لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

بیمه بانک سامان با پشنوانه بانک سامان برای علاقمندان به بیمه

  • 0
  • 19/10/26
  • خواندن: 11 دقیقه
سالهاست بانک ها فعالیت بیمه ایی انجام دهند. بیمه عمر یکی از اصلی ترین و پایه ایی ترین فعالیت های بانک ها می باشد. از هر زاویه که نگاه کنیم ورود به امر بیمه شدن یک الزام این روزهای زندگی می باشد. یکی از دلیل بانک ها هم برای ورود به این فعالیت ها تقاضای رو به افزایش افراد به بیمه می باشد. در این مطلب بیمه بانکی و به طور اختصاصی بانک سامان را بررسی خواهیم کرد.

تسهیلات

کار اصلی بانک ها خدمات تسهیلاتی است. فرض کنیم بانک به یک کارخانه، وام وارد کردن ماشین آلات می دهد. اگر تمام شرایط هم برای باز پس دادن وام مهیا باشد در همین حین بخشی از کارخانه دچار آتش سوزی شود و سرمایه کارخانه در آتش بسوزد؛ تضمینی به بازگشت به موقع سرمایه بانک نخواهد بود. یا اصلاً حادثه این چنینی رخ ندهد. ماشین های خریداری شده خراب شوند و نتوانند چرخ کارخانه را بچرخانند. اینجا ضرورت نیاز به بیمه تسهیلات خودش را نشان می دهد.

دو نوع

دو نوع بیمه نامه تسهیلات بانکی به نام های بیمه نامه مرهونه، بیمه نامه عمره مانده بدهکار داریم.  تولیدکننده ای برای خرید یا واردات ماشین آلات مورد نیاز خود به یکی از بانک های کشور مراجعه کرده و درخواست تسهیلات می کند. بانک فاکتور صادر شده برای آن دستگاه را به یکی از شرکت های بیمه گر ارجاع می کند تا ضمن ارزیابی ریسک و حق بیمه مورد نیاز، آن بخش از سرمایه ای را که بانک تسهیلات می دهد، بیمه کند. به این بخش سرمایه مرهونه گفته می شود.

مانده

حالت دوم که بیمه عمر مانده بدهکار است و معمولا اجباری نیست، در صورت فوت فرد تسهیلات گیرنده، شرکت بیمه مانده بدهکاری وی را برعهده می گیرد. این بیمه ها در مبالغ بالای تسهیلات برای بانک تضمین مناسبی است.

بیمه عمر

شما اگر در بانکی مانند سامان حساب پس انداز داشته باشید می توانید آن را به حساب پس انداز بیمه عمر ارتقا دهید. این تغییر حساب مزیتی بی همتا است. یک حساب سپرده خوب برای افراد آینده نگر بدون شک حسابی است که بیمه عمر متصل باشد.

مزایا

در نظام بانکی سود حساب های سپرده ها چه کوتاه مدت چه بلند مدت با تغییر سیاست بانک مرکزی سود نیز تغییر می‌ کند. ولی در بیمه عمر و تشکیل سرمایه تحت هیچ شرایطی سود کاهش نمی‌یابد و همچنین در صورت تشکیل منافع افزایش هم خواهد یافت.
۲- بیمه عمر و تشکیل سرمایه، پس اندازی منظم و سیستماتیک است، اما پس انداز بانکی چنین خاصیتی را ندارد.
۳- با وجود اینکه درچند سال ابتدایی بیمه نامه، مبلغی از سرمایه پرداختی به عنوان حق بیمه عمر و هزینه‌های بیمه‌گری کسر می‌شود، اما این موضوع با گذشت زمان قطع شده و کسر هزینه‌های مربوطه از حق بیمه شما صورت نگرفته و در نهایت باعث افزایش اندوخته شما هم می‌شود.
۴- در این سیستم، اگر خواهان و نیازمند وام باشید؛ وام در عرض کمتر از یک روز، بدون ضامن و بدون هیچ تشریفاتی پرداخت می شود ولی در نظام بانکی این شرایط به این راحتی در کمترین زمان مهیا نمی شود.
۵- در هیچ بانکی زندگی انسان در برابر کل پس انداز احتمالی به اضافه سود آن بیمه نخواهد شد ولی در بیمه عمر و تشکیل سرمایه چنین امری امکان پذیر است

تدبیر

بیمه تدبیر سامان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دلیل این پیشنهاد به خاطر شرایط خاصش است. بیمه تدبیر علاوه بر اینکه به شما امکان بهره‌مندی از سرمایه، سود پس‌انداز و بهره از تسهیلات وامی بسیار خوبی را می‌دهد، این امکان را  ایجاد می‌ کند حتی پس از فوت حمایت شما شامل حال خانواده‌تان شود. با دریافت بیمه تدبیر سامان ۳۸۱میلیون تومان گارانتی مالی را فقط با پرداخت دو میلیون تومان در سال به دست خواهید آورد. طرح بیمه تدبیر سامان تا ۹۰ درصد موجودی فرد بدون ضمانت فردی حقیقی به صاحب حساب بیمه عمر وام خواهد داد.

شفاف

بیمه بانک سامان با حمایت بانک سامان طرحی را در حال اجراست که به وسیله آن بیمه گذار به طور شفاف می تواند سرمایه خود را رهگیری کند و بداند سرمایه عمرش در چه مسیری با چه نرخی در حال درآمدزایی است.

استارت آپ

حجت جاهد معاون کسب و کار بیمه سامان  اذعان کرد: هدف اصلی بیمه سامان استارتاپ شدن نیست بلکه ما تلاش داریم زیرساخت‌هایی را فراهم کرده و در اختیار استارتاپ‌ ها قرار دهیم و همچنین به کسب‌وکارهایی که نیاز به مربیگری و سرمایه دارند کمک کنیم. این مزیت و پیشرو بودن بیمه سامان برای فعالیت های پویا و جوان پسندی مثل استارت آپ ها کمک شایانی به بالا بردن سطح امنیت در میان جوانانی است که بدون حمایت و روی پاهای اندیشه خود آغاز به حرکتی بزرگ کرده اند.

کلام

حرف ما این است که باید در زمینه اقتصادی با دیدی باز عمل کرد. یک شیر آب را فرض کنید که بسته است اما آرام و ممتد قطره های آب چک، چک می کنند. اگر شما کاسه ایی زیر آن بگذارید یک ساعت نشده یک کاسه آب دارید. درآمد هم باید قطراتش تقسیم و زیر هر کدام کاسه مناسب خرج، پس انداز و سرمایه گذاری گذاشته شود و کاسه آینده نگری را بهتر است در جایی گذاشت که بیمه کننده آینده خودتان و فرزندانتان باشد.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.