لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنایی با نظام بانکی و سیاست های پولی و بیمه ای آمریکا برای ملتش

  • 0
  • 20/03/31
  • خواندن: 7 دقیقه
هر کشوری سیاست های اقتصادی، بانکی توام با سیاست های داخلی و خارجی دارد. کشوری مانند آمریکا که قبل از سیاست های داخلی، سیاست خارجی را می شناسند و روی آن سرمایه گذاری می کند. همه ما بیشتر از اسم خودمان، اسم این کشور را در روز می شنویم و در مورد بازیهای اقتصادی و بانکیش با دنیا می دانیم. در این مطلب قصد داریم در مورد نظام بانکی کشور آمریکا با شما کاربران عزیزمان اطلاعاتی در میان بگذاریم.

سیاست های پولی و بیمه ای آمریکا با شناخت فدرال رزرو 

برای درک سیاست های پولی و بیمه ای آمریکا باید فدرال رزرو را بشناسید. Federal Reserve system اسم بانک مرکزی آمریکاست. در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد. وظایف امروز آن، طبق اسناد رسمی فدرال رزرو اجرای سیاست های پولی کشور، نظارت و تنظیم موسسات بانکی، حفظ ثبات سیستم مالی و ارائه خدمات مالی به موسسات سپرده گذاری، دولت ایالات متحده و نهادهای رسمی خارجی است.

انواع بانک های کشور آمریکا

کشور آمریکا بانک هایی با نام های متفاوتی دارد:

  • بانک فدرال رزرو، با ۱۲ زیر شاخه اصلی که سیاست‌ های پولی را کنترل می کنند.
  • بانک های محلی، این بانک‌ های محلی، تمرکزشان را روی نیازهای کسب‌ وکارها، خانواده‌ها و نیازهای محلی قرار دارد.
  • بانک های منطقه ای، این بانک ها در هر ایالت قرار دارد. ارائه وام، اجاره‌نامه، وام مسکن، کارت‌های اعتباری، شبکه ‌های خودپرداز، کارگزاری اوراق بهادار، بانکداری سرمایه ‌گذاری، فروش بیمه و صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری و صندوق بازنشستگی حیطه فعالیتشان است.
  • بانک های دولتی، به‌ طور کلی بانک‌ های دولتی یک موسسه مالی در آمریکاست که توسط دولت اداره می‌شود و معمولا خدمات خرده‌ فروشی و تجاری ارائه می‌دهد.
  • بانک پس انداز با هدف انگیزه ایجاد کردن در قشر متوسط جامعه، پس انداز و رشد سطح کیفی زندگیشان، راه اندازی شد.

باید سپرده مالی داشته باشید

در کشور آمریکا قبل از این که بخواهید وام بگیرید؛ باید فکر اندوختن و سرمایه گذاری در بانک ها باشید. نیروی جوان، همیشه برای درآمدزایی و سرکار ماندن جوان نمی ماند تا دولت آمریکا به او حقوق بدهد. در این کشور چیزی به عنوان بیمه مانند کشور ما وجود خارجی ندارد. بعد از سی سال کار کردن اگر پس اندازی که ماهیانه سودی( جز کشورهایی است که کمترین سود به سپرده ها پرداخت می کند) از آن را دریافت شود، وجود نداشته باشد که فرد بتواند با آن زندگیش را بچرخانید؛ عملاً فرد بدون حمایت به قشر فقیر و کارتون خواب تبدیل خواهد شد. بله دقیقاً همین قدر بیرحمانه!!

ضامن بانک در آمریکا

در کشور آمریکا اگر قرارست وامی اعطا شود، در بیشتر موارد؛ ضامن وام، خانه و ملک فرد می باشد. اگر از دو سررسید قسط بگذرد اخطار جدی دریافت می کنید و اگر توان پرداخت نداشته باشید، نظام اقتصادی و بانکی آمریکا بدون تعارف، وسایلتان را در خیابان خواهد انداخت و خانه را مصادره می کند. افراد زیادی قربانی این نوع وام ها و مصادره ملکشان شده اند.

بانکی به عنوان پس انداز در آمریکا

اولین بانک پس‌ انداز در ایالات متحده، موسسه پس‌ انداز شهر بوستون بود که ۱۳ دسامبر سال ۱۸۱۶ تاسیس شد. در همان سال هم صندوق پس‌ انداز فیلادلفیا فعالیتش را آغاز کرد، اما تا سال ۱۸۱۹ به ثبت نرسید. بانک‌های پس‌ انداز در ایالات متحده شامل انجمن‌های وام و پس‌ انداز، بانک‌ های پس‌ انداز فدرال و بانک‌ های پس ‌انداز مشترک می‌شود.

مالیات به دارایی در بانک

افرادی که در بانک ها سپرده دارند و از آن به عنوان ذخیره دوران بازنشستگی، قصد استفاده دارند و از مبلغ پس انداز سود، دریافت می کنند باید به دولت آمریکا مالیات بر سود سپرده پرداخت کنند.

نرخ سود وام

نرخ واقعی سود وام در هر کشور برابر است با نرخ سود وام بانکی در آن کشور با لحاظ نرخ تورم  باید محاسبه می شود. با توجه به این فرمول آمریکا جز یکی از کشورهایی است که نرخ سود وام هایش با توجه به تورمش بالا است. کشور ما هم ایران طبق اعلام سازمان جهانی، جز ۸ کشور (با توجه به نرخ تورم و رشد منفیش) با کمترین نرخ بهره وام در نظام بانکی می باشد.

کردیت در آمریکا عامل تعیین وام

برای وام گرفتن در آمریکا باید کردیت یا همان اعتبار کسب کنید. تراکنش های مالی، موجودیتان در بانک ها، خوش حسابی؛ عامل های مهمی در ایجاد کریدیت برای فرد برای دریافت وام می باشد. نرخ بهره وام هایی که فرد، بتواند از بانک بگیرد با توجه به همین کردیت مشخص می شود.

ترویج خرید قسطی در آمریکا

برای کسب کریدیت در آمریکا؛ افراد تشویق به خرید اقساطی محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه ها می شوند. اگر فردی نقد خرید کند اعتباری برایش ایجاد نمی شود. خرید قسطی، پرداخت به موقع، موجب ایجاد اعتبار برای گرفتن وام می شود. در آمریکا داشتن حساب جاری یک ضرورت بانکی و معامله است زیرا تقریباً پرداخت نقدی منتفی است.

  • هر خرید قسطی برای نظام اقتصادی آمریکا به واسطه نرخ بهره، یک سیاست مالی است.

نتیجه ای از حس عدم امنیت مالی

زندگی در آمریکا با سیاست های بانکی سختگیرانه که فقط افراد سرمایه دار از آن سود می برند، لِه کردن و ندید گرفتن مردم عادی با درآمد پایین است. فروش بیمه نامه هایی که بر پایه پس­انداز فرد، توسط بانک ها به آن فروخته می شود و امکان ورشکستگی بانک و از بین رفتن کل دارایی وجود دارد، عدم ضمانت اجرایی کافی توسط بانک های محلی و منطقه ایی که هر لحظه امکان ناپدید شدنش وجود دارد؛ برای یک شهروند آمریکایی معمولی زندگی در دنیای بی ثبات مالی است.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.