لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

ارز دیجیتال تتر چیست و در دنیای امروز اقتصاد چه جایگاهی دارد؟

  • 0
  • 20/01/06
  • خواندن: 9 دقیقه
سال 2014 میلادی، شرکت تتر در هنگ کنگ با حمایت دفاتر امریکایی، ارز دیجیتالی تتر را وارد بازار داد و ستد کرد. رمزارزی که از حمایت ارزی بدون رقیب یعنی همان دلار سود می جوید و قیمتش همپای دلار جا به جا می شود.

تتر چیست ؟

تتر یک ارز دیجیتالی مانند بیت کوین می باشد. ارزش این رمزارز به ارزش دلار متصل است و پشتوانه حقیقی دارد. در جولای ۲۰۱۴ حیات این ارز کلید خورد و به نام شرکت تتر که با دلار از این واحد ارزی حمایت می کند نامگذاری شد.

هدف از به وجود آوردن تتر

هدف خلق این رمزارز (در مطالب پیشین توضیح دادیم این ارزها کد هستند.) ایجاد یک جایگزین احتمالی برای ارز دلار بوده و هر تتر تقریباً با یک دلار برابری می کند. رمزارزها در دنیای پر تلاطمی قرار دارند و خیلی از نهادها، موسسات مالی و البته دولت ها هنوز با رسمیت شناختن چنین پولی مشکل دارند؛ خلق یک رمزارز با پشتوانه پول واقعی برای ایجاد یک ثبات پایدار در بازار این نوع ارزها و رسمیت بخشیدن به آن ها بسیار موثر می باشد.

Stablecoin

به رمزارزهایی که دارای ارزش ثابت، معادل یک پول رسمی است؛ استیبل کوین گفته می شود. رمزارزهایی مانند بیت کوین یا اتریوم در معاملات به علت نداشتن پشتوانه به شدت با نوسان روبرو می شوند. برای افراد علاقمند به رمزارز اما خواهان ریسک کم این نوع ارزها (استیبل کوین مانند تتر) پیشنهاد می شود.

پول ارز دیجیتال کجا باید نقد شود ؟

این رمزارزها هم مانند ارزهای دیگر صرافی دارند. کدهای رمزارز را به صرافی های ارزهای دیجیتال می دهید و معادلش نقدینگی می گیرید. ولی باید این را هم گفت که خیلی از بانک های جهان با صرافی های رمزارزها همکاری نمی کنند.

رقیب های رمزارز تتر

بعد از خلق چنین، رمزارزی که کمترین نوسان ارزشی دارد؛ شرکت های رقیب هم به فکر خلق چنین ارزهایی با پشتوانه ارز واقعی افتادند که به این نام ها تولید شدند:

یو‌اس‌دی کوین (USDC)

ترویواس‌دی (TUSD)

جمینای دالر (GUSD)

پاکسوس استاندارد (PAX)

 دو راه خرید تتر در ایران

خرید از صرافی های ارزرمز جهانی که البته با وجود تحریم ها محدودیت وجود دارد ولی به واسطه صرافی های معتبر داخل، می توان خرید انجام شود. راه دوم هم اگر رمزارز دیگری دارید آن را در سایت های خرید و فروش تبدیل به تتر کنید.

ذخیره کردن رمزارز

با نصب اپلیکیشن مربوط به نرم افزار همراه می توان پول ارز دیجیتالی را در کیف پول آنلاین ذخیره کرد. اسم نرم افراز کیف پول این ارز دیجیتال تتر والت می باشد.

بازار تتر چه زمانی گرم خواهد شد ؟

در صرافی ها هنگامی که ارزش بیت کوین با نوسان روبرو می شود افرادی که با ارز دیجیتال کار می کنند تمایلشان به خرید و فروش رمزارز تتر بیشتر می شود.

ساده سازی نقل و انتقال رمزارزها

برای فرد تاجری که در جهان داد و ستد می کند. خرید و نگهداری از این ارز، بسیار مقرون به صرفه است. هنگام معامله و جابه جایی، راحت انتقال داده می شود و کارمزد کمتری هم پرداخت می کند.

بلند مدت بودن یا نبودن تتر ؟

بالاخره تورم، نوسان و قدرت خرید دلار تغییر خواهد کرد. به طور پیوسته و در طول زمان و در بلند مدت ارزشش از بین خواهد رفت. از این رو، قطعا تتر نمی تواند به عنوان یک ذخیره ارزش برای سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفته شود. خریدن تتر بیشتر شبیه یک سپرده بانکی با بهره صفر درصد است البته نه در بازار کشورمان که ارزش غیرواقعی دلار وجود دارد. در بازار امروز ایران اگر تتر بخرید؛ سود خواهید کرد اما تضمینی وجود ندارد.

مزیت زمانی رمزارز تتر

واریز و برداشت از صرافی های خارجی اغلب یک فرایند زمان بر می باشد. انجام این فرآیند به طور میانگین  از ۱ تا ۴ روز کاری زمان می‌برد. اگر تراکنش شما پس از تعطیلی بانک ها در شب، آخرهفته، یا تعطیلات رسمی انجام شوند، زمان مورد نظر می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. در مقابل، انجام تراکنش تتر تنها در چند دقیقه صورت می گیرد. این یک مزیت مهم است، زیرا معامله گران باید بهای سرمایه های خریداری شده را در اولین فرصت پرداخت کنند. جابجای سریع رمزارزها یک فرصت بی نظیر برای معامله گران می باشد.

سوئیفتی در کار نیست

انتقالات سوئیفت (جامعه ارتباطات مالی بین بانکی سراسر جهان) بسیار گران است. کارمزد انتقالات با استفاده از این شبکه بالاتر از ۲۰ دلار است و میانگین کارمزد آن به حدود ۳۰ دلار می رسد. اگر از ارزی استفاده کنید که در سوئیفت پشتیبانی نمی شود، بانک ها یک هزینه و درصد اضافی را مطالبه می کنند. در مقابل، تتر هیچ هزینه ای را در ازای انجام تراکنش های بین کیف پول های خود دریافت نمی کند.

تتر رمزارزی برای معامله است

رمزارز تتر برای معامله کردن مناسب است. اگر فردی دنبال خرید و فروش این رمزارزها برای سود می باشد؛ تتر گزینه مناسبی نیست چون از حداقل نوسان قیمتی برخوردار می باشد. تتر به منظور ایجاد ارتباط بین ارزهای فیات و ارزهای رمزنگاری و نیز ایجاد ثبات، شفافیت و پرداخت حداقل هزینه برای انجام انتقالات و مبادلات ارائه شده است. تتر سعی می کند تا نسبت ۱ به ۱ را در برابر دلار حفظ کند.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.