لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: راهنمای کاربردی و گام به گام

  • 30
  • 20/02/07
  • خواندن: 25 دقیقه
اینترنت بانک واژه بسیار پر کاربرد این روزها در بانک رسالت است. بدون شک هر بار که به یکی از شعب بانک مراجعه می‌کنید و طی نیم ساعتی که در صف انتظار، برای نوبت خود منتظر می‌مانید، این سوال باجه دار را از مشتری هایی که نوبتشان شده را می شنوید: «اینترنت بانک داری؟» وام چی در این مطلب سعی کرده با آموزش تصویری، تا حد امکان استفاده از اینترنت بانک رسالت را برای شما کاربر عزیز آسان کند.
اینترنت بانک رسالت

یافتن اینترنت بانک رسالت

برای دسترسی و استفاده از اینترنت بانک رسالت ابتدا باید در نوار بالایی گوگل، به زبان فارسی یا انگلیسی آدرس اینترنت بانک رسالت را تایپ کنید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: یافتن اینترنت بانک رسالت

ورود به اینترنت به بانک

بعد از جستجو در گوگل و یافتن آدرس اینترنت بانک در صفحه جستجوگر، با کلیک کردن روی آدرس، وارد صفحه اول اینترنت بانک رسالت خواهید شد و با چنین صفحه ای مواجه می شوید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: ورود به اینترنت بانک

نام کاربری و رمز ثابت را از کجا پیدا کنم؟

برای وارد کردن نام کاربری و رمز ثابت عبور باید به بانک مراجعه کنید. نام کاربری، شماره مشتری هر فرد می باشد اما رمز ورود حتماً باید با مراجعه به بانک و بررسی اطلاعات توسط باجه دار، چاپ و به صاحبش داده شود.

شماره مشتری چیست؟

کارت عابر بانک تمامی بانک ها شامل یک سری اطلاعات است که بر روی آن درج می شود. شماره مشتری یکی از همین اطلاعات مرقوم شده است که در بانک های نوین (که نسبت به دیگر بانک های قدیمی، تازه تاسیس­ محسوب می شوند) هفت رقمی می باشد.

وارد کردن اطلاعات

اغلب مشتریان هنگام وارد کردن اطلاعات، با وجود در اختیار داشتن رمز و شماره کاربری صحیح، نمی توانند وارد سایت شوند. دلیل این مسئله آن است که لازم است زبان صفحه کیبورد انگلیسی باشد و حروف به صورت انگلیسی تایپ شود. بعد از وارد کردن شماره کاربری، رمز ورود و وارد کردن متن تصویر امنیتی تنها کافی است روی دکمه ورود کلیک کنید و لازم نیست از شیوه ورود رمز ثابت استفاده نمایید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: رمز ثابت

ورود به محیط اینترنت بانک

بعد از موفقیت در ثبت اطلاعات، وارد صفحه ای می شوید که از شما می خواهد یک رمز جدید را برای اینترنت بانک خود به دلخواه انتخاب کنید. با تغییر رمز و ثبت موفقیت آمیز آن، وارد صفحه اصلی اینترنت بانک رسالت می شوید که ابزار انجام کارهای بانکی و تراکنش های مالی مجازی را در اختیار شما می گذارد و دیگر لازم نیست برای انجام تمامی کارهای بانکی خود به دستگاه های خودپرداز یا شعبه های فیزیکی بانک رجوع نمایید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: ورود به محیط اینترنت بانک

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، با استفاده از اینترنت بانک به راحتی می توانید برای گرفتن رمز پویا اقدام کنید، سپرده های خود را چک کنید، و پس از ثبت نام اینترنتی وام بانک رسالت در قسمت «تسهیلات و افزودن درخواست»، در انتظار دریافت وام قرار بگیرید.

مراحل دریافت رمز پویا

برای دریافت رمز پویا، در قسمت بالا و سمت چپ صفحه روی گزینه رمز پویا کلیک می کنید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: صفحه اصلی اینترنت بانک

پس از کلیک، صفحه جدید کوچکی در وسط صفحه باز می شود که در آن از شما خواسته می شود شماره حسابتان را وارد کنید. در قدم باید باید روی دکمه دریافت رمز پویا کلیک کنید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: دریافت رمز پویا

با وارد کردن شماره کارت مرقوم شده روی عابر بانک، از شما به طور سیستمی یک سوال پرسیده می شود که با تایید آن، رمز به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. در صورتی که اطمینان دارید شماره تلفنی که در فرم اطلاعات ثبت نام اولیه درج شده و شما را به عنوان مشتری بانک معرفی می کند، صحیح و در دسترس خودتان می باشد، گزینه بلی را کلیک کنید و یک رمز ۶۰ ثانیه ای دریافت کنید.

استفاده از اینترنت بانک رسالت: بررسی شماره تلفن همراه

استفاده از منوی اینترنت بانک رسالت

اینترنت بانک رسالت خدمات متنوع بسیار دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در افق دید بانک رسالت، حضور چنین اینترنت بانکی برای رسیدن به بانکی بدون خدمات حضوری ضروری است. با اینترنت بانک می توانید خدمات کاملی در زمینه کارت، انتقال مبالغ بالای پول به روش ساتنا و پایا با شمار شبا انجام دهید. شما همچنین می توانید وضعیت سپرده خود، تعداد اقساط و زمان انتظار وامتان را پیگیری کنید.

