لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

از پیشینه بانک تجارت تا وام در قالب طرح‌ های تسهیلاتی

  • 6
  • 19/07/08
  • خواندن: 54 دقیقه
وام بانک تجارت در قالب طرح‌های متنوع تسهیلاتی به متقاضیان ارائه می‌شود. بانک تجارت مانند سایر بانک‌ها برای گردش مالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف جامعه نموده است؛ بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب تسهیلات و وام بانک تجارت انجام می‌شود.
بانک تجارت

پیشینه بانک تجارت

در سال ۱۳۵۸ از تجمیع بانک‌های بین‌المللی ایران و ژاپن، بانک تجارتی ایران و هلند، بانک ایران و انگلیس،‌ بانک ایران و خاورمیانه، بانک اعتبارات ایران، بانک ایرانشهر، بانک شهریار، بانک صنایع ایران، بانک ایرانیان و بانک کار؛‌ و ادغام این بانک‌ها در یکدیگر، بانک تجارت تأسیس شد.

سرمایه اولیه بانک تجارت

سرمایه پایه این بانک بیش از ۳۹ میلیارد ریال بوده و با مالکیت دولت ج.ا.ایران به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت اداره ثبت شرکت‌ها رسید. بانک ایران و روس نیز در سال ۱۳۶۰ به این مجموعه اضافه شد و رقم بانک‌های شرکت‌کننده به دوازده رسید.

امتیاز بانک

پیشآهنگی بانک تجارت در خدمات بانک‌داری بین‌المللی و بانک‌داری الکترونیک، یکی از امتیازات این بانک است؛ در عرصه بانک‌داری بین‌الملل؛ این بانک برای اولین بار در میان سایر بانک‌های کشور از شبکه سوئیفت استفاده نمود.

سال سرنوشت ساز بانک

در سال ۱۳۸۷؛ بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام این بانک که به عنوان یک بانک دولتی دارای سهامی خاص بود، به سهامی عام تغییر یافت.

این تغییر مالکیت در ساختار بانک تجارت؛‌ منجر به بازنگری در استراتژی‌ها و مأموریت‌های این بانک شد. در حال حاضر رویکرد اصلی بانک تجارت، توجه به شرایط حاکم بر بازار و‌ مشارکت در مشاغل جذاب مرتبط با حوزه بانک است.

فعالیت عام المنفعه

بانک تجارت با مشارکت در ساخت مراکز آموزشی و بهداشتی، ارائه تسهیلات در قالب وام بانک تجارت به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، شرکت در جشنواره‌های دانشجویی به عنوان حامی مالی و نیز ارائه تسهیلات در قالب وام بانک تجارت به بخش صنعت نقش خود را در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی پذیرفته است. بیش از ۱۶۰۰ شعبه از شعب ریالی و ارزی بانک تجارت در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات بانکی به مشتریان می‌باشد.

بخش‌های خدماتی بانک تجارت

وام بانک تجارت در بخش‌های مختلف جامعه به متقاضیان ارائه می‌شود. وام بانک تجارت در قالب طرح‌های متنوعی قابل دریافت است. بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، بخش صنعت و معدن، بخش خدمات و پیمانکاری، بخش بازرگانی، بخش اشخاص و تسهیلات از محل صندوق سپرده، بخش‌های مختلفی است که بانک تجارت خدمات بانکی خود از جمله تسهیلات و وام بانک تجارت را به متقاضیان و فعالان این بخش‌ها عرضه می‌نماید.

توضیح تکمیلی

در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، تسهیلات و وام بانک تجارت به دو صورت ۱٫ طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای؛ ۲٫ تأمین سرمایه در گردش در بخش کشاورزی ارائه می‌شود.

در بخش صنعت و معدن نیز وام بانک تجارت و تسهیلات این بانک به دو صورت ۱٫ تأمین سرمایه در گردش ۲٫ طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای ارائه می‌شود.

در بخش ساختمان؛ وام بانک تجارت به دو صورت ۱٫ مسکن انفرادی ۲٫ طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای ساختمان تجاری و انبوه‌سازی مسکن ارائه می‌شود.

در بخش خدمات و پیمانکاری نیز وام بانک تجارت به دو صورت ۱٫ طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای ۲٫ تأمین سرمایه در گردش به متقاضیان ارائه می‌گردد.

در بخش بازرگانی، وام بانک تجارت در دو بخش داخلی و خارجی قابل ارائه است.

در بخش اشخاص،‌ وام بانک تجارت در انواع قرض‌الحسنه، طرح زمرد، طرح الماس، تسهیلات خرید و ساخت مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات و فروش اقساطی کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل به اشخاص حقیقی عرضه می‌شود.

سایر طرح‌های تسهیلاتی بانک تجارت در قالب طرح تسهیلاتی آنی، طرح سپرده تسهیلاتی متخصصین، طرح کریمان، طرح آنی پزشکان و طرح کارآمد می‌باشد.

