لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام با ضمانت طلا در بانک رسالت دنیای متفاوتی از سپرده وام طلا است

  • 11
  • 19/12/23
  • خواندن: 4 دقیقه
این روزها بازار قیمت طلا خیلی گرم است. ببخشید اصلاح می کنیم این روزها نه، این سالها بازاری پر نوسان، باعث شده طلا بیشتر از آن چه ارزش دارد ارزشمند شود. این ارزش کاذبانه برای واگذار کنندگان وام یا فروشندگان کالا بهانه خوبی برای تضمین شده است. به قیمت وام یا کالا طلا می برید و یک ضمانت معتبر، دست به نقد را دست واگذار کننده می دهید. کاربر عزیزمان که در حال حاضر این مطلب را می خوانی؛ این موضوع در سال ۹۸ تحریر شده است و در سال ۹۹ بانک رسالت، وامی با ضمانت طلا ندارد.

صندوق امانت طلا بانک ملی

سالهاست بانک ملی صندوق امانت طلا دارد. به بانک مراجعه می کنید با وزن کردن طلا اگر گرمش در حد قبول بانک بود، طلایتان را به عنوان امانت نگه می دارد و شما بعد از یکسال هم می توانید؛ روی طلایتان مبلغی نه چندان زیاد را وام بگیرید. این روش، وام با ضمانت طلا محسوب نمی شود. بانک به پاس بالا بردن حجم مسکوکات فلزات گرانبهایی که سرمایه و دارایی هر کشوریست به مشتری وام می دهد و در اصل طلا برای نگهداری و امانت نزد بانک است.

اگر وامی در کار باشد

در این روش امانی در بانک ملی، فرد صاحب طلا باید ۳۳ درصد ارزش طلا را هم هزینه بیمه نامه بدهد. اگر قصد استفاده از خدمات وام، روی طلای امانتیش را داشت می تواند روی هر یک گرم طلای خود ۱۰ هزار تومان وام بگیرد.

بانک رسالت و مبلغ وام

بانک قرض الحسنه رسالت وام های قرض الحسنه ای اعطا می کند. وام اول ۲۰ میلیون تومان با کارمزد۴ درصد، وام دوم بعد از اتمام اقساط وام اول تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان و کارمزد ۲ درصد می شود.

بانک رسالت و ضمانت

بانک رسالت در ازای میانگین وام و مدت زمان سپرده در موعد سررسید به فرد وام می دهد. وام به ازای هر ده میلیون تومان باید یک ضامن داشته باشد. وجود دسته چک، فیش کسر از حقوق وام گیرنده و ضامنین امری واجب برای گرفتن امتیاز وام است. اگر تهیه این ضامن ها برای شما سخت است در سامانه مرآت اعتبارسنجی می شوید اگر حقوقتان بیشتر از قسط ماهیانه هر ماه بود؛ می توانید خودتان ضامن شوید. راه دیگری که بانک پیش روی مشتریانش گذاشته ضمانت طلاست. اگر طلا دارید این فلز گرانبها ضامنتان می تواند باشد.

سایت خبری بانک رسالت

آقای حسین زاده مدیر عامل بانک رسالت در سایت خبری رسمی بانک رسالت بیان کرد: ضمانت باز پرداخت تسهیلات اعطایی برای متقاضیان دریافت وام فقط به یک ضامن معتبر که مورد تایید بانک قرض الحسنه رسالت باشد نیاز دارند و البته مشتریان می توانند ضمانت های دیگری مانند طلا را هم ارائه نمایند

قاعده ضمانت طلا

قاعده پیچیده ایی برای گرفتن ضمانت طلا نیست. هر مبلغی که فرد وام بگیرید معادلش به نرخ روز طلایش محاسبه می کنند و در صورتی که ارزش طلا با مبلغ وام و کارمزد روی هم برابر شد، طلا را به عنوان ضمانت؛ بانک قبول خواهد کرد.

بانک کارگشایی هم طلا را قبول دارد

بانک کارگشایی یکی از زیرمجموعه های بانک ملی است که با سپرده گذاری طلا به فرد خواهان، امتیاز وام را اعطا خواهد کرد. ارزیاب های بانک؛  عیار، وزن طلا را خواهند سنجید و ارزش آن را به شما اعلام می کنند؛ آن وقت بانک با این ارزش به شما با توجه به شرایطتان بین ۱۰ تا۲ وام خواهد داد. توجه کنید در این بانک، طلا سپرده و ضمانت است اما در بانک رسالت، طلا یکی از راههای انتخابی مشتری برای ضمانت وام فقط محسوب می شود.

بررسی تفاوت بانک رسالت و بانک کارگشایی

در بانک کار گشایی با سپرده طلا شما نهایت ۱۰ میلیون تومان وام خواهید داشت. در بانک رسالت، ارزش طلا مبلغ وام و سرنوشت وامتان را تعیین نخواهد کرد. در بانک رسالت وام شما همان قرض الحسنه ای محاسبه می شود اما در بانک کارگشایی به دو روش قرض الحسنه و جعاله نرخ بهره مشخص می شود.

