لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با رمزبان بانک ملی برای استفاده از رمز پویا یکبار مصرف ۶۰ ثانیه ای

  • 6
  • 20/02/16
  • خواندن: 21 دقیقه
پیام ها یکی پس از دیگری در مورد عدم علاقه به رمز پویا در فضای مجازی منتشر می شود. سردرگمی و لجی! که رمز دوم یکبار مصرف از اکثر مشتریان بانک ها درآورده؛ بیشتر از حد پیش بینی می باشد. عدم انطباق مشتریان با این روش جدید که اگر کمی تمرکز و حوصله با زمان قاطی شود؛ بدون مشکل، استفاده از این امکان، نتیجه بخش خواهد بود. این بار گزارشگر وام چی به بانک ملی رفته تا کاربران عزیزمان را با رمزبان (اپلیکیشن رمزساز بانک ملی) آشنا کند.

 نسخه اندروید موبایلتان چند است ؟

برای استفاده از نرم افزار رمزبان بانک ملی باید اول نسخه اندروید تلفن همراهتان را مشخص کنید. مسئله ای که نود درصد صاحبان موبایل ها از آن خبر ندارند. برای دانستن نسخه اندروید، مراحل زیر را در گوشی خودتان طی کنید:

تنظیمات، درباره گوشی، نسخه اندورید ( که زیر آن یک رقم نوشته شده است.)

Setting, about phone, android version

ورژن پشتیبان

برای نصب اپلیکیشن مرزبان، کارشناس بانک ملی اعلام کرد: « نسخه های اندورید از ویرژن ۱۰ به بالا به طور قطع از این نرم افزار پشتیبانی می کنند و قابلیت نصب روی این اندروید ها به راحتی و بدون دردسر امکان پذیر می باشد.» اما گزارشگر وام چی با طی کردن همان مراحلی که در بالا گفته شد؛ ورژن اندوریدش نسخه ۵٫۱  بود؛ بدون مشکل، رمزبان روی تلفنش نصب شد.

مراحل گرفتن رمزبان

هنگامی که نسخه اندورید همراهتان را چک کردید؛ با اطمینان وارد بازار شوید و با تایپ کردن رمزبان، به آن دسترسی پیدا کنید و مراحل نصبش را انجام دهید.

Developer option

در ورود اولیه به برنامه رمزبان، در صورت روشن بودن نسخه برنامه نویسان  (developer option) از شما می خواهد آن را خاموش کنید. این یک گزینه برای دسترسی به بعضی از برنامه های اندروید تلفن همراهتان و تنظیم کردن دستی می باشد. (که گاهی به واسطه همین منو، می توان نسخه جعلی از موقعیت مکانی ارائه داد.)

چگونه نسخه برنامه نویسان، خاموش می شود ؟

به محض باز کردن اپلیکیشن رمزبان با دیدن چنین پیامی مطابق تصویر زیر، روی گزینه تنظیمات، کلیک می کنید؛ به طور اتوماتیک وارد محیط برنامه نویسان گوشی خود می شوید؛ با توجه به زبان گوشی، اقدام به خاموش یا off می کنید.

شماره تلفن همراه صاحب حساب

بعد از طی کردن مراحلی که گفته شد در گام بعدی، رمزبان از شما یک شماره تلفن همراه برای ثبت در نرم افزار می خواهد. دقت کنید؛ الزاماً تلفن همراهی که مشتری در فرم ثبت نام در بانک به ثبت رسانده، باید مکتوب شود. با وارد کردن شماره تماس، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. (توجه کنید طبق الگوی پایین کادر، شماره بدون صفر وارد شود.)

بعد از ورود شماره تماس

بعد از وارد کردن شماره تماس، وارد منو روش احراز هویت می شوید. در این جا دو روش احراز هویت وجود دارد. شما می توانید در روش اول: با کلیک کردن در دایره رمز، رمزی را شامل حداقل هشت کارکتر و یک عدد، یک حرف بزرگ و یک کارکتر خاص، مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

  • با کلیک کردن روی دایره رمز به شما اجازه داده می شود تا رمزی را انتخاب کنید و دایره الگو، خالی می شود.
  • با زدن روی تصویر یک که با پیکان مشخص شده، شما می توانید رمز انتخابی خود را ببینید.
  • توجه کنید؛ رمزی با امنیت است که طبق توصیه ای که در زیر کادر رمز مشخص شده، انتخاب شود.

