لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تسهیلات و وام بانک سپه، دومین بانک دولتی ایران

  • 0
  • 19/10/16
  • خواندن: 16 دقیقه
بانک ســـپه با س کشیده اولش سالیان سال است آرام و ممتد در حال فعالیت اقتصادی است. این بانک زمانی شکل گرفت که ضرورت بودن بانک در فعالیت های اقتصادی و تجارت هنوز جا نیفتاده بود. از سال 1398 اگر 4 سال کم کنیم به عمری بالغ بر 94 سالگی اش می رسیم. بانکی که بعد از بانک ملی دومین بانک قدیمی کشورمان است. بانکی که تا امروز با عوض شدن دولت ها باز به کار خود ادامه داده را می توان بانک ماندگار و امینی دانست.

وام بانک سپه

وام بانک سپه که می اید اول باید بدانیم این بانک از کجا اغاز شده است؛ این بانک که از اول به بانک تعاونی سپه شهرت پیدا کرده بود نام خود را از اولین شعبه هایش که در خیابان سپه افتتاح کرده وام گرفته است.

وام بانک سپه برای نظامیان

طبق نظر و بررسی دولت قرار بر این شده بود که بانک سپه  با بانک های نظامی و سپاهی مثل حکمت ایرانیان و انصار ادغام شود. اول این سوال شکل می گیرد چرا در میان این همه بانک های دولتی، سپه برای ادغام انتخاب شده است؟ پاسخ وام چی به این سوال در ذهن شما این است که بانک سپه از اول با سرمایه نظامیان و به قولی افسران قشون؛ ماهیت و موجودیت خود را شکل داده است.

طرح سرافرازان و وام بانک سپه

بانک سپه به منظور ارج نهادن به خدمات بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح ج.ا.ا به عنوان مشتریان وفادار، اقدام به ارائه طرح سرافرازان برای تعامل بیشتر با این نهاد کرده است. در این طرح به مشمولین تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه با توجه شرایط و ضوابط جاری بانک اعطا می‌کند.

سه شرط

مشمولین این طرح صرفاً بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح ج.ا.ا ساکن در شهرستان‌ها می‌باشند که حقوق خود را از بانک سپه دریافت می‌کنند.
  در این طرح براساس میانگین حساب حقوقی افراد تا ۲ برابر میانگین دو ماه حساب کوتاه مدت و تا ۳ برابر میانگین دو ماه حساب قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات کارت اعتباری با مدت بازپرداخت ۳۶ ماه با توجه به ضوابط جاری پرداخت می‌شود.
نرخ تسهیلات ۱۸ درصد با ضمانت یک نفر بازنشسته نیروهای مسلح ج.ا.ا با رعایت سایر مقرراتی که بانک اعلام داشته می‌باشد.

یک اشکال

یک اشکال به یک شرط این طرح سرافرازان وارد می باشد. اگر ۳ برابر میانگین دو ماه حساب قرض الحسنه فرد وام داده می شود؛ دیگر نباید خلاف قوانین بهره حساب قرض الحسنه با نرخ ۱۸ درصد سود این تسهیلات محاسبه شود.!

دو نکته

برای طرح سرافرازان قبل از اقدام این دو نکته را مد نظر قرار دهید:

چنانچه مشتری قبلاً از تسهیلات کارت اعتباری مرابحه بانک سپه استفاده کرده باشد، امکان دریافت مجدد کارت اعتباری وجود ندارد. پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی که از تسهیلات کارت اعتباری سایر بانکها استفاده کرده باشند و مجموع تسهیلات دریافتی آنها در قالب کارت اعتباری از ۵۰۰ میلیون ریال بیشتر نشده باشد؛ امکان پذیر می باشد.

