لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با وام بانک سینا و شرایط تسهیلاتش

  • 43
  • 19/10/22
  • خواندن: 7 دقیقه
بانک سینا بانکی است که یکی از سهام داران اصلی آن بنیاد مستضعفان اسلامی است. سال1387 از موسسه مالی بنیاد یک جهش بزرگ کرد و با ارائه سهام در بورس تهران به بانک ارتقا یافت. بانکی که امروز وام چی قصد دارد ماهیت بانکی و خدمات مالی و تسهیلاتی آن را بررسی کند.

آذین

بانک سینا نسبت به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بانوان درقالب طرح آذین اقدام به پرداخت تسهیلات کرده. دلیل راه اندازی این طرح در راستای توانمندسازی و کمک به اقتصاد خانواده بیان شده است. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، بر اساس این طرح، بانوان در سراسر کشور می توانند از مزایای در نظرگرفته شده شامل اعطای تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد، استفاده کنند. بانوان با افتتاح حساب سپرده بلند مدت ۶ درصد در بانک سینا که به عنوان ضمانت وام هم حساب می شود؛ می توانند بسته به شرایط تا سقف ۲ میلیارد ریال از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.

خوب

بانک سینا در طرح آذین،  فمنیست وار عمل کرده و مبلغ ۲۰۰ میلیون که بسیار قابل توجه هم می باشد را به بانوان فعالی که شَم اقتصادی دارند وام می دهد. اگر سپرده سرمایه گذاری در حساب، خوب باشد تا ۲۵۰ میلیون تومان مبلغ وام قابل افزایش است. ۳۶ ماه زمان بازگشت مناسبی برای وام می باشد اما با توجه به کمی که نه خیلی مبلغ اقساط بالا می رود؛ بانوان عزیز علاقمند حواستان باشد اگر این وام را گرفتید تا سه سال کل حقوقتان را یکجا باید برای قسط بگذارید تازه فکر کنم از همسر هم کمک  باید بگیرید. روی هم رفته طرح بسیار خوبی است. به خصوص که ضامن هم حساب سپرده است.

سپرده

سپرده کنید، سود بگیرید از تسهیلات استفاده کنید. این قاعده همه بانک هاست تا مشتریان خود را به افتتاح حساب بلند مدت تشویق کنند. با کم کردن سود سپرده ها این ترفندی است که بانک ها به وسیله آن خلا کم شدن سود ها را جبران می کنند. روی سپرده بلند مدت سینا هم با سود ۱۸ درصد می توانید وام بگیرید. بین ۴ تا ۶ درصد سود سپرده از سود بانک پایین تر می باشد. ۹۰ درصد موجودی را هم می توانید وام بگیرید.۳۶ ماه زمان بازگشت اصل پول و البته سود آن از سوی بانک عنوان شده است.

سند

سند ملکتان را به بانک سینا ببرید هزینه کارشناسی را بدهید بین ۶۵ تا ۷۰ درصد ملکتان را وام بگیرید. اگر سند به بانک بردید و وام گرفتید؛ سند به رهن بانک در می آید تا شما مبلغ گرفته را با ۱۸ درصد سودش را تمام و کمال صاف کنید. سند ملک را به عنوان ضامن و در رهن گرفتن برای وام دادن کار راحتی از نظر حقوقی نیست و بانک سینا یکی از این بانک هاست که ریسک این کار را پذیرفته است.

ضامن

بانک سینا از بانک هایی است که خیلی دنبال ضامن با فیش کسر از حقوق نیست. حساب خودتان را با سپرده اش به عنوان ضامن قبول دارد. حساب را ۱۵ تا ۲۰ درصدش را بلوکه می کند تا تسویه حساب کامل کنید. برای افراد که مشکل ضامن دارند طرح هایی با این شرایط ضمانت بانک سینا مناسب هستند.

فوری

بانک سینا مثل برخی از بانک ها وام های فوری به مشتریانش اعطا می کند و این وام های فوری را روی سند ملکی با ارزشی که قبل از اعطای وام باید کارشناسی شود به فرد می پردازد.

کالا

بانک سینا در راستاي كمك به اقشار مختلف جامعه جهت رفع احتياجات ضروري، خريدكالاهاي اساسي، كالاهاي مصرفي با دوام با نرخ ۱۳% تسهيلات در قالب عقود مبادله اي (فروش اقساطي يا جعاله) پرداخت می کند. این وام به عنوان وام کارگشا و طرح رفاه خانواده در بانک سینا شناخته می شود.

شرط

مبناي اعطاي تسهيلات براساس محاسبه ميانگين مانده موجودي حساب پس انداز قرض الحسنه مشتري در دوره هاي زماني مشخص خواهد شد. متقاضي مي بايست توان باز پرداخت تسهيلات را داشته باشد و تشخيص اعتبار سنجي متقاضي با بانک و به صلاح دید خودش مي باشد. امكان انتقال تسهيلات طرح رفاه خانواده توسط متقاضي به هريك از بستگان ( شامل: پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر يا برادر و با ارائه مدارك لازم ) وجود دارد.

مضاربه

بانک سینا تسهيلاتی در قالب عقد مضاربه و به منظور تأمين سرمايه مورد نياز مشتريان معتبر در بخش بازرگاني جهت خريد و فروش كالاي متعارف دارد. متقاضي با يك بار تشكيل پرونده و ارائه مدارك لازم مي تواند به دفعات تا سقف اعتباري تعيين شده از زمان انعقاد قرارداد تا زمان سررسيد از اين تسهيلات استفاده نمايد. مبلغ تسهيلات (سرمايه مضاربه) بر اساس توان و تخصص حرفه اي متقاضي و انجام اعتبار سنجي توسط بانک تعيين مي شود و عدد و سقف تعریف شده ایی ندارد.

دیگر

بانک سینا تسهیلات دیگری هم دارد که با شرایط دیگر بانک ها برابری می کند و از مزیت بیشتر ویژه ایی برای بیان کردن برخوردار نیست. بانک سینا به خانه های ناتمام، به پزشکان، تسهیلات تامین جایی برای محل کسب و کار، تعمیر ساختمان و احداث بنای جدید برای زندگی با شرایط عقود اسلامی به مشتریان خودش وام می دهد.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ساراعبدی 23 مه 2021 در 12:03 ب.ظ

    سلام من برای وام ازدواج بانک سینا ثبت نام کردم میخواستم شرایط ضامن هاشو بدونم چندتا ضامن میخواد و چه ضامنی؟؟؟

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:39 ب.ظ

      سلام.
      شرایط ضمانت قانونی یکسان نیست
      هر بانک با نظر خودش و مشتری چه اعتبار و امتیازی دارد و سقف وامش چقدر است ضامن مشخص می کند.