لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

استارت آپ ها و چگونگی دریافت کمک و گرفتن تسهیلات برای رشد

  • 0
  • 19/11/01
  • خواندن: 3 دقیقه
دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فقيهي در مورد ستاد توسعه فناوري اطلاعات به ایرنا بیان کرد: يكي ديگر از وظايف عمده اي كه ما در این ستاد بر عهده داريم تسهيل فضاي كسب و كارهاي حوزه شركت هاي دانش بنيان، شركت هاي خلاق و استارتاپ هاي اين حوزه است. سعي مان بر اين است با مكانيزم هايي كه به كار مي گيريم، فضاي كسب و كارها را از نظر صدور مجوز، باز كردن دسترسي ها، حمايت دولت برای این نوع کسب و کارهای تازه تسهيل كنيم.

صدور

برای اینکه یک استارت آپ بتواند وام مورد نیازش را بگیرد نیاز واجب دارد که از نهادی رسمی حمایت شود. این حمایت با صدور مجوز رسمی و تائید از جایی مثل ستاد توسعه فناوری اطلاعات رسمیت بخشیدن به بودن، توانستن یک حرفه استارت آپی است.

حمایت

بعد از رسمیت بخشیدن، چیزی که برای این نوع کسب و کارها اهمیت دارد حمایتی است که دولت باید داشته باشد تا این افراد صاحب خلاقیت و آغاز کننده کارهای منعطف بتواند به منابع مالی دست یابند.

سرمایه

فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوري اطلاعات معتقد است استارت آپ ها برای تامین منابع مالی خود نباید وام بگیرند و بهتر است دنبال پیدا کردن سرمایه گذار علاقمند در این نوع مشاغل باشند. دلیل این نوع بینش خود را در مشاغلی مثل استارت آپ ها دور شدن آن ها با فکر وام و  پرداخت بدهی اش از اهداف بزرگ استارت آپی دانست.

کجا

یک علامت سوال بزرگ در ذهن شکل می گیرد. یک ایده پرداز از کجا یک سرمایه گذار پیدا کند که آنقدر آگاه و با شناخت از نوع شغل متفاوت و ایده خلاق اش باشد که ریسک آن را قبول کند و سرمایه خود را در اختیار او قرار دهد؟؟؟

ما

وام چی خودش یک استارت آپ است که در حرفه خود، حرفه ایی فکر می کند و برای افرادی که علاقمند به شروع یک حرکت استارت آپی هستند در سایتش در منو بالای صفحه(سرمایه گذاری) این فرصت را ایجاد کرده که دو سر این اتفاق، بتوانند همدیگر را پیدا کنند.

برعکس

اگر دارای ایده هستید سرمایه ندارید یا برعکس سرمایه دارید، ایده ندارید کافی است به وام چی یک سر بزنید و موضع خودتان را در فرم ثبت آگهی مشخص کنید تا دیده شوید و سرمایه گذار مناسب خود را پیدا کنید یا باز برعکس اگر سرمایه دارید و نمی توانید ایده خلاق تولید کنید و دوست دارید در یک حرکت خلاق سرمایه خود را به تکاپو و رشد بندازید؛ وام چی بستر امن و حامی شما می باشد.

مدیر

زماني كه سرمايه گذار يا شتاب دهنده اي به استارت آپ ورود پيدا مي كند و آن را مورد ارزيابي قرار مي دهد، پول هوشمند) سرمايه‌اي كه توسط شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، خبره‌ هاي بازار و ساير متخصصان مالي اداره مي‌شود) وارد اين كار مي كند. سرمايه گذار خودش همه چيز را چك مي كند، انحراف ها را بررسي مي كند، براي پيشرفت برنامه ارائه مي دهد و دقت مي كند كه استارت آپ در راه درستي حركت كند. در واقع سرمايه گذار، رهبري و هدايت گروه را برعهده مي گيرد. بهترين راهكار براي توسعه يك استارت آپ، پيدا كردن يك سرمايه گذار با پول هوشمند است تا اين كه دنبال وام باشيم. اما شركت هاي دانش بنيان كمي متفاوت هستند، آن ها براي بقا، نياز به تسهيلات دارند.

Smart money

برای تعریف ساده و قابل فهم پول هوشمند یک مثل قدیمی می زنیم. اکثر قدیمی ها می گفتند پول، پول می آورد. یعنی کسی که می داند چه کند و سرمایه دارد، پولش خود به خود زیاد می شود. انگار سوار یک موج موافق است که البته می داند چه جوری و چه زمانی تخته موج سواری اش را تنظیم کند تا با موج به جلو برود. افرادی که در بازار حرفه ایی خود دانش، اطلاعات پنهان و روابط تبادل اطلاعات دارند با استفاده از توان مالی و تجربیاتشان در داد و ستدهای ریسک دار و با اما و اگرهایی که در ظاهر نمی شود مسیر و سود دهی آینده اش را مشخص کرد؛ موفق عمل می کنند. به این نوع رفتار اقتصادی و درآمد حاصل از آن پول هوشمند می گویند.

مهر

محمدصادق خیاطیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از حوزه استارت آپی نیز حمایت می کند زیرا این حوزه یک حوزه مهم در کشور محسوب می شود. خیاطیان تاکید کرد: استارت آپ ها در قانون دیده نشده بودند اما در آیین نامه رفع موانع تولید به صراحت در مورد شرکت های دانش بنیان صحبت شده است. وی افزود: تسهیلاتی که صندوق به استارت آپ ها اعطا می کند به واسطه نهادهای مالیاتی خواهد بود.

حمایتی هست

صندوق های پژوهش و فناوری می توانند از شرکت های فناور، خلاق و استارت آپ ها حمایت کنند و برای تجاری سازی از طرح های آنها سرمایه گذاری هایی داشته باشند. استارت آپ ها و شرکت هایی که هنوز به مرحله دانش بنیانی نرسیده اند ولی پتانسیل استفاده از فناوری های آنها وجود دارد؛ می توانند به واسطه صندوق های پژوهش و فناوری از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند. شرکت ها برای بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند به صندوق های پژوهش و فناوری در استان خود مراجعه کنند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.