Bank Tejarat

طرح تسهیلات آنی

اشخاص حقیقی با افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت در بانک تجارت می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از سود سپرده، از تسهیلاتی که برای این طرح تعریف شده به همراه نرخ سود ترجیحی نیز بهره‌مند شوند. در طرح تسهیلات آنی،‌ ۲۴ ساعت پس از افتتاح حساب سپرده و تکمیل مدارک بانکی،‌ افراد قادر به دریافت این تسهیلات خواهند بود. قرارداد تسهیلات طرح آنی به صورت عقد مرابحه عادی است. سپرده‌های این طرح یکساله هستند و با سودهای ۵%؛ ۱۰% و ۱۵%‌ ارائه می‌شوند. نرخ سود تسهیلات اعطایی بر اساس مدت قرارداد و سقف تسهیلات اعطایی تعیین می‌گردد.

جدول تسهیلات آنی ۵ درصدی

مدت قرارداد (اقساط) سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۴ درصد ۷۵ درصد سپرده
۱۲ ماه ۷ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۴ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۷ درصد ۸۵ درصد سپرده
۳۶ ماه ۴ درصد ۸۰ درصد سپرده
۳۶ ماه ۷ درصد ۸۵ درصد سپرده

جدول تسهیلات آنی ۱۰ درصدی

مدت قرارداد (اقساط) سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۱۰ درصد ۷۵ درصد سپرده
۱۲ ماه ۱۳ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۱۰ درصد ۸۰ درصد سپرده
۲۴ ماه ۱۳ درصد ۸۵ درصد سپرده
۳۶ ماه ۱۰ درصد ۸۰ درصد سپرده
۳۶ ماه ۱۳ درصد ۸۵ درصد سپرده

جدول تسهیلات آنی ۱۵ درصدی

مدت قرارداد (اقساط) سود تسهیلات ضریب تسهیلات
۱۲ ماه ۱۸ درصد ۶۰ درصد
۲۴ ماه ۱۸ درصد ۶۵ درصد
۳۶ ماه ۱۸ درصد ۷۰ درصد

جامعه هدف

جامعه هدف در طرح سپرده تسهیلاتی متخصصین شامل پزشکان،‌ دندانپزشکان و داروسازان دارای مجوز سازمان نظام پزشکی؛ وکلای دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری، مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی، سردفتران اسناد رسمی دارای پروانه سردفتری از کانون سردفتران اسناد رسمی و مدیران مشتریان ارزنده بانک می‌باشد.

شرایط تسهیلات تخصصی

در این طرح حداقل مدت سپرده‌گذاری ۲ ماه بوده و نرخ سود تسهیلات از ۱۵% به بالا محاسبه می‌شود. سقف تسهیلات اعطایی به پزشکان متخصص و دندانپزشکان و داروسازان تا ۵ میلیارد ریال بوده و به سایر مشمولین جامعه هدف تا ۱۵ میلیارد ریال تعلق خواهد گرفت.

طرح کریمان

در طرح کریمان نیز شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه این طرح،‌ می‌توانند نسبت به معرفی اشخاص حقیقی نیازمند و مؤسسات عام المنفعه و خیریه؛ جهت برداشت از تسهیلات این حساب قرض‌الحسنه، اقدام نمایند. دریافت تسهیلات این طرح در همان روز افتتاح سپرده امکان‌پذیر است. مبلغ سپرده در حساب قرض‌الحسنه ویژه طرح کریمان ۳۰ میلیون ریال است و نرخ کارمزد تسهیلات این طرح ۲% بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه در نظر گرفته شده است؛ مبلغ تسهیلات این طرح حداقل ۳۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

  • در این طرح اهل تسنن نظر ویژه شده است.
  • ضامن تسهیلات مبلغ افتتاح حساب می باشد.

وام قرض الحسنه برای بیمار

  • ارائه اصل و تصویر مدارک مربوط به هزینه های درمانی که از طرف مراکز درمانی یا پزشک معالج صادر گردیده و حداکثر بیش از شش ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد (برای بیماران کلیوی یکسال).
  • پرداخت قرض الحسنه برای جراحیهای زیبایی ممنوع است.
  • متقاضی تسهیلات قرض الحسنه می تواند برای درمان بیماری و یا جراحی بستگان درجه اول ودرجه دوم تحت تکفل خود درخواست قرض الحسنه نماید.
وام ودیعه قرض الحسنه مسکن

چون متقاضیان تامین مسکن عمدتاً افرادی هستند که بابت تامین ودیعه یا پیش پرداخت اجاره درخواست استفاده از تسهیلات مذکور را می نمایند ، در اینصورت با دریافت مدارک مثبته (اجاره نامه رسمی یا عادی) اعطای تسهیلات امکان پذیر می باشد.

طرحی به نام فرصت

بانک طرحی به نام فرصت برای شاغلین و بازنشسته ها دارد که با گردش مالی حسابشان در کوتاه مدت نسبت به شرایطشان می توانند وام بگیرند.

