لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام با اعتبار طلا یکی از گزینه های محبوب جویندگان وام است

  • 0
  • 20/09/13
  • خواندن: 47 دقیقه
وام با اعتبار طلا یکی از گزینه های اکثر افرادی است که در پیدا کردن ضامن مشکل دارند. طلا فروشی ها در بعضی شهرها و استان ها با گرفتن ضمانت طلا و نرخ های بهره ای که خودشان تعیین می کنند به افراد متقاضی وام می دهند. خیلی افراد به بانک ها اعتمادشان بیشتر است تا به یک فرد مغازه دار برای ضمانت گذاشتن طلا و گرفتن مبلغی پول؛ بنا به سوال شما کاربران عزیزانمان در این مطلب در مورد وام با اعتبار طلا صحبت خواهیم کرد.
وام با اعتبار طلا

وام با اعتبار طلا

وام با اعتبار طلا  فقط در بانک کارگشایی که درتاریخ ۱۰ آبان ماه سال ۱۳۰۵ خورشیدی با تصویب مجلس شورای ملی تحت عنوان مؤسسه رهنی دولتی تأسیس گردید؛ دریافتش امکان دارد.

بانک کارگشایی شعبه ایی از بانک ملی

پس از تأسیس بانک ملی ایران درسال ۱۳۰۷ و براساس مصوبه مذکور به عنوان یکی از واحدهای بانک ملی ایران و با تغییر نام به بانک کارگشایی از آن زمان تاکنون مشغول ارائه خدمات متمایز و منحصربه فرد در نظام بانکی بوده است.

تعداد شعب بانک کارگشایی

درحال حاضر بانک کارگشایی با ۳ شعبه درتهران، ۱۰ شعبه و ۳۹ دایره در سایر استان ها مشغول به ارائه خدمات می باشد. لیست شعب را در اینجا جستجو کنید.

کار تخصصی بانک کارگشایی وام به اعتبار طلا

وام‌ با اعتبار طلا و سپرده طلا در ایران فقط توسط بانک کارگشایی انجام می‌شود که بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که ۹۱ سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) به پرداخت وام قرض الحسنه جهت نیازهای ضروری مشتریان اقدام می کند.

وامی برای حل مشکل فوری اقتصادی

اگر به مشکل اقتصادی خاصی برخورد کردید که برای حل آن چند میلیون تومان پول کم آورده‌اید یکی از راه ‌ها برای حل این مشکل وام گرفتن از بانک کارگشایی است.

ارزیابی طلای برای وام با اعتبار طلا
بنابراین باید به همراه طلاهای خود به یکی از شعبه های نام برده بانک ملی بروید و بعد از دریافت نوبت، در صف ارزیابی قرار بگیرید. ارزیاب ‌ها پس از مشخص‌کردن عیار، وزن و ارزش طلای شما، میزان وامی که می‌توانید دریافت کنید را به شما می ‌گویند.

وام با اعتبار طلا به چند روش است؟

وام‌ ها به اعتبار طلا به دو صورت؛ قرض‌الحسنه و جعاله است.

خدماتی که بانک کارگشایی انجام می دهد

در بانک کارگشایی به موازات انجام کلیه اموربانکی خدمات ذیل نیز ارائه می گردد:

  1. اعطای وام قرض الحسنه درقبال ترهین طلای ساخته شده وجواهرات تا سقف فردی۲۰ میلیون ریال (درقالب یک قرارداد)
  2. اعطای تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری درقبال ترهین طلای ساخته شده وجواهرات تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال (درقالب یک قرارداد)
  3. واگذاری صندوق اجاره ای
  4. قبول ونگهداری اموال امانی شامل طلای ساخته شده وجواهرات، مسکوک طلا، شمش طلا وسایر اشیاء وفلزات گرانبها
  5. اعزام ارزیاب جهت بازگشایی صندوق اجاره ای نزد سایر بانک ها، اعزام کارشناس جهت ارزیابی به درخواست سازمانها ونهادها وگمرکات و…
  6. حراج شامل (گروئی، مسکوک بانک مرکزی و اشیاء امانی)
  7. گرویی های مندرج در قرارداد، صرفاً به گروگذارنده یا نماینده قانونی وی تحویل می گردد.

شرط مهم گرفتن وام با اعتبار طلا

همچنین متقاضیان برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه یا جعاله علاوه بر کارت ملی و اصل شناسنامه باید دارای حساب در بانک ملی هم باشند.

