لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی در سال ۹۹ برای هر زوج

  • 8
  • 20/04/14
  • خواندن: 13 دقیقه
اواسط دی ماه 98 دولت گزینه خوبی برای افراد مجرد روی میز گذاشت. جهش مبلغ وام از سی میلیون تومان به 50 میلیون، خیلی از افراد از جمله متقاضیان وام ازدواج را شُک زده کرد. گزینه یا به قول دهه هشتادی ها آپشن بعدی که وام ازدواج را برای شرایط الآن، فول آپشن کرد؛ افزایش زمان بازگرداندن مبلغ از 5 سال به 7 سال بود. جزئیات طرح وام ازدواج سال 99 را در این مطلب بررسی می کنیم.
وام ازدواج 50 میلیونی

نظر اول دولت در مورد وام ازدواج

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی ، نظر دولت، در ردیف بودجه امسال، وام ازدواج با همان روند ۳۰ میلیون تومان سال ۹۸ بود؛ اما در مجلس و کمسیونش، تصویب مبلغ وام ازدواج، اعطای رقم ۵۰ میلیون برای هر زوج نهایی شد.

منبع تامین مالی وام ازدواج

در سایت ها و نظر کاربران بارها عنوان شده که مبلغ وام در حد نفری ۵۰ میلیون تومان کفاف و جوابگو نیست. عنوان مطالبی که منابع مالی تامین این وام قرض الحسنه از فروش نفت می باشد و یا منابع دیگری که عنوان کردنش چندان شایسته سایت وام چی نیست؛ باید بگوییم منبع تامین وام ازدواج از حساب های قرض الحسنه مشتریان و موجود در کل بانک های کشور می باشد که بانک مرکزی با توجه به مبلغ موجود، پیش بینی می کند؛ می توان تا سقف این مبلغ در یک سال کاری به افراد واجد شرایط وام داد.

قرار نیست دولت تمام مخارج را بدهد

قصه طلب داشتن، از جایی نیست. قرارتان را بر این نگذارید که دولت باید تمام هزینه های ازدواج یک زوج را بدهد. ۱۰۰ میلیون تومان می تواند، مبلغ قابل توجهی برای افراد ساکن در شهرستان و حتی مراکز استان ها باشد. به جای گلایه از مبلغ و افزایش سقف وام در حد نفری ۱۰۰ میلیون تومان! فرهنگ و روش های غلط در مراسم ازدواج را کم کنیم.

سایت وام چی پیگیر اخبار بانکی

گزارشگر وام چی از رئیس دو بانک، جویای واگذاری وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی مبلغ جدید شد. هر دو رئیس بانک اعلام کردند، هنوز ابلاغیه ای به صورت مکتوب به حوزه بانک محل خدمتشان ارسال نشده و طبق همان روال سی میلیون تومان ملاک اکنون می باشد.

پیشنهاد سایت وام چی برای وام ازدواج

اگر تازه پیوند خود را ثبت کرده اید تا دو سال، زمان برای اقدام و گرفتن وام ازدواج دارید. اکنون در سامانه وام ازدواج درخواست خودتان را ثبت نکنید. احتمالاً به خاطر شرایط بحران ویروس، هنوز به طور عملی افزایش مبلغ وام ازدواج اعمال نشده و حداقل یک ماه دیگر زمان خواهد برد. رئیس بانک ها افزایش سقف وام را به طور مصوبه و رسمی قبول دارند ولی هنوز خود را موظف به عمل نمی دانند.

ضامن برای وام ازدواج

برای مبلغ هر ۲۰ میلیون تومان، یک ضامن کارمند رسمی از نظر بانک مرکزی برای ضمانت کفایت می کند. با افزایش مبلغ وام ازدواج، معمول پارسال و سالهای قبل برای گرفتن وام ازدواج خیلی از بانک ها بسته به شغل متقاضی(شغل آزاد یا کارمند) دو تا سه ضامن از وی طلب می کردند. معلوم نیست در حقیقت چند ضامن برای وام قرض الحسنه ای ۵۰ میلونی ازدواج در سال ۹۹ باید معرفی شود.

