لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

گرفتن بهره مرکب آیا گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در بانک است ؟

  • 0
  • 19/12/01
  • خواندن: 3 دقیقه
مطلبی در مورد سپرده طرح فردا بانک رفاه کارگران نوشتیم و شما را با این طرح، مزایا و البته قوانینش آشنا کردیم. مسئله اینجاست که این سرمایه گذاری ها آینده ی خاصی دارند؟ گزینه مناسب تری از این روش سپرده گذاری برای نقدینگی فرد وجود ندارد؟ به این نوع سپرده گذاری چه می گویند؟ با وام چی همراه باشید تا مثل همیشه با هم یک موضوع تازه یاد بگیریم.

بهره مرکب

به سپرده گذاری هایی که پلکانی است سپرده گذاری بهره مرکب می گویند. سپرده گذاری مرکب و بهره آن موضوعی است که انیشتین هم در مورد آن نظرش را با گفتن بزرگ ترین کشف دنیای ریاضی ارائه داده است.

تعریف از روش بهره مرکب

منظور از سپرده گذاری با نرخ بهره مرکب این می باشد که فردی مبلغ پایه ایی در سال اول سپرده می کند قانون بر این منوال است که باید قید بودن پولش با سودهای ماهیانه اش را بزند. برای مثل صد میلیون نقدینگی فرد است پس انداز می کند در سال اول با بهره ۲۳ درصد سالیانه چیزی نزدیک ۱۲ میلیون سود دریافت می کند. در سال دوم بهره مرکب خودش را نشان می دهد صد میلیون و سود سال اول، ۲۳ درصد سود می گیرند؛ در نتیجه مبلغ سال دوم سود بیشتری خواهد بود. این زنجیره سالیان سال اتفاق می افتد تا در یک جا فرد افتتاح کننده حساب با مبلغی که به دست آورده می تواند چند روش را که بانک پیش رویش گذاشته است را انتخاب کند.

گزینه دریافت سود بهره مرکب

صاحب حساب می تواند پولش را با سودهای مرکبش را از بانک برای نمونه بعد از ۲۰ سال یک جا مطالبه کند و خودش بداند و پولی که در طی این سال ها قید بودنش را زده است.

می تواند پولش را در بانک نگه دارد و از آن هر ماه مبلغی را بردارد که بانک تحت عنوان حقوق یا مستمری ماهیانه نام برده است.

راه اول دریافت سود

راه اول همان گرفتن یک جای پول است. حساب کنیم بعد از ۱۵ سال صد میلیون آغازین افتتاح حساب ۳۰۰ میلیون شده است. یک سوال و علامت بزرگ باید در ذهن ایجاد شود. سیصد میلیون ۱۵ سال آینده آیا ارزش زیادی دارد؟! در نظام ارزشی پولی که روند سریع و نزولی طی می کند آیا این مبلغ راهگشای کاری بزرگ خواهد بود؟ فردی ۱۵ سال قید نقدینگی خود را زده حالا چه چیزی دریافت می کند؛ بهره ایی که تورم و ارزش پول کمرش را شکسته است.

راه دوم دریافت سود

دریافت مستمری از پولی که در بانک افتتاح کرده اید. این تصور را در همین آغاز مطلب باید در ذهنتان اصلاح کنیم که بانک به پاس پانزده یا بیست سالی که پول و بهره اش را در خدمتش گذاشته اید به شما حقوق یا مستمری نمی دهد؛ بلکه همان پول خودتان را خورد، خورد به جیبتان خواهد ریخت. شکی نیست که اگر قرار است گزینه مستمری مادام العمر هم به آن اضافه کنیم شکی نخواهد بود که پول دریافتی در هر ماه به عنوان مستمری مبلغی چشمگیر نخواهد شد.

بورس و فعالیت در آن به جای ایجاد سپرده در بانک

یک سوال از شما می پرسیم آیا بورس و خرید سهام حالا به واسطه بانک یا بی واسطه به کمک شرکت های سرمایه گذاری در بورس گزینه بهتری نخواهد بود؟ آیا پیدا کردن راهی برای رسیدن به سود در یک بازه زمانی کوتاه و به روز بهتر نیست؟

فرصتی برای سرمایه گذاری

به دنبال فرصت های شغلی نیازمند به کمک مالی باشید. با مبلغی مثل صد میلیون تومان می شود حامی یک شغل خلاقانه و استارت آپی بود. به سایت هایی مثل وام چی سر بزنید که سرمایه گذار و صاحب ایده را به هم می رسانند.

سپرده فرد مسن و تلاش یک فرد جوان

حساب باز کردن در شرایط طولانی با مقرارت خاص خودش برای یک فرد جوان گزینه مناسبی نیست و گزینه های بهتری هم پیش رویش قرار دارد. فردی مسن که توانایی و حوصله ورود به بازار کار و سرمایه را ندارد می تواند از این نوع حساب ها استقبال کند. بالاخره بهتر از سکون محض نقدینگیش می باشد.

اقتصاد و ایجاد ثروت

اقتصادی مولد است که نقدینگی هایش وارد بازار کار و تولید شود و سرمایه تولید کنند در نهایت هم اشتغال زایی شود. فردی که پولش را به بانک می دهد دیگر نمی تواند برای مسیر سپرده و مصرفش شرطی را تعیین کند. شاید بانک با پولش کار اقتصادی نکرد، تسهیلات داد و از نرخ بهره تسهیلات سود سپرده گذارانش را واریز کرد. به نظر وام چی تا کوچکترین بهانه و ایده برای سرمایه گذاری در ذهنتان وجود دارد وارد دنیای سپرده گذاری در بانک نشوید.

مالیات و نتیجه گیری

یک نمونه بیاوریم و حرفمان را تمام کنیم. در کشورهای توسعه یافته از افرادی که سپرده بانکی دارند با توجه به بهره آن مالیات گرفته می شود. این یک باور در دنیای اقتصاد است که پول اگر یک جا بلوکه شود چیزی جز ضرر برای جامعه و نظام پولی ندارد. در حال حاضر هم برای کنترل وضع بازار نرخ بهره های حساب ها هم رو به افول است. حیات نقدینگی به پویای و کار، کردن با آن است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.