لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

تسهیلات جهت خرید دفتر کار در قالب عقد مشارکت با ملک ترهین بانک

  • 0
  • 20/06/28
  • خواندن: 10 دقیقه
تسهیلات جهت خرید دفتر كار اداری در قالب عقد مشاركت مدنی یا عقد مرابحه و مبلغ آن براساس اعتبارسنجی لازم، تأیید توان مالی مشتری و حداكثر تا سقف 80 درصد، بهای كارشناسی ملك مورد نظر به طور کلی در اکثر بانک ها پرداخت می شود.
تسهیلات جهت خرید دفتر کار

شرایط اعطاء وام خرید و تجهیز ملک اداری چیست؟

تسهیلات جهت خرید دفتر کار در اکثر بانک ها با شرایط زیر واگذار می شود :

  • ملك مورد نظر بایستی شهری و در محدوده فعالیت شعبه پرداخت كننده تسهیلات باشد؛
  • حداکثر قدمت ملک معرفی شده جهت پرداخت تسهیلات، ۱۰ سال باشد؛
  • ملك با اعیانی موجود باید دارای ۶ دانگ سند ثبتی مجزا باشد؛
  • سند ملک معرفی شده به نام متقاضی و در رهن بانک قرار خواهد گرفت؛
  • بازپرداخت اقساط حداکثر ۷ ساله در اقساط مساوی ماهیانه دریافت خواهد شد.

روند انجام امور

برای طی مراحل روند انجام امور درخواست اخذ وام خرید و تجهیز ملک اداری از بانک گذر از این مراحل مهم است :

  • ارائه درخواست کتبی متقاضی به بانک یا مؤسسه مالی
  • استعلام چک برگشتی و بدهی معوق متقاضی توسط بانک یا مؤسسه مالی
  • انجام استعلام چک برگشتی و بدهی معوق متقاضی توسط بانک

تسهیلات جهت خرید دفتر

تسهیلات جهت خرید دفتر از بانک توسعه تعاون به نام طرح هم کار وجود دارد. تسهیلات طرح هم کار برای مشتریان بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده که دارای گردش حساب در این بانک هستند. در واقع مشتری بر اساس میانگین گردش حساب خود در یک دوره شش ‌ماهه، می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز خود در این طرح اقدام کند.

مزیت طرح هم کار

این امکان برای مشتریان وجود دارد که با افزایش گردش و موجودی حساب خود بتوانند در مدت‌زمان کمتر از ۶ ماه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

قرارداد تسهیلات هم کار

متقاضیان می‌توانند با افتتاح و ایجاد گردش حساب برای خرید دفتر محل کار در قالب عقد مرابحه و اجاره به ‌شرط تملیک از تسهیلات اعتباری این بانک استفاده کنند.

نرخ بهره تسهیلات هم کار

بانک توسعه تعاون نرخ سود تسهیلات طرح هم کار ۱۸ درصد سالیانه خواهد بود. ضمن اینکه مدت‌ زمان بازپرداخت تسهیلات نیز در قالب اقساط ۲۴، ۳۶ و ۴۸ ماهه امکان‌پذیر است.

شرایط ترهین ملک دفتر خریداری شده

ملک خریداری ‌شده با تسهیلات مشروط بر اینکه کاربری مسکونی و یا اداری داشته باشد، به‌ عنوان تضمین قابل ترهین است. البته متقاضیان می‌توانند سند ملکی دیگری را غیر از ملک خریداری‌ شده هم به ‌عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار بدهند.

هر شهری  کارشناسی با توجه به ملک

متقاضیان دریافت تسهیلات طرح هم کار با توجه به شهر محل خرید دفتر کار می‌توانند تا سقف تعیین ‌شده، وام بگیرند. اما اینکه میزان تسهیلات به چه صورت تعیین می‌شود بستگی به کارشناسی ملک مورد نظر از سوی کارشناسان بانک دارد.

سقف تسهیلات هم کار

تسهیلات پرداختی جهت خرید دفتر محل کار حداکثر تا ۸۰% قیمت ملک ارزیابی ‌شده توسط کارشناس خواهد بود.

سقف تسهیلات فراتر از مبلغی نمی رود

بانک توسعه تعاون سقف تسهیلات همکار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که البته در شهرهای مختلف متغیر است. حداکثر سقف در نظر گرفته‌شده برای کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز در نظر گرفته شده است.

تسهیلات در شهرستان و مراکز استان

متقاضیان واجد شرایط در مراکز استان‌ها حداکثر تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها حداکثر تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید دفتر کار دریافت خواهند کرد.

ساز و کار کلی تسهیلات جهت خرید دفتر کار

ساز و کار اصلی به این ترتیب است که سقف این تسهیلات تا ۸۰ درصد قیمت ملک را در بر می‌گیرد. همچنین حساب فرد متقاضی دستکم به مدت ۶ ماه می‌باید گردش حساب داشته باشد و فرد به اصطلاح با این حساب می‌باید کار کند که این امر در نوبت‌دهی وام او تاثیرگذار خواهد بود.

مشمولین تسهیلات

طبق قوانین و مقررات این طرح که از سوی بانک توسعه تعاون اعلام شده، تسهیلات طرح هم کار به کلیه فعالان بخش تعاون و خارج از بخش تعاون که از مراجع مجوز فعالیت دارند (به‌ غیراز دفاتر مرکزی واحدهای تولیدی) قابل پرداخت است.

نکته مشمولین تسهیلات

نکته مهم و اساسی اینکه این تسهیلات صرفاً مربوط به خرید دفتر کار می‌شود و شامل سایر مکان‌های کسب‌وکار ازجمله مغازه و انبار نمی‌شود.

نتیجه کلی از طرح

بانک توسعه تعاون مدت‌ ها است که بر اساس پایبندی به مفاهیم تثبیت شده در حوزه‌ مسئولیت‌ های اجتماعی از سوی ارگان ‌ها و سازمان‌ های بزرگ اقتصادی و همچنین با نیازسنجی ‌هایی دقیق از اقشار مختلف اجتماع، اقدام به طراحی طرح ‌های تسهیلاتی متفاوت کرده است.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.