بانک ملی و وام طلا

جدا از صندوق امانت بانک ملی مرکزی، این بانک وام طلا هم می دهد.۱۴۰ گرم طلا را سپرده می کنید در عیار ۱۸ آن وقت دو میلیون وام می گیرید. ۱۸۶ گرم سپرده طلا مبلغ وام را تا ده میلیون تومان افزایش خواهد داد.

شرایط وام طلا بانک ملی و تفاوت بانک رسالت

بانک ملی مانند بانک کارگشایی روی سپرده طلا وام می دهد و همان را هم ضمانی قبول دارد اما بانک رسالت هدفش از گرو گرفتن طلا فقط ضمانت در مدت زمان بازگشت اقساط وام است. بانک ملی در وام هایش سکه را به عنوان ضمانت قبول ندارد و عنوان کرده که طلای زینتی و ساخته شده را فقط می پذیرد. بانک رسالت با بررسی هایی که وام چی انجام داد در ساعت خبری و رسمیش از طلا و سکه به عنوان ضمانت نام برده است.

کلام آخر

بانک رسالت سالهاست که فعالیتی با عقود اسلامی دارد. جز بانک های معتبر و با پشتوانه در کشورمان است. برای افرادی که شرایط دسته چک و ارائه ضامن ندارند؛ ضمانت طلا یکی از بهترین گزینه های انتخابی است. با گرو ضمانی قرار دادن طلا، تازه خیالتان از نگهداری آن ها در منزل هم راحت می شود! هر مثقال طلا معادل چهار گرم است. با نرخ امروز که مطلب نوشته می شود برای ضمانت یک وام بیست میلیون تومانی نیاز به ۴۶ گرم یا ۵/۱۱ مثقال طلاست. اغلب افراد در این حد طلا دارند و به راحتی می توانند ضامن خودشان شوند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • غزاله 23 آوریل 2020 در 8:16 ب.ظ

    دریافت وام با طلا اگر طلا رو بعنوان ضامن بزاریم بعد تسویه همون طلای خودمون رو میگیریم یا معادلش هر طلایی یا چطوری؟

    • پشتیبان 25 آوریل 2020 در 11:18 ق.ظ

      درود بر شما
      لطفا این سوال رو از شعب بانک رسالت بپرسید.
      با احترام

  • عباس 02 مه 2020 در 1:31 ب.ظ

    من امروز از بانک رسالت پرسیدم در رابطه همین وام با ضمانت طلا گفت که بانک رسالت همچین چیزی نداره…
    شعبه قاسم اباد مشهد.
    شما جایی رو میتونی معرفی کنی؟

    • سردبیر تحریریه 02 مه 2020 در 4:05 ب.ظ

      سلام.
      کاربرعزیز.
      مطلبی که شما خواندید در پارسال تحریر شده و هر سال شرایط بانک ها تغییر می کند. برای وام با ضمانت طلا می توانید از بانک ملی و ملت سوال بگیرید تا پارسال که این شرایط مهیا بوده است. از نظر تیم وام چی وام با ضمانت طلا، گزینه منصفانه ای برای وام گیرنده نمی باشد شما می توانید به جای اینکه طلا را ضمانت بگذارید در رفاه بانک کارگران پولتان را سپرده کنید و معادل آن را وام بگیرید و کارتان را راه بیندازید یا از سایت وام چی، وامی را برای خرید با قیمت مناسب پیدا کنید. سایت وام چی پلتفرم آگهی می باشد و توانایی معرفی موسسه یا نهادی غیر دولتی و بدون نظارت بانک مرکزی را ندارد.
      با تشکر تیم وام چی

  • مجید شجاعی 23 مه 2020 در 6:39 ب.ظ

    وام میخواهم

    • سردبیر تحریریه 23 مه 2020 در 8:46 ب.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز.
      به آگهی های سایت قسمت وام ها مراجعه کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • حبیب 16 ژوئن 2020 در 12:07 ب.ظ

    خریدار وام ۱۰۰میلیونی هستم
    مثل وام ازدواج

    • پشتیبان 16 ژوئن 2020 در 1:00 ب.ظ

      درود بر شما
      بررسی لیست وام های وام چی میتونه براتون مفید واقع شود
      https://vamchi.com/loans
      خدمت شما
      با احترام

  • 0919***9169 09 جولای 2020 در 11:28 ق.ظ

    اینا خودشونو مسخره کردن طلا داره گرمی یه میلیون میشه اینا گرمی ده هزار تومان وام میدن

    • سردبیر تحریریه 09 جولای 2020 در 4:16 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      وام با ضمانت طلا در حال حاضر در دستور کار بانک رسالت نیست. و در کل وام با ضمانت طلای امانی در صندوق های بانک به پاس قدردانی از همکاری مشتری برای بالا بردن ارزش مسکوکات اتفاق می افند.
      باتشکر تیم وام چی

  • علی 25 سپتامبر 2020 در 10:45 ق.ظ

    یه موقع متضضر نشید روی هر گرم طلا ده هزار تومان وام میدید خاک بر سر ما که محتاج این وام ها باشیم