لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد با حذف طرح ثمین به خاطر ادغام با سپه

  • 347
  • 19/06/16
  • خواندن: 44 دقیقه
شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد؛ بر مبنای تأمین منافع بانک مهر اقتصاد تنظیم شده است. این شرایط از جهاتی مثبت و از جهاتی منفی است. در این نوشتار قصد داریم توضیحاتی در رابطه با شرایط وضع‌شده بر طرح ثمین 3 به مخاطبان ارائه دهیم. با وام چی همراه باشید.
bank mehr eghtesad 1

 شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد با معرفی بانک مهر اقتصاد

شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد را با آشنا شدن در مورد تاریخچه بانک مهر اقتصاد آغاز می کنیم:

بانک مهر اقتصاد در سال ۱۳۷۲ فعالیت بانکی خود را به منظور بهبود رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی با عنوان مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان آغاز نموده است؛ این مجموعه در سال ۱۳۷۹ با توسعه فعالیت‌های مؤسسه و عدم توان پاسخگویی به تعداد زیاد مشتریان، مجبور به درخواست جهت توسعه اختیارات خود از بانک مرکزی گردید. در سال ۱۳۸۱ این درخواست جامه عمل پوشیده و مؤسسه قرض‌الحسنه به مؤسسه مالی و اعتباری ارتقا یافت. از سال ۹۹ هم در بانک سپه ادغام شده است.

فعالیت بانکی مهر اقتصاد

فعالیت‌های بانکی بانک مهر اقتصاد متناسب با رقابت موجود در عرصه بانکی و نیازهای روز جامعه به خدماتی نوین، گسترش یافته و سیستم این بانک به ارائه خدماتی چون دستگاه‌های خودپرداز ATM، دستگاه POS، اینترنت بانک و… مجهز شده است.

بانک داری بدون ربا

مدل بانکداری بانک مهر اقتصاد بر اساس مدل جامع بانکداری بدون ربا تنظیم شده است؛ اولویت راهبردی این بانک تحقق طرح «توسعه بانکداری اسلامی» است.

اعطای تسهیلات بانک سابق مهر اقتصاد

بانک مهر اقتصاد در راستای افزایش جذب مشتریان، تاکنون طرح‌های مختلف در زمینه اعطای تسهیلات و وام ارائه نموده است؛ طرح‌هایی که با سپرده‌گذاری ارائه شده‌اند عبارت‌اند از: طرح مهر نوین، طرح شمیم مهر، طرح مشارکت، طرح مسدودی، طرح مهر ۵، طرح میثاق، طرح ارمغان مهر است.

  • با توجه به ادغام طرح ها با نظر بانک مورد تابعیت همان سپه باید فعالیت یا عدم فعالیتشان مشخص شود.

خرید کالای ایرانی با کالا کارت

گروه کارت‌های اعتباری بانک مهر اقتصاد نیز با ارائه کارت اعتباری کالای ایرانی، با هدف حمایت از کالای ایرانی، اقدام به توزیع کارت‌ اعتباری جهت تهیه و خرید کالای ایرانی نموده است. در کنار این طرح‌ها، طرح‌های بدون سپرده‌گذاری بانک مهر اقتصاد نیز به چشم می‌خورد؛ طرح حامی (ویژه تولیدکننده‌ها) در راستای حمایت از بخش تولید به مشتریان واجد شرایط دریافت وام ارائه می‌شود. طرح جدیدی که از سوی بانک مهر اقتصاد به منظور جذب مشتری ارائه شده است؛ طرح ثمین ۳ بود که با شرایط ادغامی کنسل شد.

طرح ثمین ۳

مدتی است که به دلیل نوسانات بازار ارز و سکه و به تبع آن نوسان در بخش‌های اقتصادی، بانک‌ها از ارائه وام به مشتریان خودداری می‌کنند. با این حال برخی از بانک‌ها به منظور تأمین نیاز فوری مشتریان به پول نقد، اقدام به پرداخت وام و تسهیلات با شرایط ویژه نموده‌اند. بانک مهر اقتصاد نیز با ارائه طرح ثمین ۳ رسالت بانکی خود را در روزهای اخیر انجام می‌دهد.

  • دیگر این طرح فعال نیست.

شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد

با اینکه اعطای وام‌ها به دلیل منابع مالی محدود و افزایش روزافزون متقاضیان وام با اهداف خاصی چون تخصیص در بخش‌تولید، اشتغال و ازدواج اعطای می‌شود؛ و به همین دلیل دریافت انواع وام برای همگان مقدور نیست، با این حال برخی بانک‌ها از جمله بانک مهر اقتصاد به منظور جلوگیری از به خواب رفتن سنت اعطای وام، اقدام به پرداخت وام بدون سپرده به مشتریان نموده است.

