لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

اقتصاد در فروردین ۱۴۰۰ چه خبرهایی را رقم زد و زندگی مردم ایران چه می شود

  • 0
  • 21/04/26
  • خواندن: 4 دقیقه
اقتصاد در فروردین 1400 یکی از حرکت های خود را با سود بانکی انجام داد. فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه‌ ای به مدیران عامل بانک‌ های دولتی بار دیگر تاکید کرد که همه بانک‌ ها باید به منظور پشتیبانی از تولید، نرخ‌ های سود مصوب شورای پول و اعتبار (۱۶ درصد) را رعایت کنند.
اقتصاد در فروردین 1400

اقتصاد در فروردین ۱۴۰۰ و سود بانکی

اقتصاد در فروردین ۱۴۰۰ یکی از حرکت های خود را با سود بانکی انجام داد. فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه‌ ای به مدیران عامل بانک‌ های دولتی بار دیگر تاکید کرد که همه بانک‌ ها باید به منظور پشتیبانی از تولید، نرخ‌ های سود مصوب شورای پول و اعتبار (۱۶ درصد) را رعایت کنند.

  • نکته مهم این موضوع سختگیری برای بانک های دولتی است.

مالیات بر سود سپرده در بانک ها اجرایی می شود

نامه ای به مدیران عامل بانک‌ های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، توسعه تعاون، پست بانک، صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات ایران ابلاغ، تاکید شده که پرداخت نرخ‌ های بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جزو هزینه ‌های مالیاتی قابل قبول نبوده و سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مطابق گزارش سازمان حسابرسی در خصوص رعایت این موضوع اقدام به عمل آورد.

  • این نکته یعنی مردم سرمایه ها را به بانک های خصوصی می برند که نرخ سودشان بالاتر است یا دوباره به خرید مسکن و ارز روی می آورند که خودش ضربه بزرگی به تولید است. چون دیگر به بورس هم اعتمادی نیست!!!

سقف انتقال وجه برای اقتصاد در فروردین ۱۴۰۰

سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت ۱۰۰ میلیون ریال در هر روز است.

سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت ‌سازها از ۱۰ به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام‌ دهنده تراکنش قابل افزایش است که در صورت پیوستن بانک‌ ها و پرداخت ‌سازها به هاب فناوران مالی، این سقف می‌تواند تا ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

کارت عابربانک ها به لطف کرونا تمدید سالیانه شد

امکان تمدید تاریخ انقضای کارت ‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری تا پایان امسال و به مدت یکسال بلامانع بوده و سقف صدور کارت هدیه نیز تا اطلاع ثانوی ۲۰ میلیون ریال است.

تورم با اقتصاد در سال جدید چه کرد

اقتصاد در فروردین ۱۴۰۰ کمرش با تورم شکسته شد. به نقل از مرکز آمار ایران، منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در فروردین ماه ١٤٠٠ به عدد ٤٩,٥ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٩.٥ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند.

کرونا هم بودجه ملت را می بلعد تا امید واکسن داشته باشیم

بانک مرکزی از همان ابتدا علیرغم همه محدودیت های نقل و انتقال مالی ناشی از تحریم، تمام تلاش خود را برای تأمین فوری ارز موردنیاز واردات واکسن بر اساس سفارش وزارت بهداشت و درمان، به عمل آورده است. بر مبنای قرارداد کوواکس، ۱۷۸ میلیون دلار برای ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن تخصیص و قسط اول آن نیز پرداخت و واردات آن آغاز شده است.

یوان دیجیتال کشور چین در اقتصاد آینده دنیا

به نقل از راشاتودی، طبق گفته معاون بانک مرکزی چین، لی بو، کاربرد بین المللی یوان دیجیتال برای جایگزینی با دلار آمریکا به عنوان اصلی ترین ارز ذخیره جهان نیست. روز یکشنبه رئیس این بانک نیز گفت: برای بین المللی شدن پول این کشور، بارها گفته ایم که روند مزبور طبیعی است و هدف ما جایگزینی با دلار آمریکا یا سایر ارزهای بین المللی نیست. فکر می کنم هدف ما این است که به بازار اجازه انتخاب بدهیم تا تجارت و سرمایه گذاری بین المللی تسهیل شود. آخرین تلاش ها برای ایجاد نسخه دیجیتالی پول ملی چین با قابلیت بلاکچین، استفاده داخلی است.

مقابله امریکا و چین در سال۲۰۲۲

وی افزود که همکاری جهانی موضوع بسیار پیچیده ای است و ما هنوز برای رسیدن به یک راه حل خاص عجله نداریم. e-yuan در حال حاضر در مرحله آزمایشی از برنامه های آزمایشی مختلف در سراسر کشور قرار دارد و مقامات مربوط امیدوارند که یک ارز دیجیتال مستقل تا زمان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲  آماده داشته باشند. چین اولین کشور در جهان است که ارز دیجیتال را در سطح ملی آزمایش می کند.

و در آخرین روز فروردین ۱۴۰۰ قیمت طلا چه شد

انس جهانی امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ به ۱۷۷۳ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۷۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان فروخته شده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون ۳۴۵ هزار تومان فروخته شده است

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.