شبکه خرده‌فروشی دنیا هیچ انباری ندارد. در آینده بزرگ‌ترین بانک های دنیا نیز در آینده هیچ شعبه‌ای نخواهد داشت.

  • این یک دلیل رشد مشاغل اقتصاد مشارکتی مانند وام چی و آینده دار بودن آن هاست. برای همین وام چی تمام سعیش حفظ اعتماد کاربرش و گسترش ماهیت کارش در کشور است.
نتیجه و ضرورت وام چی

وقتی جا به جایی امتیاز وام اینترنتی و بدون ضرورت حفظ شهر و مکان فیزیکی شود کاربران بیشتری ضرورت وجود وام چی را نمی توانند انکار کنند.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0917***2838 13 ژوئن 2020 در 9:49 ب.ظ

    مطلب اقتصاد مشارکتی‌که‌توضیح داده شد فوق العاده بود..

    • پشتیبان 14 ژوئن 2020 در 9:59 ق.ظ

      انجام وظیفست
      ممنون از حسن توجه شما?