لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

برای تامین مالی استارت آپ ها چه افق های دیدی وجود دارد؟

  • 0
  • 19/11/05
  • خواندن: 5 دقیقه
مشاغلی که بر پایه پلتفرم آنلاین شکل می گیرد و در حال حاضر نمونه های موفق کشوری و جهانی آن در حال فعالیت هستند. بالاخره هر کاری نیاز به تامین مالی دارد. برای تامین مالی و یافتن منابع مالی در مشاغلی پلتفرمی که خودشان به تولید کالا نمی پردازند و فقط واسطه بین تولیدگنندگان و مصرف کنندگان می باشند کمی کار سختی است چون سرمایه گذاران یا بانک های وام دهنده محصول یا کنشی محسوس را درک نمی کنند. جهان به سمتی پیش می رود که اگر این مشاغل وابسته حذف شوند عرضه کالا و خدمات از کیفیت خواهند افتاد.

ابتدایی ترین

در ابتدایی ‌ترین سطح سرمایه‌گذاری روی استارت‌ آپ‌ها، سرمایه‌گذاری جمعی روی اتصال استارت‌ آپ ‌ها با سرمایه‌گذاران بالقوه، مصرف‌کنندگان و سایر ذی‌نفعان کلیدی برای پشتیبانی از رشد کسب و کار نو پا می باشد.

سطح

در کل چهار سطح سرمایه گذاری جمعی برای استارت آپ ها وجود دارد:

  • واگذاری سهام است که سرمایه‌گذار در ازای دریافت مقدار مشخصی از سهام حامی مالی شرکت استارت آپی می شود. با توجه به تعداد بالای سرمایه‌گذاران بلقوه برای مشارکت نقطه قوت خوبی است.
  • سرمایه حمایتی به‌ صورت هدیه‌ای از سوی سرمایه‌ گذار یا سازمان خیریه است. دلیل اعطای این نوع حمایت مالی بدون بازگشت این می باشد که حامی مالی می‌تواند در ازای این کمک، از معافیت یا کسری مالیاتی بهره‌مند شود.
  • سرمایه‌گذاری به شکل وام است که حامی مالی، سرمایه را به ‌ایده‌پرداز وام داده و بازپرداخت آن (معمولا با بهره پایین) طی یک دوره زمانی از پیش تعیین شده است؛ در این روش استارت‌آپ می‌تواند یک سرمایه مهم را بدون کاهش حقوق صاحبان سهام دریافت کند.
  • بر پایه پاداش است، به این معنا که سرمایه‌گذار خدمات ملموس مثل پیش‌خرید محصول در ازای پرداخت وجوه خود را دریافت می‌کند.

کجا؟

در این چهار روش یک شرکت استارت آپی باید به سایت فعالی مثل وام چی مراجعه کند. برای تامین مالی، وام گرفتن، یافتن یک سرمایه گذار یا حتی واگذاری سهام به فرد خواهان باید در منابع قوی وام چی این گزینه ها را برای ادامه فعالیت؛ انتخاب کرد.

کاهش

اگر شما مجبور شوید سهام و موجودیت یا بخشی حتی کوچک از شرکتتان را واگذار کنید در آینده که با ساز و کار خود یک بازار جا افتاده و شناس پیدا کردید به علت واگذاری اولیه سهام؛ روی کاهش سرمایه خود، بنای کاری را ساخته اید و صاحب سرمایه هم با رشد کردن فعالیت استارت آپی شما رشد خواهد کرد. بهترین روش برای یک کار ایده پردازی شده، تهیه منابع مالی و همکاری با سرمایه گذاری است که در صورت تامین منابع مالی سهام شما را به انحصار خود در نیاورد. وام چی سایتی است که با جستجو در آن می توانید چنین سرمایه گذارانی را پیدا کنید.

قوت

در کنار این که اگر یک کار استارت آپی سهام خود را به یک صاحب سرمایه واگذار کند درست است که در نهایت بهره برداری اش از ایده ایی که خودش خلق و پرورشش داده کم می شود اما یک مزیت بزرگ و انکار نشدنی دارد که در این معامله، سنگینی کار و ریسکش بین صاحب ایده و صاحب منابع مالی تقسیم می شود. مدت زمان رسیدن به اهدافی که تعیین شده پیشی می گیرد. سرمایه گذار در مراحل ابتدایی حرکت و شناخت حرفه به بازار کار که افتان و خیزان های زیادی را متحمل می کند از قضاوت و عیب جویی می پرهیزد. در این روش سرمایه گذار بازوی حرکتی است تا نیروی منفی و بازدارنده.

پیشنهاد

پیشنهاد وام چی به افرادی که شغل های استارت آپی دارند و سال ها در این زمینه به فعالیت پرداخته اند این است که این افراد عالی ترین گزینه های حمایتی از مشاغل تازه شکل گرفته دیگر استارت آپ ها هستند. بهترین سرمایه گذاران در این مشاغل همین افراد شناخته شده در کسب و کار استارت آپی هستند.

دو

این کار دو مزیت عمده دارد. حمایت مالی از افرادی که ایده پرداز و سرمایه گذاران ایده ساز دارند که می شود هم از ذهن و منابع مالیشان بهره برد. مزیت دوم وجود خوش نامی و موفقیت های قبلی این افراد خودش ضامنی برای ایجاد ذهنیت مثبت و به نتیجه رسیدن است.

یک روش

یک روش را وام چی می تواند به شما که صاحب ایده  شکل گرفته و به ثمر رسیده هستید و دنبال سرمایه گذار می گردید( اما مشکلاتی دارید که نمی توانید وام بگیرید یا علاقمند نیستید سهام خودتان را واگذار کنید) پیشنهاد می کند. شما اگر نمی توانید وثیقه مالی برای تامین ضامن وام داشته باشید یا در یک دوره با اقساط مشخص و بهره بالا نمی توانید قسط دهید؛ سرمایه گذاری را بیابید که با توافق با آن درآمد آینده خود را در مبلغی مشخص به حساب روز، بعد از یک تنفس مالی به او واگذار کنید. با این کار یک منبع مالی منعطف پیدا کرده اید که از او تامین مالی می کنید بدون این که سهام واگذار کرده یا وام بگیرید.

صبر

یک کسب و کار استارت آپی به صبر برای بارور شدن نیاز دارد. یک استارت آپی در فضای مجازی در دنیایی پیچیده قدم می گذارد که دنیای رقابت در لحظه هاست. باید سرمایه گذاری که در این مشاغل منابع مالی خود را خرج می کند صبور باشد و از ایجاد نقطه فشار روی فرد ایده پرداز  پرهیز کند تا برای تامین مالی فرد مجبور به شتاب شود. گاهی شتاب باعث شکست پروژه می شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.