لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

اتفاق جدید بورس از آغاز سال ۹۹ برای جذب سرمایه شروع شده است

  • 2
  • 20/08/07
  • خواندن: 53 دقیقه
اتفاق جدید بورس از آغاز سال 99 شروع شده است و موتور محرک جذب سرمایه در بازار بورس در هر کدام از بازارهای بورسی با قدرت بالا فعالیت می کند. در این مطلب چند اتفاق جدید بورس را در مرداد ماه با شما مطرح می کنیم شاید باعث حرکت مفیدی در سرمایه گذاری شما باشد.
اتفاق جدید بورس

اتفاق جدید بورس

اتفاق جدید بورس از سخن روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت و گویی با در خصوص تغییر زیرساخت سیستم معاملاتی بیان داشت: به دلیل فشار زیاد بر سامانه معاملاتی بورس تهران در حال پیاده سازی و اجرای راهکار فنی هستیم.

اتفاق و تحول جدید بورس

 اتفاق و راهکارجدید بورس از دید کاربر بیرونی قابل مشاهده نیست که دلیل آن هم این است که یک سری تفکیک هایی داخل سامانه معاملاتی انجام خواهد شد که کاربر بیرونی متوجه این تغییرات نمی شود و فقط به دلیل این که در سامانه معاملاتی بورس تهران، افزایش ظرفیت داشته باشیم، معاملات بر روی دو زیر ساخت سخت افزاری مجزا انجام خواهند گرفت.

اتفاق جدید بورس با تغییر ساعت معامله

به احتمال زیاد با پیاده سازی، راهکار جدید دو زیر ساختی شدن، معاملات بعدازظهرها انجام نخواهد شد و ساعات معاملات به سیستم سابق باز می گردد. البته همه چیز بستگی به شرایط بازار خواهد داشت.

افزایش سرمایه گرانترین سهم بورس

پالایشگاه تهران که با کشف قیمت ۷۵۰۰ تومانی هر سهم در ۱۷ مهر ۹۱ و رشد بهای هر سهم به بیش از ۱۲۷ هزار تومان در مهر ۹۲ ، رکورددار گرانترین عرضه اولیه و سهم تاریخ بازار سهام ایران است از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۷۰ درصدی از دو محل خبر داده شده است.باعث خروج نقدینگی از بورس
براین اساس، “شتران” در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۴٫۴ به ۷٫۵ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

اتفاق جدید بورس با توقف ۷ نماد

در حالی زمان معامله سهام شرکت های بزرگ و پرحجم ایران خودرو، سایپا، شستا، سرمایه گذاری سیمان تامین و زر ماکارون به بعداز ظهر موکول شده که بورس تهران به دلیل حجم زیاد داد و ستد سهام ۷ شرکت دیگر، اقدام به توقف موقتی نماد کرد.

چه نمادهایی متوقف شدند؟

داد و ستد سهام شرکت های ملی مس، بانک صادرات، پالایشگاه اصفهان، ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، متوقف و زمان انجام معامله این گروه متعاقبا اعلام خواهد شد.

بازگشت چه نمادهایی

نماد هایی که در نیمه دوم مرداد ماه بدون محدودیت نوسان قیمت آماده بازگشت به تابلوها شدند:

نماد شرکت های پتروشیمی پارس، باما، آبادگران ایران و صنعتی آما با محدودیت نوسان و فولاد خراسان و عمران و توسعه فارس می باشد.

رشد بازار سرمایه در بورس

حسن قالیباف اصل در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تامین مالی بخش های مختلف در بازار سرمایه با رشد سه برابری از ۳۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در چهارماه اول سال جاری رسیده است.

رشد عرضه های اولیه در بازار بورس

 ارزش عرضه های اولیه هم رشد قابل توجهی کرده و در برابر ۵٫۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته  به ۱۳٫۷ هزار میلیارد تومان در چهار ماه نخست سال بالغ شده است. همچین ۹۰ شرکت فرابورسی و ۵۰ شرکت بورسی در حال طی فرایند پذیرش هستند.

مالیات و اتفاق جدید بورس برای بخش خصوصی

از ابتدای سال اقدامات زیادی برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی انجام شد و طبق مصوبه سران سه قوه ، مالیات ۱۰ سال قبل شرکت‌های مورد پذیرش سال جاری بررسی نخواهد شد و انتظار می رود بخش خصوصی از این امکان به درستی استفاده کند.

بیشترین فعالیت بورس در سال۹۹

بیشترین فعالیت سال جاری بازار سرمایه، تقویت تامین مالی بوده و در این رابطه شورای عالی بورس هفته گذشته سقف صندوق‌های سرمایه گذاری را از ۱۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. به این ترتیب هم دولت و شرکت ها در انتشار اوراق می توانند از این منابع استفاده کنند.

دعوت بانک سامان و مجمع بورس

 بانک سامان در اطلاعیه‌ای از کلیه سهامداران خود دعوت کرد تا در مجمع عمومی عادی فوق العاده این بانک که روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، به صورت آنلاین شرکت کنند. قرار است در این جلسه گزارش هیئت‌ مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ و همچنین گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد بانک در همین مدت قرائت شود.
صورت مالی و سود بانک سامان در بورس

صورت‌های مالی و گزارش فعالیت هیئت مدیره در مجمع توزیع نخواهد نمی شود، بانک سامان از سهامداران محترم درخواست کرده که این اطلاعات را از سایت کدال دریافت کنند.

سهام شاروم و ارائه عرضه اولیه

جلسه معرفی شرکت پتروشیمی ارومیه برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی قبل از ظهر امروز با حضور کریم دلجوان مدیرعامل و فرهاد جوانمردی مدیر سرمایه گذاری پترول برگزار شد تا این شرکت ۷۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۲ درصد (معادل ۸۴ میلیون سهم با سهمیه هرفرد حقیقی و حقوقی ۴۰ سهم و قیمت ۶۲۰ تا ۶۳۰ تومانی و در زمان سفارش خرید از ساعت ۱۳ تا ۱۷ از ۱۴ مرداد ) باشد .

 

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 0935***7052 11 آگوست 2020 در 4:24 ب.ظ

    شما هم با حق اشتراک دنبال سودجویی خودتون هستید شیطونا . اگه راست میگید اشتراک و ارزونتر کنید یا رایگان

    • سردبیر تحریریه 11 آگوست 2020 در 8:20 ب.ظ

      سلام. کاربر گرامی
      سودجویی!!!!
      شما مغازه می روید خرید می کنید به فروشنده می گوید سودجو!؟ اگر کمی در مورد کسب و کارهای جدید اطلاعات کسب کنید این گونه راحت از یک کلمه با این بعد منفی برای وام چی استفاده نمی کنید. اشتراک با توجه به شرایط اقتصادی در نظر گرفته شده و وام چی هم اعضایش عضوی از جامعه ایران هستند و حواسشان به وضع اقتصادی مردم است.
      باتشکر تیم وام چی