  • خواب دو ماه حساب و گردش مالی ۱۲۰، درصد موجودی وام می شود
  • خواب سه ماه حساب و گردش مالی۱۴۰، در صد موجودی وام می شود

نقش وام‌چی در معاملات وام بانک تجارت

وام‌چی بر اساس رسالتی که برای سایت خود تعریف نموده، زمینه آشنایی متقاضیان و فروشندگان انواع وام بانکی را فراهم نموده است. بر این اساس، فضایی که وام‌چی جهت درج آگهی‌های خرید و فروش وام طراحی نموده؛ امکان رؤیت آگهی‌های ۶۰ روز اخیر در زمینه تقاضا و عرضه انواع وام بانکی را برای کاربران تأمین نموده است. وام بانک تجارت از جمله وام‌هایی است که صاحبان امتیاز آن،‌ می‌توانند شرایط وام خود را در قسمت آگهی‌ها درج نموده و در معرض دید متقاضیان قرار دهند؛ همچنین متقاضیان این وام نیز می‌توانند با درج شرایط وام درخواستی خود در بخش آگهی‌ها، صاحبان این امتیاز را نسبت به نیاز خود آگاه سازند. قابل ذکر است که جهت امنیت معاملات وام بانک تجارت در فضای مجازی، تدابیر مختلفی از سوی تیم حقوقی وام‌چی در نظر گرفته شده است؛‌ توصیه می‌شود متقاضیان و فروشندگان انواع وام بانکی پیش از اقدام به خرید و فروش وام در این فضا یا سایر سایت‌های مرتبط،‌ ابتدا توصیه‌ها و مشورت‌های لازم را از مشاوران حقوقی وام‌چی دریافت نمایند.

سوالات متداول

بانک تجارت چگونه افتتاح شد ؟

در سال ۱۳۵۸ از تجمیع بانک‌های بین‌المللی ایران و ژاپن، بانک تجارتی ایران و هلند، بانک ایران و انگلیس،‌ بانک ایران و خاورمیانه، بانک اعتبارات ایران، بانک ایرانشهر، بانک شهریار، بانک صنایع ایران، بانک ایرانیان و بانک کار؛‌ و ادغام این بانک‌ها در یکدیگر، بانک تجارت تأسیس شد.

آیا بانک تجارت فعالیت اجتماعی در زمینه وام دهی انجام می دهد ؟

ارائه تسهیلات در قالب وام بانک تجارت به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، شرکت در جشنواره‌های دانشجویی به عنوان حامی مالی و نیز ارائه تسهیلات در قالب وام بانک تجارت به بخش صنعت نقش خود را در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی پذیرفته است.

تسهیلات در زمینه جامعه هدف آیا از بانک صادرات است ؟

بله. جامعه هدف وامی است که بانک رسالت برای گروه متخصصان فعال در عرصه پزشکی  و فعالان در فعالیت های تخصصی مانند قضاوت، وکالت، سردفتری و… در نظر گرفته است.

طرح کریمان بانک تجارت چیست ؟

در طرح کریمان نیز شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه این طرح،‌ می‌توانند نسبت به معرفی اشخاص حقیقی نیازمند و مؤسسات عام المنفعه و خیریه؛ جهت برداشت از تسهیلات این حساب قرض‌الحسنه، اقدام نمایند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0912***7224 18 جولای 2019 در 9:40 ق.ظ

    با سلام و عرض پوزش،

    شما منظور این بند از پاراگراف را متوجه میشوید؟

    “مبلغ تسهیلات این طرح حداقل ۳۰ میلیون ریال و حداکثر ۵/۱ میلیون ریال خواهد بود.”

    موفق و پیروز باشید

    • پشتیبانی وام چی 18 جولای 2019 در 5:20 ب.ظ

      درود بر شما.

      ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز.

      اشتباه نگارشی بوده، کلمه ی درست ” ۵/۱ میلیارد ریال ” که معادل ۵۱۰ میلیون تومان، صحیح است، که اصلاح شد.

      با احترام

  • مهدی کریمی 01 آگوست 2020 در 12:48 ب.ظ

    سلام وامی در حدود سیصد میلیون تومان تا بتوان دامپروری راه اندازی کرد و قسط آن مهلت داشته باشد.

    • سردبیر تحریریه 01 آگوست 2020 در 11:37 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      به آگهی های وام در سایت مراجعه کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • یدالله 24 دسامبر 2020 در 3:44 ق.ظ

    سلام خدمت شما . کسی که بازنشسته شرکت نفته و ۴۰ سال حساب حقوقی و فیش حقوقی فقط از بانک تجارت هست میتونه وام دریافت کنه . ممنون

    • سردبیر تحریریه 24 دسامبر 2020 در 2:43 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      شما می توانید وام بگیرید و خودتان هم یک گزینه ضمانتی هستید.
      باتشکر تیم وام چی