لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

طرح صبای بانک اقتصاد نوین شروع به وزیدن کرد

  • 0
  • 19/09/14
  • خواندن: 17 دقیقه
چرا صبا؟ اول باید به خاطر انتخاب این اسم زیبا به روابط عمومی بانک اقتصاد نوین و سیاست گذاران طرح ها یک احسنت گفت! کلمه صبا بهترین انرژی مثبت را در ادبیات به دوش خود می کشد. نوید آمدن باد موافق و رسیدن به مراد را به مخاطبش، خبر می دهد. یکی از ویژگی های این باد وزیدنش در صبح زود و مفرح کردن هوای صبحگاهی است. وام چی هم از این صفت باد استفاده می کند تا جز اولین ها باشد که جزئیات این طرح را برای شما عنوان می کند و شما هم می توانید جز اولین هایی باشید که از این طرح استفاده می کنید.

قبل از عنوان طرح صبا بانک اقتصاد نوین

برای طرح صبا بانک اقتصاد نوین اول ب بسم الله با توجه به مطالعه کامل شرایط این طرح توسط سایت وام چی، باید بگوییم که این طرح برای چه افرادی بهتر است استفاده شود. همیشه تبلیغات باعث جذب اولیه هر مخاطبی و گاهی هم همین تبلیغات باعث انتخابی نادرست می شود. اما با توجه به این که کار ما تخصصی، فعالیت در زمینه بانکی است لازم دیدیم این تذکر را قبلش بدهیم.

طرح صبا بانک اقتصاد نوین برای چه کسی ؟

این طرح با توجه به سقف تسهیلاتی که ارائه می دهد، مبلغ آن تا دویست میلیون یا همان دویست میلیارد ریال است. با توجه به  شرایط معدل میانگین افرادی که مشتری بانک هستند و حساب دارند پرداخت می شود. این طرح برای  آن دسته از سپرده گذاران حقیقی که مبلغ نقدینگیشان بیشتر از پس اندازشان است، پذیرندگان پایانه‌های فروش فروشگاهی متصل به سپرده‌های بانک اقتصادنوین، شرکت‌ها و موسسات جهت اعطای تسهیلات به کارمندان خود، اصناف، کسبه و صاحبان کسب و کارهای کوچک، پزشکان و داروسازان جهت تجهیز مطب و افرادی که دنبال کمک هزینه خرید خانه هستند مناسب می باشد.

طرح صبا  اقتصاد نوین تفکیک مشاغل دارد
چرا تفکیک کردیم؟ با توجه به شرایط زندگی های امروز فردی با شرایط معمولی نمی تواند نود میلیون در حسابش بلوکه کند تا وام دویست میلیونی دریافت کند و ماهی یک  تا دو میلیون و اندی هم وام بدهد. پس این طرح بیشتر کمکی به صاحبان سرمایه های در گردش در بازار است.

خوبی طرح صبا
این طرح برای شما تا ۳۶ ماه زمان باز پرداخت دارد. مدت زمان کارکرد و افتتاح حساب هم از دو ماه تا نهایت چهار ماه تعریف شده است که زمان کمتری نسبت به بانک های دیگر است. شما زودتر به وام مورد نظرتان خواهید رسید. مبلغ و سقف تسهیلات هم برای فردی که در حرفه ایی مشغول به کار است و می خواهد کاسبی اش را ارتقا دهد مبلغ قابل توجهی می باشد.

کسبه
این یک امتیاز است که شما دستگاه کارتخوان بانک اقتصاد نوین را بگیرید و با آن تراکنش مالی انجام دهید و بانک هم به ضمانت همین فعالیت اقتصادیتان به شما وام بدهد.

انواع
طرح صبا به چهار دسته تقسیم می شود. در هر چهار دسته طرح شرایط کامل توضیح داده شده است و با توجه یه دسته بندی که انجام گرفته هر مشتری در طرح مورد نظر و منطبق با شرایطش می تواند تسهیلات دریافت کند.

نوع سپرده
بانک اقتصاد نوین روی سپرده های کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه جاری (که قبلاَ در مطالب پیشین در مورد این نوع حساب ها و مزایای آن کامل صحبت کردیم.) این وام را قرارداده است.

