لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام به زندانیان کمکی برای بازگشت یک فرد جامعه به زندگی عادی

  • 0
  • 20/06/10
  • خواندن: 8 دقیقه
وام به زندانیان یک گزینه خوب و محرکی برای جبران گذشته است.زندان چه میله داشته باشد چه میله نداشته باشد؛ زندان است. زندانی شدن به هر دلیلی، فرد را از زندگی معمولی اش باز می کند، احتمال عوض کردن باورها و اعتقاد را در فرد محبوس شده زیاد می کند. وقتی در زندان واقعی و زندان ذهن خود که با بدهی، مشکلات مالی برای کار درست کرده اید گیر افتادید راهی جز بیرون آمدن از آن ندارید.
وام به زندانیان

وام اشتغال به زندانیان آزاد شده

به علت اینکه اکثر زندانیان در قالب کارگاه هایی در زندان یک حرفه را می آموزند اگر بعد از آزادی، رها نشوند و به آن ها کمک و مشاوره های لازم انجام شود احتمال بازگشتشان به زندان خیلی کمتر می شود.

کمک به زندانیان با وام اشتغال

در همین زمینه و بینش کمک به زندانیان آزاد شده اگر زندانیان در زندان دوره های حرفه و کسب مهارت ها  که توسط فنی و حرفه ایی برگزار می شود را با موفقیت بگذرانند بعد از آزادی واجبین دریافت وام و از اولویت دار ها برای اعطای وامی در حد۲۰ میلیون تومان هستند.

جلسه برای سقف وام زندانیان

۲۳ شهریور ماه سال ۹۳ هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت دادگستری و ستاد مردمی دیه جلسه ایی برای اصلاح نرخ و سقف وام برای زندانیان و افزایش ارقام با توجه به شرایط اقتصادی و به روز دادن آن تشکیل دادند و مورد تصویب قرار گرفت.

* برای کمک ملموس تر نیاز است دوباره این نرخ وام ها مورد بازبینی قرار بگیرد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران و وام زندانیان

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر با توجه به تجربه موفق بانکشان در اعطای تسهیلات به ۴۰۰ زندانی در زمینه خوداشتغال زایی عنوان کرد: «از این ۴۰۰ زندانی آزاد شده که شامل دریافت وام شدند فقط ۱۴ نفر آنان به زندان بازگشتند این نشان می دهد دادن وام قرض الحسنه ایی به این افراد کاری درست و سرمایه گذاریی مطمئن است»

*  بانک قرض الحسنه مهر ایران با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان زندان‌ها دارد هر فرد آزاد شده ایی را که معرفی کند با توجه به شرایط به آن ها وام می دهد.

وام دیه برای زندانیان

حداکثر وام اعطایی به مددجویان محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیر عمد، به میزان دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام بوده و بازپرداخت وام و مبلغ اقساط و تعداد آن مطابق جدول آیین نامه که نزد تمام بانک ها می باشد.

وام به زندانیان غیرعمد قرض الحسنه اییست

بانک‌های کشور موظف شدند به زندانیان نیازمند در محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمدی مانند دیه و همچنین محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری، وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت پرداخت کنند.

وام دیه چگونه به فرد در حبس پرداخت می شود؟

اعطای این وام ها به صورت قرض‌الحسنه است که پس از درخواست مددجو یا نماینده قانونی وی و تایید وزارت دادگستری یا ستاد دیه از طرف این وزارت، از طریق اجرای احکام دادگستری و توسط بانک عامل مستقیماً به محکوم‌له یا اولیای دم یا قائم مقام قانونی آنان پرداخت خواهد شد.

وام به زنان زندانی

روابط عمومی سازمان دیه در گفت و گو با جام جم عنوان کرد: «زندانیان مهریه برای ستاد اولویت ندارند. وقتی زنی که مسئول خانوار است و از بد حادثه به دلیل مسئله ایی غیرعمد به زندان می اُفتد بدون شک ستاد دیه اولویت را به چنین مواردی می دهد.

وام به زندانیان مهریه

وام به زندانیان مهریه، با توجه به اینکه خودشان اول مسئول قول کذاییشان بوده وقتی از استطاعت خودشان بر نمی آیند نباید قولی عندالمطالبه بدهند. این افراد در اولویت برای ستاد دیه نیستند.

شرط دادن وام مهریه به زندانیان

در واقع ستاد ديه به زندانيان تنگدست مهريه درصورت احراز ناتواني مالي و آبرومندي فقط در اعطاي تسهيلات مربوط به پيش‌ قسط تعيين شده از سوي دادگاه كمك مي‌كند.

شرایط وام های مهریه به زندانی

شرایط وام مهریه به زندانی در قالب وام‌ هايي با بازپرداخت‌ هاي طولاني كه مديرعامل ستاد ديه توضيح مي‌دهد ۱۴۰ تا ۲۰۰ قسط دارد و هر بدهكار مهريه بايد دست‌كم ۱۱ سال و حداكثر ۱۶ سال و شش ماه قسط بدهد.

وام به خانواده های زندانی توسط کمیته امداد

کمیته امداد برای حفظ کانون خانواده فرد در حبس با توجه به شرایط خانواده و منابع خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه می کند:

۱-  هزینه کمک تحصیلی به فرزند زندانی

۲- بسته های معیشتی

۳- تامین لوازم ضروری زندگی

۴-  کمک به پرداخت اقساط عقب مانده خانواده هایی زندانی می کند.

*  زمانی که سرپرست این خانواده آزاد شد پایان ماموریت کمیته امداد  محسوب می شود.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.