راه دوم

راه دوم، کلیک کردن روی دایره انتخاب الگو و وارد کردن یک الگو که در حافظتان می ماند و تأیید دوباره آن می باشد. با این کار یک احراز هویتی دائمی در این نرم افزار ایجاد می کنید؛ به طوریکه هر زمان، وارد رمزبان شدید تا این رمز یا الگو، وارد نشود، کسی غیر از شما یا بدون هماهنگی نمی تواند، رمز پویا را از حسابتان که روی آن عابربانک دارید، بگیرد.

 

ارسال پیامک

با وارد کردن شماره تلفن همراهی که بانک می شناسد، برای شما پیامکی که حاوی یک کد شش رقمی است، ارسال می شود.

 وارد کردن رمز

با وارد کردن رمز از شما خواسته می شود به یکی از دستگاه های خود پرداز بانک ملی مراجعه کنید. با ورود به منوی عملیات رمز و فعال کردن رمز پویای دوم، شماره تلفن همراهی که در آغاز در اپلیکشن رمزبان ثبت کردید را وارد و با تأیید آن، یک برگه حاوی اطلاعات و رمز برای ثبت در رمزبان دریافت کنید.

  • بخش اول رمز می باشد.
  • همانطور که می بینید بخش دوم رمز، پیامک خواهد شد.
  • شماره موبایلی که وارد و تأیید کرده اید. اگر اشتباهی در این مرحله رخ دهد؛ رمز دوم به مقصدی نامعلوم فرستاده خواهد شد؛ پس در درستی شماره ثبت شده دقت کنید.

بعد از گرفتن اطلاعات

بعد از گرفتن اطلاعات از دستگاه خودپرداز، داخل نرم افزار رمزبان در مربع، روی + کلیک کنید؛ وارد یک منو می شوید. بخش اول رمز که در رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز چاپ شده، تایپ می کنید. قسمت دوم رمز هم، به علت بالا بودن کاراکتر به صورت پیامکی به شماره همراهی که وارد کرده اید؛ فرستاده شده است. با کپی کردن و جاگذاری در قسمت پایین، دیگر لحظه استفاده از رمز ۶۰ ثانیه ای و لذت بردن از یک خرید راحت و بدون استرس از سرقت اطلاعات شخصی و رمزتان است.

با وارد کردن هر دو رمز که روش  گرفتن آن در بالا توضیح داده شد؛ به طور اتوماتیک وار، وارد محیط رمز پویای یک بار مصرف می شوید و از این به بعد هر بار که رمزبان را باز کنید؛  با وارد کردن الگو یا نوشتن رمزی که در مرحله احراز هویت، انتخاب و ثبت کردید؛ برای تراکنش های خود به راحتی می توانید یک رمز ۶۰ ثانیه ای جدید دریافت کنید.

تراکنش زیر صد هزار تومان

با وجود راحت بودن مراحل ثبت و استفاده از اپلیکیشن رمزبان، هنوز مشتریانی وجود دارند که با آن نامأنوس هستند؛ برای این افراد، بانک ملی فعلاً تراکنش های زیر صد هزار تومان را با رمز ایستای دوم، مجاز می داند.

توجه و کلام آخر

تمام این مراحل برای اولین بار، توسط تیم وام چی با طی کردن مرحله به مرحله برای مخاطبان عزیزمان جمع آوری شده و کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بی مانع است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهری هادیان 15 آوریل 2020 در 2:09 ق.ظ

    سلام الگوی ورود به رمزبان یادم رفته

    • پشتیبان 15 آوریل 2020 در 12:36 ب.ظ

      درود بر شما
      لازمه به شعبه مراجعه کنید دوست عزیز
      با احترام.

  • تارا 13 مه 2020 در 10:44 ب.ظ

    سلام چرا هراز گاهی برای من پیام میاد که رمزبان را پاک کنید و دوباره نصب کنید, و وقتی پاک میکنم مجبور هستم برای راه اندازی دوباره به بانک مراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید

    • سردبیر تحریریه 13 مه 2020 در 11:52 ب.ظ

      سلام.
      کاربرعزیز.
      اندروید موبایل و پشتیبانی از آن مهم است. این اشکال فتی است و باید با کارشناسان بانک ملی در میان بگذارید.
      باتشکرتیم وام چی

  • sara 17 جولای 2020 در 5:29 ب.ظ

    سلام،الان من الگوی رمزبانم رو یادم رفته باید چیکارکنم؟

    • سردبیر تحریریه 18 جولای 2020 در 10:49 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      به بانک ملی مراجعه کنبد.
      باتشکر تیم وام چی