مدت زمان بازپرداخت وام به اعتبار طلا

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است و طلاهای امانی به ازای هر گرم ۱۴ هزار ریال سالانه کارمزد دارند.

حداقل گرم طلای برای وام گرفتن

برای دریافت وام ۲میلیونی حداقل ۱۴۰گرم طلای ۱۷یا ۱۸عیار و برای وام ۱۰میلیونی جعاله حداقل ۱۸۶گرم طلا لازم است. البته به دارندگان طلا با وزن‌های کمتر هم وام با سپرده طلا در رقم‌های پایین‌تری تعلق می‌گیرد.

اعلام بانک ملی از وام بانک کارگشایی

بانک ملی اعلام کرده است که بانک کارگشایی در فروردین ماه سال جاری به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر ۱۹۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

شرایط کلی وام بانک کارگشایی با ضمانت طلا

این وام نیاز به ضامن، چک و سفته ندارد و طلا تنها ضامن وام است؛ البته اگر به وام نیاز نداشته باشید و فقط بخواهید طلاهایتان را برای نگهداری به بانک بسپارید، رقمی معادل ۳۳/۲درصد از ارزش کل طلا را بابت بیمه و بسته‌بندی پرداخت می‌کنید و طلای شما نزد بانک امانت می‌ماند و سندی به شما ارائه می‌شود که هر زمان خواستید، مراجعه و طلاهایتان را دریافت کنید.

هر گرم طلا معادل چه مبلغ وام

به ازای هر گرم طلای ۱۷ یا ۱۸ عیار که بانک دریافت می کند وام گیرنده می‌توانید ۱۰ هزار تومان وام بگیرید. بنابراین برای گرفتن ۲ میلیون تومان باید حداکثر۲۰۰ گرم طلا دراختیار بانک قرار بدهید.

طلای زینتی ملاک وام است

نکته مهم این است که این بانک فقط طلاهای زینتی را به‌ عنوان ضمانت وام شما قبول می‌کند و نمی توانید سکه وثیقه بگذارید.

حساب سیبا برای وام طلا

برای گرفتن وام باید حساب سیبا داشته باشید. عدم وجود مطالبات معوق هم از دیگر شرایط گرفتن این وام است. دقت داشته باشید که برای تکمیل مدارکتان حتماً هنگام مراجعه به بانک کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار همراهتان باشد.

شرط مهم بازپرداخت مبلغ وام

وام ‌ها به هیچ عنوان صورت قسطی پرداخت نمی‌شوند وام گیرنده باید بعد از گذشت یک سال، کل وام را یکجا به بانک پرداخت کند و طلاهای خود را پس بگیرد و لازم نیست هر ماه قسط پرداخت کند اما اگر به هر دلیلی وام گیرنده نتوانست وام را پس بدهد می‌تواند به بانک مراجعه کند و با پرداخت کارمزد سالانه که ۱۱درصد کل وام است، آن را برای یک سال دیگر تمدید کند و این امکان تمدید تا حداقل ۴ سال فراهم است.

نتیجه کلی از وام با اعتبار طلا

وام با ضمانت طلا در کل مبلغ چشم گیر و راهگشایی در این وضعیت نیست. ارزش هر گرم طلا مساوی با حداقل مبلغ وام شده است اما گاهی افرادی در واقع نیاز دارند یک نفر طلایشان را نگهداری کند و از این راه مبلغی هم دریافت می کنند.

از چه بانکی می شود وام با اعتبار طلا گرفت ؟

از بانک کارگشایی به اعتبار طلا، فرد می تواند وام بگیرد.

آیا بانک کارگشایی بانکی مستقل است ؟

بانک کارگشایی یکی از شعب بانک ملی است.

آیا با ضمانت سکه هم می توانیم وام بگیریم ؟

نه در بانک کارگشایی فقط با اعتبار طلای زینتی می شود وام گرفت و سکه مورد قبول نیست.

مبلغ وام به اعتبار طلا حداقل و حداکثرش چقدر است ؟

حداقل مبلغ وام دو میلیون تومان و حداکثر ده میلیون تومان است.

اقساط تسویه وام به اعتبار طلا چقدر است ؟

این وام به اعتبار طلا اقساطی نیست و فرد سر سال باید یک جا تسویه کند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.