ساز و کار وام‌های بدون سپرده متفاوت از وام‌های قرض‌الحسنه و طرح‌های تسهیلاتی وابسته به سپرده‌گذاری است. در این طرح‌ها پشتوانه مالی و ضامن برگرداندن وام، بخشی از مبلغ وام است که توسط بانکدار نزد بانک بلوکه می‌شود. این مسدود شدن بخشی از وام تا انتهای بازپرداخت قسط نهایی ادامه دارد.

وام بدون سپرده گذاری

شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به گونه‌ای است که افرادی که از شرایط حقوقی خوبی در انتهای هر ماه برخوردارند، می‌توانند نسبت به دریافت وام فوری بانک مهر اقتصاد اقدام کنند. وام فوری بانک مهر اقتصاد در زمره طر‌ح‌های اعطای وام بدون سپرده‌گذاری است؛ شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد طوری برنامه‌ریزی شده که برای طیف خاصی از جامعه می‌تواند کار راه‌انداز باشد.

بلوکه شدن حساب در وام فوری

از جمله شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد می‌توان به بلوکه شدن ۱۰ درصد از منابع مالی متقاضی وام نزد بانک اشاره کرد. این مبلغ ۱۰ درصدی به منزله وجه الضمان و جایگزینی برای مبلغ سپرده‌گذاری مشتری به شمار می‌رود.

نرخ بهره وام فوری بانک مهر اقتصاد سابق

سود ۱۸ درصدی که بر اقساط ماهیانه این وام وضع شده، از دیگر شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد است.

کارمزد ۵ درصد وام فوری

مورد دیگری که باید متقاضیان وام در مورد شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به آن توجه داشته باشند؛ کارمزد ۵ درصدی جاری بر اقساط این وام است که البته در ابتدای اعطای وام از مبلغ اصلی وام به صورت نقد کسر خواهد شد.

اقساط بلند مدت در وام فوری

بازپرداخت وام در قالب اقساط ۶۰ ماهه، ویژگی دیگری است که در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به ان اشاره شده است.

خوش حسابی شرط اعطای وام

در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد؛ لزومی به سپرده‌گذاری از سوی متقاضیان وام نمی‌باشد؛ بلکه اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی به لحاظ سابقه خوش‌حسابی شرط اولیه در اعتماد بانکداران به متقاضیان وام است. مورد دوم که در نظر گرفتن آن از سوی مشتریان ضروری است؛ توجه به مبلغ دریافتی از سوی بانک در قبال درخواست وام فوری است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اکثر وام‌های بانکی در قبال سپرده‌گذاری مشتریان بانک قابل ارائه است؛ در صورتی که در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد، سپرده‌گذاری شرط نیست؛ متقاضی می‌بایست از خیر ۱۰ درصد از کل مبلغ وام خود تا انتهای زمان تسویه اقساط وام صرف نظر کند.

شروط وام فوری بانک مهر اقتصاد

لزوم تأکید بر این شرط از آن روست که متقاضیان هنگام دریافت وجه وام، متعجب نشوند. همچنین در نظر گرفتن کسر مبلغ کارمزد بانک که شامل ۵ درصد از کل مبلغ وام در ابتدای پرداخت وجه وام است نیز مورد دیگری است که بعضی از متقاضیان در ابتدای درخواست وام به آن توجه نمی‌کنند و هنگام مواجهه با مبلغ دریافتی سؤالات و ابهاماتی برایشان مطرح می‌شود. توجه به نکات فوق درباره شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد، افراد را از سردرگمی در روال دریافت وام نجات خواهد داد.

  • با توجه به ادغام بانک در مجموعه سپه به مشتریان بانک اعلام شده تا برج نهم سال ۹۹ می توانند برای امتیاز وام و گرفتن وامشان اقدام کنند. بعد این زمان دیگر امتیاز وام ها روی حسابشان لغو خواهد شد.

مراحل و شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد

افراد پس از مراجعه به یکی از شعب بانک مهر اقتصاد، بابت افتتاح حساب درخواست می‌دهند؛‌ افتتاح حساب باید در قالب طرح ثمین( تا قبل از ادغام، هم اکنون این طرح دیگر در وام فوری اهمیتی ندارد ) باشد. شعبه بانک نسبت به شرایط مشتری، تسهیلات قابل ارائه را بررسی نموده و شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد را به متقاضی وام تشریح و تفهیم می‌کنند. در صورت توافق متقاضی وام،‌ سپرده مشتری در طرح مورد نظر وی افتتاح می‌شود. بعد از اینکه مدت تعیین‌شده برای سپرده‌گذاری طی شد؛ لازم است متقاضی وام مدارک مورد نیاز بانک را ارائه نماید. بانک بعد از آخرین اعتبارسنجی‌، تسهیلات را به متقاضی وام پرداخت نموده و مشتری می‌تواند مبلغ تسهیلات را برداشت نماید.