بانک ها برای گرفتن ضامن حق دارند

به طور کلی به موضوع نگاه کنیم اگر ۵ سال، مدت باز پرداخت منظور شود؛ ماهی نزدیک یک میلیون تومان(۹۰۰ تومان) باید فردی بازپرداخت قسطش را انجام دهد. دو تا یک میلیون تومان، پرداخت دو میلیون برای یک زوج تازه مستقل شده، با هزینه های ازدواج، وام های دیگر، بدهی ها و نیاز به داشتن مبلغی برای اداره زندگی، کمی سخت است. بانک ها تا مطمئن نشوند منابع مالی قرض الحسنه مشتریانشان که هر لحظه باید جوابگو (به فرد دارنده حساب در بانکشان) باشند را در اختیار فردخواهان وام  به راحتی قرار نمی دهند. آنقدر ضامن می گیرند تا از بازگشت سرمایه خیالشان راحت شود.

ضامن از کجا بیابید؟

بانک مرکزی به بانک ها اعلام کرده است گرفتن حداکثر دو ضامن یا ضمانت یارانه برای اعطای وام کافی می باشد. مبلغ وام ۵۰ میلیون تومان است. هر فردی ماهیانه ۴۵۵۰۰ تومان یارانه دارد. اگر ۷ سال، مبنا تسویه وام باشد ۶۵۰۰۰۰ تومان باید فردی ماهیانه قسط وام ازدواجش را بدهد؛ پس به طور کلی و منطقی ضمانت یارانه در نزد اکثر بانک ها منتفی است. سایت وام چی، سایت معتبر رسمی با پلتفرم آگهی در زمینه خرید و فروش وام و معرفی ضامن به افراد نیازمند هم می باشد

مبلغ وام ازدواج در سال های گذشته با مقایسه قیمت

سال مبلغ وام ارزش سال مبلغ وام ارزش
۸۹ ۲ میلیون تومان گوشت گوسفندی:۱۰۲۰۰ تومان ۹۴ ۶ میلیون تومان قیمت رهن خانه در تهران:۱۰ میلیون رهن،کرایه ماهی ۸۰۰ تومان
۹۰ ۳ میلیون تومان قیمت یخچال خارجی:۱۰۰۰۰۰۰ تومان ۹۵ ۱۰ میلیون تومان طلا ۱۸ عیار گرمی: ۱۱۰ هزار تومان
۹۱ ۳ میلیون تومان قیمت میوه و تربار: حداقل کیلویی ۲۰۰۰  هزارتومان حداکثر۵۰۰۰ هزار تومان ۹۶ ۱۰ میلیون تومان قیمت پراید ۲۳ میلیون تومان
۹۲ ۵ میلیون تومان قیمت تمام شده هزینه منطقی عروسی:۸۰۰۰۰۰۰ ۹۷ ۱۵ میلیون تومان حقوق حداقل کارگری:۱۴۸۳۵۲۱ تومان
۹۳ ۵ میلیون تومان قیمت دلار:۳۲۰۰ ۹۸ ۳۰ میلیون تومان قیمت قالی ۶ متری:۲۴۷۵۰۰۰ حداقل تومان

نگاه خوش بینانه به وام ازدواج

در جدول بالا سال، مبلغ وام ازدواج و یک قلم کالا یا خدمات را در همان سال با سال ۹۹ قابل مقایسه است. اگر تمام اقلام را در نمونه ای که برای هر سال آوردیم در سال ۹۹ مقایسه کنیم؛ حداقل ارزش ها تا ۵۰ درصد افزایش قیمت دارد. اما نکته مهم اینجاست که زوج های سال های پیشین با مبلغ وامشان یکجا توانایی رهن، برگزاری مراسم عروسی یا راه انداختن یک کاسبی کوچک را نداشتند؛ اما مبلغ سال ۹۹ نسبت به سال های قبل بسیار منصفانه تر است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهدی 27 آوریل 2020 در 9:26 ق.ظ

    ضامن ندارم یسال دنبال ضامنم

    • پشتیبان 27 آوریل 2020 در 10:24 ق.ظ

      درود بر شما
      دوست عزیز بررسی لیست ضامنین وام چی میتونه براتون مفید واقع شود
      با احترام.

