لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام قرض الحسنه بانک مهر ایران برای دانشجویان و بانوان

  • 0
  • 20/11/23
  • خواندن: 6 دقیقه
وام قرض الحسنه ای بانک مهر ایران برای گروه های هدف بانوان با پایه و واریز پس اندازه های مستمر و برای دانشجویان دانشگاه پیام نور قابلیت بهره برداری دارد. در این مطلب در مورد جزئیاتش با شما کاربران علاقمند مطالبی در میان می گذاریم.
وام قرض الحسنه بانک مهر ایران

همکاری دانشگاه پیام نور و بانک قرض الحسنه مهر ایران در وام دهی

محمدرضا جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط افراد واجد دریافت وام ۲٠ میلیون تومانی اظهار داشت: همه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه پیام نور مشمول این طرح هستند و برای اخذ کالا کارت دانشجویی و خرید تجهیزات آموزشی مورد نیاز خود می توانند به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام برای گرفتن وام قرض الحسنه پیام نور
نحوه ثبت نام این گونه است که برای آگاهی از قیمت کالا های مورد نیاز، شرایط پرداخت فروشگاه (پذیرنده)، افراد متقاضی با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به آدرس www.qmb.ir برای آگاهی از قیمت کالاها، شرایط پرداخت فروشگاه (پذیرنده)، میزان اقساط و سپس با حضور در شعب بانک قرض الحسنه مهرایران برای ارائه درخواست و دریافت کالاکارت اقدام شود.

انتخابی بودن نوع پرداخت اقساط وام پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان درباره انتخابی بودن نوع اقساط گفت: اقساط به صورت ۶، ۹ و۱۲ ماهه است که نوع اقساط انتخاب شده توسط دانشجو باید با نوع قسط بندی از سوی فروشگاه نیز همسان باشد.

نکته خرید با وام دانشگاه پیام نور
وی خاطرنشان کرد: دانشجو موظف است پس از دریافت وام کالاکارت به بانک مراجعه و لیست اقساط را دریافت کند. قیمت کالای خریداری شده با نرخ روز محاسبه می شود، اما پس از خرید تعداد اقساط و قیمت تغییری نمی کند.

وام قرض الحسنه بانک مهر ایران برای بانوان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به زنانی که متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه هستند، وام می‌دهد. متقاضیان می‌توانند از طریق افتتاح حساب و واریز مبالغی به‌صورت مستمر و ماهانه برای ایجاد پس‌انداز، علاوه بر استفاده از خدمات بانک از تسهیلات قرض‌الحسنه نیز استفاده کنند.

مزایای طرح وام به بانوان در بانک قرض الحسنه مهر ایران

از جمله مزایای این طرح، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه زنجیره‌ای در چهار مرحله جمعاً به میزان ۴۱میلیون تومان و در راستای رفع نیازها و احتیاجات ضروری بانوان، امکان پس‌انداز مبالغ خرد و برنامه‌ریزی برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، ایجاد انگیزه در بانوان جهت اشتغال و کارآفرینی است.

جزئیات طرح اندوخته بانوان مهر ایران
اندوخته بانوان مهر ایران طرحی است که متقاضیان می‌توانند در چارچوب آن تسهیلات قرض‌الحسنه زنجیره‌ای را در چهار مرحله دریافت کنند. متقاضیان باید برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پس‌انداز مستمر ماهانه، نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز مربوط به طرح اندوخته بانوان مهر ایران اقدام کنند.

مبلغی مستمر و وام برای بانوان در بانک مهر ایران

متقاضیان می‌توانند یا شخصا نسبت به افتتاح حساب و واریز مستمر مبالغ به‌صورت ماهانه اقدام کرده و با ایجاد میانگین لازم بر اساس شرایط طرح، مشمول دریافت تسهیلات شوند یا به‌واسطه افتتاح حساب و واریز مبلغ مستمر ماهانه توسط همسر یا پدر، با ایجاد میانگین لازم طبق شرایط طرح، امکان دریافت تسهیلات را پیدا کنند.

چهار ماه و گرفتن وام

در این طرح هر یک از زنان دارای شرایط افتتاح حساب، می‌توانند با پس‌انداز مبلغ مستمر ماهانه، نسبت به افزایش اندوخته خود اقدام کرده و از تسهیلات طرح اندوخته بانوان مهر ایران بهره‌مند شوند. متقاضی می‌تواند با انجام چهار واریز مستمر ماهانه به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و همزمان با چهارمین واریزی (در ماه چهارم)، از تسهیلات مرحله اول، به مبلغ ۳ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره‌مند ‌شود.

