لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آخرین مهلت برای راه اندازی رمز پویا، پنجم بهمن ۹۸ اعلام شد

  • 0
  • 20/01/22
  • خواندن: 2 دقیقه
داستان جایگزینی رمز پویا جای رمز ایستا، پنجم بهمن تمام می شود. مشتری هر بانکی که باشید باید، رمز پویا یا همان یکبار مصرف را حتماً! با قید اجبار، فعال کنید تا بتوانید تراکنش های بعدی در محیط مجازی را به روال معمول، انجام دهید.

اول دی ماه

همانطور که در مطلب قبلی در مورد رمز دوم پویا گفته شد؛ اول دی، شروع استفاده کردن اجباری و رسمی از رمز پویا در تراکنش های مالی در دنیای مجازی بود. با وجود تبلیغات فراوان و اعلام رسمی بانک ها به مشتریان خودشان از طریق پیامک؛ در اول دی ماه همراهی همه با طرح میسر نشد.

فوریت دوم و نهایی

اگر همین الان که این مطلب را می خوانید و قبل از پنجم بهمن است برای یک خرید اینترنتی اقدام کنید؛ رمز پویا و استفاده از آن به طور جدی از طرف شاپرک یا اپلیکیشن های مالی مانند آپ برایتان مطرح می شود و از شما خواسته می شود همین الان رمز پویا خود را بگیرید.

حالا چطور رمز پویا بگیریم ؟

دو راه پیش روی شما می باشد. یکی خودتان در خانه، مراحل نصب رمز پویا را انجام دهید یا به بانک مربوطه بروید تا در نصب و راه اندازی رمز دوم یکبارمصرف به شما کمک کند.

تلفن همراه مهم است

باید یک تلفن همراه اندرویددار داشته باشید. با توجه به برند گوشی، نرم افزار بانک را نصب کنید. هر بانکی، نرم افزارش با اسم مشخصی قابل دانلود می باشد. برای نمونه نرم افزار بانک ملی به نام رمزبان، بانک انصار به نام آپان، بانک ملت هم رمز نگار ملت، نام دارد.

از کجا دانلود کنیم ؟

با توجه به برند موبایل اگر اندوریددار غیر برند اَپل باشد می توان وارد سایت رسمی هر بانکی که مد نظرتان هست شوید و برنامه اش را نصب در غیر این صورت، وارد گوگل پلی یا بازار شده با تایپ اسم نرم افزار بانک به آن دسترسی پیدا کرده و نصب کنید. اگر موبایلتان، برند اَپل بود وارد سیب اَپ، سیبچه یا اناردونی می شوید.

آپان بانک انصار

برای نمونه وقتی، نرم افزار بانک انصار که آپان نام دارد را نصب کردید در هنگام ورود اولیه از شما یک ثبت نام می خواهد. ثبت نام می کنید.

بعد از ثبت نام

بعد از ثبت نام در آپان باید وارد اینترنت بانک در سایت بانک انصار شوید و یک بارکد از آن بگیرید. در صورتی که گرفتن بارکد از اینترنت بانک برایتان سخت بود به بانک می روید و باجه دار مربوط به شما بارکد را با توجه به اطلاعاتتان می دهد و با قرار دادن موبایلتان روی صفحه مانیتور بانک، عکس بارکد خوانده می شود.

با گرفتن بارکد

وقتی بارکد مخصوص به همان حسابی که قرار است از آن رمز پویا بگیرید اسکن و فعال شد یک کد فعالسازی چهاررقمی از سوی بانک به شماره موبایل شما(شخص صاحب حساب) پیامک می شود. با گرفتن و جا گذاری آن وارد محیط کاربری خود می شوید

مرحله آخر

با فعال سازی رمز و پین کد دلخواه از این پس با اجرای برنامه آپان و انتخاب گزینه رمز یکبار مصرف هر ۶۰ ثانیه یکبار، یک رمز در برنامه نمایش داده می شود.

 دسترسی به اینترنت

توجه کنید که برای برنامه رمز یکبار مصرف در نرم افزار آپان فقط یکبار آن هم هنگام ثبت نام نیاز است؛ همراه شما به اینترنت وصل باشد بعد از اتمام مراحل نصب و ثبت نام برای گرفتن رمز پویا در حالت آفلاین هم می توانید اقدام کنید.

حساب مال خودم نیست

اگر عابربانکی، دست همسر یا فرزندتان برای تراکنش های مجازی دارید برای گرفتن رمز دوم پویا و ثبت نام، حضور صاحب کارت در بانک الزامی می باشد. می توان نرم افزار، روی هر موبایلی نصب کرد اما پیامک اولیه که حاوی یک رمز چهار رقمی می باشد به تلفن همراهی که در هنگام افتتاح حساب در فرم بانک منظور شده؛ فرستاده می شود.

مانعی وجود ندارد

از نظر بانک، مانعی وجود ندارد که کارت یک نفر( مانند پدر خانواده) در دست اعضای درجه یک برای تراکنش و گرفتن رمز پویا باشد ولی هنگام ثبت نام اولیه و طی کردن مراحل نصب و راه اندازی در جریان قرار گرفتن صاحب حساب، ضروری است. در صورت ثبت نام خانگی ارائه کردن شماره حساب، کد ملی و البته رمزی که به شماره همراه دارنده حساب پیامک می شود، نشانه رضایت فرد برای واگذاری اطلاعاتش محسوب می شود. در صورت حضور در بانک هم متصدی باجه مستلزم است فقط برای صاحب کارت با رضایت خودش نرم افزار را روی تلفن همراه فرد درجه یک نصب کند.

نرم افزاری به نام ارس

اگر برای گرفتن رمز پویا دو عابر بانک از دو بانک متفاوت دارید؛ نرم افزاری به نام ارس هم وجود دارد که پنج بانک را برای ارائه رمز پویا حمایت می کند. بانک اقتصاد نوین، بانک انصار، پست بانک و بانک حکمت ایرانیان در این نرم افزار پشتیبانی می شوند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.