لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آشنايي با طرح كوشان بانك اقتصاد نوين

  • 0
  • 19/07/29
  • خواندن: 25 دقیقه
طرح کوشان بانک اقتصاد نوین، یکی از انواع طرح‌های تسهیلاتی است که برای کمک به رونق اقتصاد اشخاص حقیقی ارائه شده است. در این طرح که حمایت ویژه از جامعه کارمندی، کارگری، زنان خانه‌دار، بازنشستگان و... مد نظر قرار دارند، اشخاص می‌توانند با سپرده‌گذاری در این بانک، علاوه بر بهره‌مندی از سود سپرده، از تسهیلات این طرح نیز استفاده نمایند.

طرح کوشان بانک اقتصاد نوین

اشخاص می‌توانند با توجه به میزان مبلغ سپرده مدت‌دار خود نزد بانک اقتصاد نوین، به میزان ۶۰% تا ۸۰% از سپرده خود را در تسهیلات طرح کوشان بانک اقتصاد نوین بهره‌مند شوند.

طرح تسهیلاتی با گرفتن سود

در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین، متقاضی واجد شرایط می‌تواند تسهیلات طرح کوشان بانک اقتصاد نوین را با توجه به نرخ سود سپرده و شرایطی چون دوره زمانی، نسبت تسهیلات به سپرده و نرخ تسهیلات، استفاده نماید. چنانچه شخصی نیاز به استفاده از تسهیلات ارائه‌شده در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین را نداشته باشد، کافی است افراد مورد اعتماد خود را جهت دریافت تسهیلات طرح کوشان بانک اقتصاد نوین به شعبه مورد نظر این بانک معرفی نماید. در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین،‌ سپرده‌گذار می‌تواند به ازای وجه سپرده نزد بانک، سود این سپرده را دریافت نموده و چنانچه از تسهیلات طرح کوشان بانک اقتصاد نوین استفاده نمود، مبلغ تعیین‌شده در هر قسط بازپرداخت طرح کوشان بانک اقتصاد نوین را به صورت ماهیانه به بانک بپردازد.

انتقال امتیاز در طرح کوشان

در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین؛ افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید کالا به وسیله پس‌اندازشان را ندارند، می‌توانند وجه خود را در طرح کوشان سپرده‌گذاری نموده و از تسهیلات این طرح جهت سرمایه‌گذاری یا خرید دارایی استفاده کنند. والدینی که قصد کمک مالی به فرزندان یا اطرافیان خود را که توان بازپرداخت اقساط این طرح را دارند نیز می‌توانند با معرفی این اشخاص به بانک، امتیاز استفاده از تسهیلات مورد نظر را به طریق قانونی به فرد معرفی‌شده واگذار نمایند.

طرحی برای وام شرکت به کارمندان

قابل ذکر است که در این حالت شخص سپرده‌گذار می‌تواند از سود سپرده خود به صورت ماهانه بهره‌مند شود. تمامی اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها و ارگان‌ها نیز می‌توانند با سپرده‌گذاری در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین و تجمیع منابع مالی خود در این طرح،‌ کارکنان منتخب خود را از مزایای این تسهیلات بهره‌مند نمایند. طرح کوشان بانک اقتصاد نوین به منزله طرحی تشویقی و برای ایجاد انگیزه و تحرک در این شرکت‌ها به کار می‌رود.

طرح کوشان تسهیلاتی بدون ضامن

در این طرح؛ سپرده‌گذار جهت برخورداری از تسهیلات طرح کوشان نیازی به ارائه ضامن ندارد؛ چرا که سپرده وی نزد شعبه بانک، به منزله وثیقه این تسهیلات در نظر گرفته شده و مسدود خواهد شد؛ بنابراین سپرده‌گذار نیازی به ارائه سایر وثیقه‌های مرسوم بانکی نخواهد داشت. درخواست سپرده‌گذاران جهت برخورداری از تسهیلات این طرح صرفا از جهاتی چون اهلیت اعتباری، محدودیت سنی، تسهیلات معوق و وضعیت چک برگشتی بررسی خواهد شد.