پایان مرحله اول و تسهیلات دوم

مجموع مبالغ واریزی چهار ماه اول (به میزان ۸۰۰هزار تومان) قبل از پرداخت تسهیلات، برای کمک به ارائه تضامین ارائه شده از سوی متقاضی، به‌عنوان وثیقه نقدی تا پایان اقساط تسهیلات تمام وام‌های دریافتی چهار مرحله در نظر گرفته می‌شود. پس از دریافت تسهیلات مرحله اول و برای استفاده از تسهیلات دوم، از ابتدای ماه پنجم متقاضی باید نسبت به ادامه پس‌انداز ماهانه به مبلغ ۱۰۰هزار تومان اقدام کند.  بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله اول، بلافاصله از تسهیلات مرحله دوم به مبلغ ۶ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره‌مند می‌شود.

وثیقه وام قرض الحسنه بانوان

۸۰۰ هزار تومان به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات دوم محسوب شده و مجموع مبالغ ۱۰۰هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود. با استمرار پس‌انداز ماهانه در دوره تسهیلات مرحله دوم به مبلغ ۱۰۰هزار تومان، متقاضی می‌تواند بعد از ۲۴ ماه و تسویه تسهیلات مرحله دوم، بلافاصله از تسهیلات مرحله سوم به میزان ۱۲میلیون تومان، با بازپرداخت ۳۶ ماهه برخوردار شود. (بدیهی است ۸۰۰ هزار تومان مجددا به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات سوم محسوب شده و مجموع مبالغ ۱۰۰ هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود.)

ادامه پس انداز و مبلغ وام نهایی مرحله چهارم

با ادامه پس‌انداز ماهانه به مبلغ ۱۰۰هزار تومان بعد از ۳۶ ماه و تسویه تسهیلات مرحله سوم، بلافاصله متقاضی از تسهیلات مرحله چهارم به میزان ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ماهه بهره‌مند می‌شود. (۸۰۰ هزار تومان مجددا به‌عنوان وثیقه نقدی تسهیلات چهارم در نظر گرفته شده و مجموع مبالغ ۱۰۰ هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود می‌شود.)

ایجاد میانگین و گرفتن وام

به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک برای آن دسته از افرادی که تمایل به استفاده از تسهیلات بانک مهر ایران را داشته، اما در حال حاضر قادر به ایجاد میانگین حساب لازم برای دریافت از تسهیلات نیستند، این امکان را فراهم کرده تا با واریز مبالغ مستمر بر اساس انتخاب خود و در یک بازه زمانی مشخص، در آینده از تسهیلات این بانک بهره‌مند شوند.

طرح تداوم مهر مناسب چه کسانی است؟

یکی از اقشاری که این طرح می‌توان مناسب حال آن‌ها باشد، افرادی هستند که از تسهیلات این بانک استفاده کرده و حداقل دو سال از بازپرداخت اقساط تسهیلات فعلی ایشان باقی مانده است. همچنین دانشجویانی که حداقل دو سال از زمان تحصیل آن‌ها باقی مانده و تمایل دارند پس از گذشت حداقل ۲۴ ماه و بر اساس واریز مستمر ماهانه به‌اندازه ۲۴ مرحله، از تسهیلات بانک پس از فارغ‌التحصیلی بهره‌مند شوند.

مزایای طرح تداوم مهر بانک مهر ایران

امکان پس‌انداز مبالغ خرد تا ۶۰ ماه و همچنین استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت انتخابی مد نظر حداقل معادل تعداد ماه‌های واریزی و متناسب با میانگین ایجادی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پس از گذشت حداقل ۲۴ ماه از زمان افتتاح حساب و واریز ۲۴ مرحله مبلغ انتخابی برای واریز مستمر ماهیانه و امکان برداشت کل مبلغ اندوخته در سپرده پس‌انداز بلافاصله پس از دریافت تسهیلات مربوطه از جمله مزیت‌های طرح تداوم مهر است. افزون بر این، امکان بهره‌مندی از ۱۰ درصد ضریب بیشتر در مقایسه با تسهیلات امتیازی بانک دیگر مزیت این طرح به شمار می‌رود.

چگونه در طرح تداوم مهر شرکت کنیم؟

متقاضیان و مشتریان دارنده حساب پس‌انداز یا جاری می‌توانند با شرکت در طرح تداوم مهر، سپرده مرتبط را افتتاح کرده، مدت زمان واریز و مبلغ مورد نظر خود را انتخاب و سپس نسبت به واریز مبالغ مستمر ماهانه خود اقدام کنند. این افراد در پایان مدت زمان انتخابی، از تسهیلات این طرح با کارمزد ۴ درصد بهره‌مند می‌شوند.

نمونه ای برای مشتری بانک مهر ایران

برای مثال مشتری بانک مهر ایران که در حال حاضر دارای وام فعال به میزان ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه بوده و متقاضی شرکت در طرح تداوم مهر است، در صورت واریز مبلغ مستمر ماهیانه ۴۱۱هزار تومان به مدت ۳۶ ماه به همراه اقساط تسهیلات فعلی، می‌تواند پس از اتمام واریز مبالغ مستمر ماهانه و تسویه تسهیلات قبلی، از ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۴۸ ماهه با کارمزد ۴ درصد بهره‌مند شود.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.