  • علی 30 آوریل 2020 در 12:58 ب.ظ

    سلام
    برای وام ۵۰ میلیونی چه بانک هایی یک ضامن رو قبول میکنن؟

    • پشتیبانی وام چی 30 آوریل 2020 در 1:50 ب.ظ

      درود بر شما.

      تمامی بانک ها موظف هستند جهت وام ازدواج برای هر ۵۰ میلیون تومان از هر کدام از زوجین تنها یک ضامن طلب کند.

      با احترام

  • آهنی 13 مه 2020 در 12:11 ق.ظ

    سلام من برای وام ازدواج اقدام کردم اس ام اس بانک مرکزی هم برایم آمده است اوایل اردیبهشت ۹۹ در برگه یی که پرینت گرفتم نوشته بود وام ۵۰ میلیونی ولی به بانک مورد نظر مراجعه کردم و گفتند که دستور عمل وام ۵۰ میلیونی هنوز برای بانک ما نیامده است .پیگیری کرده ام تا الان ولی همچنان این را میگویند از کجا باید بدانم که یا پیگیری گنم که زودتر وامم را دریافت کنم. بانک مورد نظر بانک سپه شعبه مصباح کرج است.ممنون

    • سردبیر تحریریه 13 مه 2020 در 2:27 ق.ظ

      سلام.
      کاربر عزیز.
      ظاهرن بانک های سپه و بانک های زیرمجموعه هایش وام پنجاه میلیونی وام ازدواج را هنوز در هیچ شعبه ایی اعطا نمی کنند. بهانه اعلام نشدن ابلاغیه است. اگر زمان دارید صبر کنید…
      باتشکر تیم وام چی

  • سیامک 29 ژوئن 2020 در 3:10 ب.ظ

    دورغه!
    یک ضامن دورغه!
    منم توی تمامی خبرها و سایت بانک ها خوندم که یک ضامن میخواد برای هر نفر (مجموع دو نفر). اما وقتی رفتم بانک و فیش حقوقی ضامن رو که ۵ میلیون خالص دریافتی داشت، گذاشتم جلوشون گفتن که این کمه و باید حداقل فیش ۱۲ میلیونی بیاری یا دو تا ضامن بیاری!!
    من همین فیش ۵ میلیونی رو با بدبختی و کلی خواهش و تمنا و به عالم و آدم رو انداختن گرفتم! از کجا فیش حقوقی ۱۲ میلیونی گیر بیارم آخه؟ لطفا نجومی بگیر ها رو معرفی کنید که بلکه از اونا بتونیم فیش بگیریم!!!
    رفتم شعبه رو عوض کردم، چون اکثرا می گفتن (فلان) شعبه سخت میگیره برو یه شعبه (دیگه)، اما وقتی رفتم شعبه (دیگه) بهم گفت اصلا مبلغ فیش ضامن مهم نیست، شما باید نفری ۲ ضامن بیارید. یعنی مجموعا ۴ ضامن!!!!

    دورغه!
    یک ضامن دورغه!
    فقط جنبه ی نمایش تبلیغاتی داره!

    • سردبیر تحریریه 30 ژوئن 2020 در 1:21 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی.
      دروغ یک ضامن در عمل معنی ندارد. وام ازدواج باید یک ضامن باشد اما بانک ها خلاف قانون و با صلاحدید خودشان سیاست گذاری امنیت بازگشت سرمایه می کنند. یک ضامن قانونی است که تا پارسال که وام سی تومان بود در بانک انصار اجرا می شد. بانک مرکزی هم با افزایش وام باید دو ضامن برای وام در نظر می گرفت نه اینکه توپ را در زمین بانک و متقاضی بیندازد و با قانون یک ضامن برای وام ازدواج مانور بدهد. شما به شدت حق دارید ناراحت باشید.
      باتشکر تیم وام چی