نرخ سودهای طرح کوشان

نرخ‌های مصوب سود سپرده در طرح کوشان شامل ۷%، ۱۰% و ۱۵% است. در نرخ سود ۱۰ درصدی که ویژه سپرده‌های قرض‌الحسنه است؛ کارمزد دریافتی از مشتریان مطابق با کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه یعنی ۴% است. با نرخ سود سپرده ۷%؛ می‌توان سپرده را به مدت ۱۲ ماه به ودیعه گذاشت و ۷۰% تسهیلات را به نسبت سپرده دریافت نمود.

افزایش ماه و بالا رفتن سقف وام طرح نیکان

در صورتی که مدت سپرده به ۲۴ ماه افزایش یابد؛ این نسبت به ۷۵% افزایش خواهد یافت و چنانچه این مدت به ۳۶ ماه افزایش یابد؛ نسبت تسهیلات به سپرده به ۸۰% ارتقا می‌یابد.

جزئیات طرح کوشان

جزئیات طرح کوشان در جدول با توجه به دوره زمانی و نرخ تسهیلات به تفکیک مشخص شده است.

نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ تسهیلات
%۱۰ ۱۲ ماهه %۶۰ %۶٫۶
%۶۵ %۷٫۶
%۷۰ %۸٫۴
%۷۵ %۹٫۲
۲۴ ماهه %۶۰ %۵٫۸
%۶۵ %۶٫۹
%۷۰ %۷٫۷
%۷۵ %۸٫۶
۳۶ ماهه %۶۰ %۵٫۵
%۶۵ %۶٫۶
%۷۰ %۷٫۶
%۷۵ %۸٫۵
%۸۰ %۹٫۲
نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ تسهیلات
%۱۵ ۱۲ ماهه %۶۰ %۱۸
۲۴ ماهه %۶۵
۳۶ ماهه %۷۰

 

نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ کارمزد
تسهیلات
مرابحه
۱۲ ماهه %۷۰
۲۴ ماهه %۷۵
۳۶ ماهه %۸۰

 

bank eghtesad novin

تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک اقتصاد نوین

یکی از بانک‌هایی که برای اجرای طرح اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج به زوجین از سوی بانک مرکزی تأیید شده است؛ بانک اقتصاد نوین می‌باشد. متقاضیان می‌توانند جهت دریافت این تسهیلات در هنگام ثبت اطلاعات خود در سامانه ازدواج، بانک اقتصاد نوین را انتخاب نموده و وام خود را از یکی از شعب منتخب بانک اقتصاد نوین دریافت نمایند.

تسهیلات و خدمات اعتباری؛ خدمات ریالی ویژه از سوی بانک اقتصاد نوین

یکی از خدمات اعتباری ارائه‌ شده از سوی بانک اقتصاد نوین؛ تسهیلات خدمات ریالی ویژه است. در این طرح تسهیلاتی؛ متقاضیان واجد شرایط بانک (شرکت‌های مشتری بانک) می‌توانند بر اساس توافق حاصله با بانک از تسهیلات ریالی این طرح با شرایط ویژه بهره‌مند شوند. در این طرح برای شرکت طرف قرارداد بانک،‌ کارت اعتباری صادر شده و قرارداد منعقده در این طرح از نوع جعاله می‌باشد.

ویژگی مهم طرح

یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح، با توجه به میزان و نوع تعامل با بانک؛ امکان فروش اقساطی برای مشتریان حقیقی بانک و کارکنان مشتریان حقوقی بانک فراهم است. با درخواست متقاضیان حقیقی و حقوقی جهت دریافت خدمات ریالی ویژه، شعبه مربوطه با توجه به مقررات و ضوابط بانک اقدام به بررسی و اعتبارسنجی متقاضی این خدمات می‌نماید. در این مرحله، سوابق و عملکرد مالی و بانکی مشتری و مورد مصرف تسهیلات توسط وی بررسی می‌گردد. همچنین با توجه به توانمندی مالی و امکانات عملیاتی متقاضی در بازپرداخت به موقع این خدمات و نیز تعهدات مورد نظر بانک احراز خواهد شد. صورت‌های مالی متقاضیان حقوقی این تسهیلات  باید توسط یک حسابدار عضو «جامعه حسابداران رسمی» حسابرسی شده و به بانک ارائه شود.

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.