وام فروشی سایت وام چی

در انتها برای دسترسی به فهرست وام‌های فروشی موجود در سایت وام‌چی، بر روی دکمه زیر کلیک نموده و با صاحبین آگهی‌های وام ثبت‌شده برای فروش در سایت، تماس حاصل نموده و با آنها وارد معامله شوید.

اخبار تازه تر از بانک مهر اقتصاد

اخبار تازه تر از بانک مهر اقتصاد در مطلبی جدا با بررسی کامل طرح ها هم برای شما آماده کرده ایم که با این لینک می توانید به خواندن آن مطلب هدایت شوید.

سوالات متداول

تاریخچه بانک مهر اقتصاد چیست ؟

بانک مهر اقتصاد در سال ۱۳۷۲ فعالیت بانکی خود را به منظور بهبود رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی با عنوان مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان آغاز نموده است.

آیا بانک مهراقتصاد جزو بانک های ادغامی است ؟

بله. بانک مهر اقتصاد از دو سال قبل تصمیم بر ادغامش با بانک سپه گرفته شد و در سال ۹۹ رسماً به این بانک پیوست.

آیا طرح های قدیم بانک مهر اقتصاد اجرا می شود ؟

بانک به مشتریان سابقش با فراخوان اعلام کرده است نهایت تا برج ۹ امکان وام گرفتن در طرح هایی که افتتاح حساب کرده اند را دارند.

آیا در وام فوری بانک مهر اقتصاد مسدودی وجود دارد ؟

بله. هر بانکی نه تنها بانک مهر اقتصاد، زمانی که وام فوری بدهد مسدودی اصل حساب را به عنوان ضمانت نگه می دارد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • نگار 04 ژانویه 2021 در 1:56 ب.ظ

    چقدوام ب مدرک فنی حرفه ای برای تولیدی لباس تعلق میگیره

    • سردبیر تحریریه 05 ژانویه 2021 در 1:09 ب.ظ

      سلام
      مبلغ وام دهی و سقف وام به اعتبار بانک، اعتبار مدرک و وسعت کارآفرینی فرد هم بر می گردد. گزینه ای نیست که ما جواب قطعی بدهیم
      باتشکر تیم وام چی

  • نوال 17 آوریل 2021 در 9:03 ب.ظ

    سلام مدارک لازم چقد وام گیرنده و ضامن لطف کنید مبلغ۳۰ میلیون تومن وام

    • سردبیر تحریریه 20 آوریل 2021 در 3:05 ب.ظ

      سلام. مدارک لازم چقدر؟ضامن چقدر؟ پیامتان مفهومش کامل درک نشد.
      باتشکر

  • فرزانه 28 آوریل 2021 در 11:04 ق.ظ

    سلام ببخشید برای دریافت ۵۰میلیون وام فوری باید چندتا ضامن داشته باشه و آیا با بلوکه شدن ۱۰درصد وام نیاز به ضامن نیست؟؟

    • سردبیر تحریریه 30 آوریل 2021 در 3:01 ب.ظ

      سلام. وام های فوری که صد درصد مبلغ سپرده وام نیست برای اینکه خودش ضمانت است. اگر ده درصد وام بلوکه می شود نسبت به مبلغ و سیاست بانک ضامن را خودش مشخص می کند

  • محمد حسینی 19 مه 2021 در 6:44 ق.ظ

    وام نیاز دارم برای اشتغال زایی قال بافی با مدرک فنی حرف ای

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 3:02 ب.ظ

      سلام.
      با مدذک فنی حرفه ای هم وام می دهند هم بیمه می کنند. به مرکز فنی و حرفه ای مراجعه کنید

  • مریم محبی 19 مه 2021 در 5:33 ب.ظ

    سلام.من نیاز به ۵۰میلیون وام فوری برا خرید خوررو دارم میشه راهنماییم کنید میتونم بگیرم.واینکه اقساط ماهی چند ؟وکل وام باز پرداخت کنم باکارمزد چقد میشه؟خیلی ممنون

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:58 ب.ظ

      سلام. این مبلغ را می توانید از بانک ملی بگیرید البته به اعتباری که این بانک برایتان مشخص می کند سقف وام مشخص می شود. کارمزد وام در بانک ملی وجود ندارد و بهره ۱۸ درصد در نظر بگیرید تعداد اقساط مبلغ را مشخص می کند.

  • یوسف 23 مه 2021 در 9:14 ب.ظ

    سلام آیا میتوان از شعب بانک مهر اقتصاد باسواد ملکی وام بدونه سپرده گرفت

    • سردبیر تحریریه 25 مه 2021 در 2:29 ب.ظ

      سلام.
      باید با رئیس شهبه بانک این موضوع را حل کنید. هر موردی ممکن است و بانک ها وام با سند در صورت صلاحدید خودشان ارائه می کنند

    1 16 17 18