لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

توضیحات تکمیلی در خصوص طرح های تسهیلاتی بانک ملی

  • 0
  • 19/09/01
  • خواندن: 5 دقیقه
نمی دانم چرا وقتی اسم بانک ملی برای گرفتن وام می آید احساس می کنم؛ هفت خان رستم هفتاد هزار خان می شود و وام گرفتن از این بانک کار هر کسی نیست!

بانک ملی

بانک ملی یکی از قدیمی ترین بانک های کشور عزیزمان ایران است که از آغاز شروع نظام بانکی در کشور ریشه دوانده است و در داد و ستد های تجاری سالیان سال حرف اول را زده است. اما با حضور و تقویت بانک های خصوصی و نیمه خصوصی با طرح های نوین و آسان تر کمی حضورش کمرنگ تر از سال های بی رقیب خود شده است. دیروز دوستی وام قرض الحسنه ای از این بانک را به بنده معرفی کرد که قصد دارم در مورد آن با شما صحبت کنم. بالاخره هر جا حرف از وام کم بهره و قرض الحسنه ای باشد یک پای وام چی هم در میان است.

حامی

بانک ملی ایران یکی از بانک های دولتی است که منابع اصلی مالی خود را از دولت با تخصیص بودجه سالانه اش تامین اولیه می کند. پس باید در نظر بگیریم پول های که به صورت قرض الحسنه ای وام داده می شود از بیت المال است و در حفظ و صیانت آن وام گیرنده باید کوشا بوده و در بازپرداخت به موقع آن خوش حساب باشد.

سن

این تفکر که شما برای مثال اعضای خانواده چهار نفری دارید برای هر کدامشان یک حساب باز کنید و روی سپرده اش در موعد مقرر وام بگیرید اشتباه بزرگی است. زیرا طبق قانونی که گذاشته شده است به افراد زیر ۱۸ سال وام تعلق نمی گیرد. پس اگر فرزندانتان زیر سن قانونی هستند قید این روش را بزنید. حتی گاهی قانون سختگیر تر از این هم اعمال می شود اگر فرزند شما دارای سن قانونی هم باشد و شاغل نباشد نمی تواند وام گیرنده تلقی شود. پس روی خودتان که سرپرست خانواده هستید حساب کنید و بس.

وام ۱۵ میلیونی ازدواج

شما می توانید با افتتاح حساب در بانک ملی با گذراندن دوره یکسال و حتی بیشتر وام قرض الحسنه ای دریافت کنید. یکی از این وام های قرض الحسنه ای ازدواج است که باید حواستان باشد اگر همین امروز که عقد کردید دست همسر محترم را بگیرد و به بانک بروید و حساب باز کنید تا نوبتتان شود یکسال از تاریخ عقدنامه شما خواهد گذشت. پس به شما هیچ وامی تعلق نخواهد گرفت. این سیاست را حداقل چند ماه قبل از عقد انجام دهید که امیدتان ناامید نشود. و افرادی که بار دوم است ازدواج می کنند که دیگر اصلاَ روی این وام حساب نکنند.(این وام قرض الحسنه ای ازدواج بانک ملی است و از وام ازدواج که دولت به زوجین می دهد مجزا است.)

ضمانت

برای دریافت هر وامی بعد از طی کردن مسیر فرسایشی و حوصله بر زمان باید به سراغ ضامن ها رفت. در این وام نسبت به تسهیلاتی که به شما بانک می دهد خودش تعداد ضامن ها یا ضامنین را معرفی می کند. اضافه بر این ها ۳ تمبر مالیاتی هم نیاز است که شما باید از خود بانک تهیه کنید. مدارک مورد نیاز ضامن به این شرح است:

اصل و کپی کارت ملی

اصل و کپی شناسنامه

آخرین فیش حقوقی در سال جاری

مستندات شغلی

اما تمبر مالیاتی چیست؟

این تمبر با ارزش ۲۰۰ هزار ریال فروخته می شود که طبق قانون حقوقی ماده ۴۷ در کلیه قراردادها و اسنادی که بین بانک و مشتری تعهد می شود می توان استفاده کرد. مالیات حق تمبر از انواع مالیات‌های مستقیم است که از طریق الصاق و ابطال تمبر بر اسناد، اوراق و مدارک به‌منظور رسمیت بخشیدن یا لازم‌الاجرا نمودن آن‌ها، از مؤدی گرفته می‌شود. البته این نکته هم باید متذکر شویم که محاسبه قیمت آن نسبت به تسهیلات می تواند باشد و بانک طبق تعرفه خود قیمت تمبر را حساب می کند و این مالیات مستقیم بر وامتان را از شما اخذ خواهد کرد و به اداره مالیات پرداخت خواهد کرد.

پیش فرض را جدی بگیرید

وقتی می گویم کمی کار کردن با بانک ملی سخت است نگویید نه! وام ۱۵ ملیونی که این بانک ارائه می دهد پیش فرض آن بر قرض الحسنه ای و با کارمزد همان ۴ درصد می باشد. اما قطعی نیست و بانک دقیقاَ مشخص نکرده است که با گرفتن این وام شما ملزم به به بازپرداخت ۴ درصد می کند و احتمال دارد بیشتر هم شود و با توجه به سقف تسهیلات و تعرفه های که برای بانک صرفه اقتصادی دارد محاسبه شود.

تعداد

نهایت سررسید قسط های که این بانک با گرفتن وام ۱۵ میلیونی خود برایتان منظور می کند سه سال است. یعنی همان دوازده ماه سال  را ضرب سه کنیم. سی و شش ماه وقت دارید وام خود را تسویه کنید.

اعتبار

شما باید به نزدیک ترین شعبه بانک در محل زندگیتان مراجعه کنید و برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی حساب باز کنید. اما وام چی به شما توصیه می کند قبل از افتتاح حساب از اعتبار تسهیلات شعبه خود از رئیس بانک جویا شوید که خدای ناکرده بعد طی شدن زمان مورد نظر بانک به شما نگوید ما اعتبار پرداختی وام مورد نظر شما را نداریم. چون وام را باید از همان شعبه افتتاح حساب دریافت کنید. از ما گفتن بود از شما شنیدن.

کلام آخر

سایت وام چی با بررسی وام های که از طریق طرح های مختلف بانک ها معرفی می کنند قصد کمک کردن و دادن مشاوره به شما دارد. تا قبل از اقدام؛ اطلاعات اولیه اما جامعی نسبت به آن پیدا کنید. با وام چی بمانید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.