لطفا چند لحظه صبر کنید ...
از اینجا از سرویس جدید وام‌چی استفاده کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

آخرین اخبار آذرماه در مورد سهام عدالت و تحولات اتفاق افتاده

  • 0
  • 20/12/19
  • خواندن: 5 دقیقه
با توجه به در برگیری سهام عدالت برای ۴۹ میلیون نفر ایرانی، نحوه دریافت سود سالیانه سهام عدالت برای این افراد مهم است،‌ از این تعداد حدود ۱۹ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم یعنی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را انتخاب کرده‌اند. در این مطلب اخبار جدید و مراحل ثبت نام در سامانه سجام را توضیح داده ایم.
آخرین اخبار آذرماه در مورد سهام

آخرین اخبار آذرماه در مورد سهام و ایجاد کارت اعتباری

آخرین اخبار آذرماه در مورد سهام را علیرضا ماهیار بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از طرح هایی که برای توسعه سهام عدالت و اعطای تسهیلات به مشمولان سهام عدالت طراحی شد، اعطای کارت اعتباری بود، اظهار کرد: این کارت ها مخصوصا برای سهام دارانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند و تعداد آن ها حدودا ۳۰ میلیون نفر است، طراحی شده است. این فرایند به صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک های عامل تا مقصد که شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود.

نحوه گرفتن کارت اعتباری عدالت

ماهیار درمورد نحوه اخذ این کارت توضیح داد: مشمول سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده است، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن های مربوط به بانک های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند.

مزیت کارت اعتباری سهام عدالت

یکی از آخرین اخبار آذرماه در مورد سهام عدالت خبر نیاز به حضور فیزیکی فرد است. در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می شود که می تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.

اعطای وام بر پایه ارزش سهام تعیین سقف وام با ضمانت سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره میزان تسهیلاتی که از سوی بانک ها اعطا می شود، گفت: برخی بانک ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود.

روش هر بانکی در مورد وام با ارزش سهام

ماهیار گفت: این درخواست‌ها به صورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می کند که سهام فرد توثیق شد و بانک می تواند به سهامدار اعتبار دهد.

به گفته وی، برخی از بانک ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، برخی کارت خرید و برخی از طریق روش های نوین پرداخت شارژ کنند.

احتمال ارائه کارت تا پایان آذرماه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد زمان آغاز فرایند مذکور نیز اظهار کرد: بحث های حقوقی و تعاملات بین شبکه بانکی، شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه این فرایند از بحث های فنی آن پیچیده تر است، زیرا برای نخستین بار است و باید پروتکل های حقوقی به نحوی باشد که بحث ارتباطات و ذینفعان و عاملیت فرد وثیقه گذار و وثیقه گیر کاملا مشخص شود.

کامل شدن احراز هویت الکترونیک برای اعطای وام

باید بحث احراز هویت الکترونیک پیاده سازی شود و معاونت حقوقی شرکت سپرده گذاری در حال تدوین نهایی سازی این موضوعات است. در این راستا با چند بانک تعاملات اولیه اتفاق افتاده است و برخی بانک ها سرویس را تا بخش زیادی پیاده سازی کرده اند.

به حساب ریختن سود سال ۹۸ برای دو نوع سرمایه گذار سهام عدالت

در اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار آمده است: مطابق مصوبه ۲۳ مهر ماه ۹۹ شورای عالی بورس مقرر شد سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت برای سال ۹۸ نسبت به مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب‌های معرفی شده توسط سرمایه‌گذاران و برای مشمولان که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هر استان پرداخت شود.

شفاف سازی با معرفی شرکت های سرمایه پذیر

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید به معرفی حساب شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام کنند، به‌گونه‌ای که تا زمان انجام تکالیف قانونی مطابق آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت با ارائه تعهدنامه‌ای به سازمان بورس و بازرس قانونی خود امکان دخل و تصرف در آن را از خود سلب کنند.

ثبت نام در سامانه سجام برای سهامداران عدالت

به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مطابق با پیش بینی انجام شده در مرحله نخست، برای ثبت نام بورس و سامانه سجام، متقاضیان می توانند عبارت سامانه سجام را در صفحه مرورگر خود جست و جو کرده یا از طریق آدرس sejam.ir وارد صفحه اصلی شده و به بخش ثبت نام در سامانه مراجعه کنند.

داشتن شماره تماسی در مالکیت فرد متقاضی

در مرحله دوم، شماره تلفن همراهی که تحت مالکیت متقاضی قرار دارد، ثبت می شود. پس از این مرحله، یک کد تایید به شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ارسال می شود. بعد از ارسال کد، متقاضی با وارد کردن آن باید اطلاعات مربوط به کد ملی و نوع شخصیت را در سامانه وارد کند.

انتخاب نماینده قانونی را فراموش نکنید

مرحله پنجم‌ به انتخاب اصیل یا نماینده قانونی اختصاص دارد. پس از این مرحله، هزینه ثبت نام در سامانه برای متقاضی نمایش داده می شود. مرحله هفتم، پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی است. پس از عبور از هفت مرحله نخست، مشتری در مرحله هشتم به تکمیل اطلاعات خود می پردازد.

در مرحله هشتم ثبت نام سجامی چه باید کرد

در این مرحله، شش فرم باید تکمیل شود. این شش مرحله شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارتباطی، درج کد بورسی، ثبت اطلاعات شغلی و مالی و در آخر ثبت حساب های بانکی می شود.

استعلام اطلاعات سهامدار عدالت

پس از این در مرحله نهم سامانه وارد استعلام اطلاعات وارد شده از سوی مشتری می شود. پاسخ استعلام مرحله جدیدی از فرآیند ثبت نام است. در صورتی که استعلام موفق باشد از طریق پیامک کد رهگیری ارسال می شود در غیر این صورت مشکل موجود به مشتری به صورت پیامکی اطلاع داده می شود. در واقع در مرحله دهم استعلام موفق ورود به مرحله بعد را ممکن می سازد.

ایجاد احراز هویت در سامانه سجام به صورت غیرحضوری

در مرحله یازدهم، انتخاب مرکز احراز هویت از سوی مشتری باید انجام شود. در این مرحله مشتری دو گزینه پیش رو دارد. احراز هویت به صورت حضوری یا احراز هویت به صورت غیرحضوری. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، وارد مرحله دوازدهم شده است.

شماره تماس ۱۵۶۹ برای اطلاعات بیشتر

در صورتی که مراجعه حضوری باشد از طریق مراجعه به مراکز مربوطه می تواند به تکمیل این مرحله و دریافت کد ده رقمی اقدام کند و در صورتی که الکترونیکی باشد از طریق وب و تلفن همراه. انتخاب هر کدام از این گزینه ها به تکمیل عملیات نهایی منجر می شود در این مرحله تصویر چهره و امضا ثبت می شود و کد بورسی به مشتری تحویل داده خواهد شد. سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

 

دیدگاه خود را بیان نمایید

برای ثبت دیدگاه تکمیل بخش های ستاره دار الزامی میباشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.