ضریب
بانک ضریب پرداخت تسهیلات شما را حساب می کند و به شما اعلام می کند چقدر می توانید وام بگیرد. ضریب پرداخت تسهیلات هم به این معنی است: نسبت مبلغ تسهیلات قابل دریافت به معدل موجودی سپرده {ضريب پرداخت تسهیلات = (معدل سپرده)/(مبلغ تسهیلات)} اين نسبت در جداول بالا، به صورت ضرایب درصدی نشان داده شده است و تعیین می‌کند شما مي‌توانيد تا چند درصد از معدل موجودی سپردۀ خود را تسهیلات دریافت كنيد.

طرح یک و دو صبا
طرح صبا ۱، ویژه صاحبان سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی و طرح صبا ۲، ویژه صاحبان سپرده قرض‌الحسنه جاری است. هر دوتای این طرح شامل مشتریان عمومی با نرخ ۱۸ درصد به صورت مرابحه ای می باشد.

طرح صبا سه و چهار
این طرح ویژه پذیرندگان می باشد. بر اساس معدل موجودی سپرده متصل به دستگاه POS خود در دوره زمانی دلخواه (۲، ۳، ۴ ماهه) از یکی از تسهیلات ویژه زیر می توانند استفاده کنند:

  • دریافت تسهیلات اقساطی با نرخ ترجیحی ۱۵ درصد تا سقف ۱۴۰ درصد معدل موجودی تا ۲ میلیارد ریال
  • دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا ۷۰ درصد معدل موجودی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال

ویژه
طرح صبا ۳، ویژه پذیرندگانی است که سپرده متصل به POS آن‌ها از نوع کوتاه مدت عادی بوده و طرح صبا ۴، ویژه پذیرندگانی است که سپرده متصل به POS آن‌ها از نوع قرض‌الحسنه جاری می‌باشد.

ضامن
متقاضیان دریافت تسهیلات طرح صبا، با توجه به نوع درخواست تسهیلات (حسابی که میانگین حساب آن ملاک پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرد) باید ضمانت لازم را برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه کنند. مشتریانی که به پشتوانه حساب سپرده خود تسهیلات دریافت می‌کنند نیازی به ارائه ضامن دیگری ندارند و درواقع سپرده آن‌ها تا زمان تسویه تسهیلات به‌عنوان ضمانت بازپرداخت اقساط بلوکه می‌شود. سایر متقاضیان تسهیلات نیز باید به ازای هر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات یک ضامن رسمی کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. ضمن اینکه با تشخیص شعبه و بر اساس اعتبار سنجی مشتری، امکان ارائه سایر وثایق به‌عنوان ضامن دوم وجود دارد.

سقف
نهایت سقف این تسهیلات دویست میلیون تومان است و سود آن هم در منابعی چهار در صد  در طرحی که به صاحبان سرمایه و دارای دستگاه کارت خوان هستند ذکر شده است؛ اما وام چی هر چه در سایت رسمی بانک و طرح صبا بررسی کرد با این عدد مواجه نشد و در هر دو طرح حداقل سود دریافتی ۱۵ تا ۱۸ درصد عنوان شده بود.

کارتی به نام صبا
بانک اقتصادنوین با ارائه کارت اعتباری با شرایط ویژه بر آن است به پاس همراهی شما مشتریان گرامی، امکان بهره‌مندی از کارت‌بانکی با اعتبار مورد نیاز و شرایطی آسان را فراهم کند. در این طرح، شما می‌توانید بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دو تا چهار ماهه، کارت اعتباری غیرگردان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنید..

شامل
کارت اعتباری صبا شامل طرح‌های:

  • کارت اعتباری صبا ۱: ویژۀ صاحبان سپرده‌های کوتاه مدت عادی بر اساس معدل موجودی سپرده
  • کارت اعتباری صبا ۲: ویژۀ صاحبان سپردۀ قرض‌الحسنه جاری بر اساس معدل موجودی سپرده
  • کارت اعتباری صبا ۳، ویژۀ صاحبان سپردۀ قرض‌الحسنه جاری ترکیبی از معدل موجودی سپرده و اخذ وثیقۀ نقدی ۱۰ درصدی

در وضعیت اقتصادی کنونی این طرح برای کاسبان و فعالان با دستگاه کارت خوان شرایط مناسبی است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.