نکته ضروری در مورد نقل و انتقال پول در اینترنت بانک رسالت

هنگام پر کردن دریافت کارت عابر بانک رسالت، اگر اطمینان دارید که در آینده تراکنش های مالی با مبالغ بالایی خواهید داشت، از باجه دار درخواست کنید سقف تراکنش مالی روزانه شما را تا نهایت ممکن و تعریف شده در قوانین بانکی در نظر بگیرد تا در صورت استفاده از ساتنا، به مشکل بر نخورید.

تمرین، بهترین آموزش

با معرفی اینترنت بانک و طی کردن مراحل یکی از امکانات آن (رمز پویا) به شما کاربران عزیز، نشان دادیم  که استفاده از اینترنت بانک رسالت تا چه حد می تواند راحت باشد. اما منطقی است که در چند بار اول استفاده از اینترنت بانک رسالت گیج شوید. تنها کافی است دست به کار شوید. با هر تکرار و فعالیت های بانکی بیشتر، خم و چم کار دستتان خواهد آمد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که برای استفاده از اینترنت بانک رسالت، شما می توانید علاوه بر یافتن وبسایت بانک رسالت و وارد کردن اطلاعات کاربری خود در بخش مربوطه، اپلیکیشن اینترنت بانک همراه (سامانه انتقال پول) را نیز از کافه بازار (برای سیستم عامل اندروید) و سیبچه (برای سیستم عامل IOS) دانلود و روی تلفن هوشمند همراهتان نصب کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید با مراحل ثبت درخواست وام بانک رسالت نیز آشنا شوید، مقاله ثبت نام اینترنتی وام بانک رسالت را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • محسن 27 جولای 2020 در 11:12 ب.ظ

    با سلام وخسته نباشید ببخشید من وارد اینترنت بانک که شدم و رمز را که گرفتم بعد از ورود مکرر سیستم میگوید رمز را اشتباه زده اید در حال که رمزی که اس مس شده بود را زدم و حالا میگوید مسدود شده اینترنت بانکم میخواهم رفع مسدودی کنم از کدام قسمت بروم لطفا راهنماییم کنید

    • سردبیر تحریریه 28 جولای 2020 در 7:43 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      با خود بانک مذاکره کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • محمد 28 جولای 2020 در 1:09 ب.ظ

    سلام
    رمز ثابت را فراموش کردم
    میتونم از طریق پیامک مجدد رمز ثابت را دریافت کنم

    • سردبیر تحریریه 28 جولای 2020 در 7:40 ب.ظ

      سلام.
      با خود بانک گفتگو کنید.
      باتشکر تیم وام چی

  • پریسا 22 آگوست 2020 در 9:01 ب.ظ

    سلام اگر انتقال وجه ساتنا را ساعت ۷ عصر انجام بدیم چه زمانی به حساب مقصد واریز میشه؟

    • سردبیر تحریریه 22 آگوست 2020 در 11:10 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی.
      پایا حدودا۱۲ ساعت اما ساتنا نهایت یک ساعت زمان بر است.
      موفق باشید.
      باتشکر تیم وام چی

  • متخصص 25 سپتامبر 2020 در 9:11 ب.ظ

    سلام.رمز اینترنت بانک برامن اومده،این رمز مدت زمان داره یا اگر برا وام استفاده نکنم میسوزه؟
    تشکر

    • سردبیر تحریریه 26 سپتامبر 2020 در 1:55 ب.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی
      رمز پویا یکبار مصرف است و هر بار که استفاده می شود بین ۶۰ تا ۱۲۰ ثانیه تاریخ دارد.
      یاتشکر تیم وام چی

  • امین 22 نوامبر 2020 در 8:25 ب.ظ

    باسلام
    لطفا درست راهنمایی بفرماییید چون شعبه ای که حساب داشتم جمع شده اینقدر نفرمایید از شعبه بپرسید. بنده به صورت اینترنتی درخواست گدرواژه برای اینترنت بانک کردم بعد از دریافت پیامک و وارد کردن شماره مشتری به عنوان نام کاربری و گذروازه ی پیامک شده که یک رمز ۱۰ رقمی میباشد به عنوان پسورد، پیام”این روش شناسایی برای این کاربر فعال نیست.” برایم میاید. باید فعال سازی چه کاری انجام بدم.

    • سردبیر تحریریه 24 نوامبر 2020 در 3:11 ق.ظ

      سلام.
      کاربر گرامی.
      چون محتویات فعالیت شما شخصی است و ما حق دسترسی و بررسی مشکلتان را نداریم به شعبه اصلی رسالت در شهر یا استان باید رجوع کنید به دفاتر بانکداری اجتماعی مراجعه یا از تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته امداد مشتریان رسالت به شماره۰۲۱-۴۷۴۷ تماس بگیرید. امیدواریم مفید واقع شده باشیم
      باتشکر تیم وام چی