طرح باران بانک سپه

بانک سپه طرحی به نام باران دارد. در این طرح تمامی متقاضیان (مشتریان حقیقی و حقوقی) یک سپرده قرض الحسنه جاری کارت (بدون دسته چک) و با حداقل موجودی ۱۰ میلیون ریال برای اشخاص حقیقی و حداقل موجودی ۵۰۰ میلیون ریال برای اشخاص حقوقی افتتاح می‌ کند. این حساب تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال مشمول اولویت دریافت تسهیلات می‌باشد. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند تا هر سقفی نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند و مدت ماندگاری سپرده‌گذاری ملاک برخورداری از اولویت دریافت تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه خواهد بود.

سود در طرح باران

در طرح باران اگر شما ۲۰ درصد امتیاز برای دریافت تسهیلات دریافت کنید بانک ۲ درصد سود از شما می گیرد. اگر ۱۰۰ درصد امتیاز هم کسب کنید، سود این تسهیلات ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

(باز توجه کنید این قانون داخلی خود بانک سپه می باشد که روی تسهیلات قرض الحسنه ایی در حال اعمال است. در عقود اسلامی بهره بین صفر تا چهار درصد منظور شده.)

بهین کارت بانک سپه

همان طور که قبلاً به تفضیل در مورد کارت های اعتباری خرید صحبت شده است. بانک سپه کارتی به عنوان بهین کارت سپه برای مشتریانش در نظر گرفته تا با خرید در فروشگاههای طرف قرارداد کمکی به مشتریانش در تهیه لوازم خانگی و جهیزیه فرزندانشان باشد. با مراجعه حضوری به بانک می توانید لیست فروشگاه ها را دریافت کنید. البته راه سریع تری هم وجود دارد که به سایت بانک سپه سر بزنید و از آنجا اسامی شرکت ها و فروشگاه ها را دانلود کنید.

شرایط بهین کارت

شرایط بهین کارت سپه به این شرح است.

  • کالای ایرانی فقط مورد حمایت خرید است.
  • سود این کارت ۱۸ درصد می باشد.
  • ۳۶ ماه مدت زمان تسویه دارید.
  • اعتبار کارت یک سال می باشد.
  • فاقد آبونمان می باشد.
  • سقف اعتبار ۳۰ میلیون تومان می باشد.

سفیدی و طرح وام بانک سپه برای پرستاران

در این طرح پرستاران به عنوان مشتریان حقیقی یک فقره سپرده قرض الحسنه جاری کارت (بدون دسته چک ) ویژه طرح قلب سفید افتتاح می‌نمایند. این حساب تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال مشمول اولویت دریافت تسهیلات می‌باشد. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند تا هر سقفی نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده و مدت ماندگاری سپرده‌گذاری ملاک برخورداری از اولویت دریافت تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه خواهد بود.

نرخ بهره وام بانک سپه

نرخ تسهیلات طرح ۱۸ درصد و حداقل مدت‌ زمان ماندگاری سپرده برای اعطای امتیاز بهره مندی از تسهیلات طرح ۲ ماه، حداکثر مدت‌ زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه و سقف تسهیلات پرداختی ۲۰۰ میلیون ریال است.

زمان تسویه وام

در صورت حفظ سپرده در مدت زمانی بیشتر از حداقل مدت ماندگاری، امتیاز حساب محاسبه می شود اما پرداخت تسهیلات بالاتر از سقف در نظر گرفته شده (۲۰۰ میلیون ریال) امکان پذیر نمی باشد.

ضمیمه

طرح قلب سفید سپه چهار زیر مجموعه رنگی دارد.
سرمه ایی: ۵ میلیون تومان
سبز:۱۰ میلیون تومان
آبی: ۱۵میلیون تومان
سفید: ۲۰ میلیون تومان

ماه

با دو ماه خواب حساب شما می توانید اقساطی بین۱۸-۱۲ماه داشته باشید.
با سه ماه خواب حساب شما می توانید اقساطی بین۲۴-۱۸ ماه داشته باشید.
با چهار ماه خواب حساب شما پرستار عزیز می توانید اقساطی بین۳۶-۲۴ ماه داشته باشید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.